کد خبر: 612389
تاریخ انتشار :

مجلس دانش آموزی در البرز آغاز به کار کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سالار قاسمی روز یکشنبه اظهارداشت : مجلس دانش آموزی تمرین مسوولیت پذیری آینده سازان و سیمای آینده مجلس شورای اسلامی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در انتخابات شوراهای دانش آموزی می تواند زمینه ساز ورود نخبگان دانش آموزی در انتخابات رسمی کشور باشد، خاطرنشان کرد: مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی مشورتی و پل میان قشر دانش آموز و مدیران تصمیم گیرنده در دستگاه آموزش و پرورش کشور است.

قاسمی بیان داشت: مجلس دانش آموزی زمینه سازی برای تمرین عملی اصول و معیارهای مردم سالاری و نهادی برای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و آماده کردن آنها برای اداره جامعه فردا ی جامعه است.

وی تصریح کرد: این مجلس دارای اهداف خاصی چون ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون و همکاری در بین دانش آموزان است.

قاسمی به آشنایی دانش ‌آموزان با مقوله‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخل و خارج از کشور پرداخت واضافه کرد: تقویت روحیه خود باوری و هویت اسلامی - ایرانی و ترویج اهداف انقلاب اسلامی از دستاوردهای چنین مجلسی است.

وی با بیان اینکه دانش‌ آموزان در این محیط‌ها یاد می‌گیرند که مسوولیت‌پذیر باشند، اضافه کرد: در این مجلس دانش آموزان الگویی از گفتگو و مشورت را به نمایش می‌گذارند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در این مجلس از نظرات دانش ‌آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و تدوین طرح و برنامه ‌های مرتبط در روند تصمیم ‌سازی و تصمیم‌گیری بهره گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: امروز مجلس دانش آموزی می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مصداق بارز از توجه مسوولان به جوانان و اعتماد به جوانان در جای جای کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس از سال ۱۳۸۰ با تایید شورای عالی وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کرد، یادآورشد: مجلس دانش آموزی با هدف رساندن صدای دانش آموزان به مسوولان تشکیل شده است.

قاسمی گفت: مجلس دانش آموزی می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مصداق بارز از توجه مسوولان به جوانان و اعتماد به جوانان در جای جای کشور باشد.

وی به دانش آموزان مجلس شورای دانش آموزی البرزتوصیه کرد به سه کلمه کلیدی سوگند نامه این مجلس که همان آگاهانه،مدبرانه و صادقانه می باشد توجه کنند.

وی گفت: فاطمه لباف و محمد حسینخانی از دانش آموزان این استان نایب رییس اول دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: درآیین افتتاحیه مجلس دانش آموزی البرز ۵۰ دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه منتخب در مجلس شورای اسلامی سوگند نامه مجلس را قرائت و به بیان مشکلات حوزه آموزش در فضای مجازی، مطالبات دانش آموزان از مسوولان با محوریت عدالت آموزشی پرداختند و سپس احکام خود را دریافت کردند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها