کد خبر: 613103
تاریخ انتشار :

مردم، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها را جدی بگیرند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی مصطفوی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجانئ غربی با قدردانی از مردم به خاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها ، ادامه داد: امیدواریم در نوروز امسال نیز همچون سال گذشته مردم در مسافرت های احتمالی و دید و بازدیدهای خود تمامی دستورالعمل های بهداشتی را راعیت کنند تا شاهد افزایش شیوع این بیماری در کشور نباشیم.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز خواست تا در ایام تعطیلات نوروزی ضمن آمادگی کامل برای مقابله با حوادت غیر مترقبه ، حفاظت فیزیکی ادارات را نیز با جدییت مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات در کشور گفت: انتخابات و نهادینه کردن آن یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و ما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر سال شاهد برگزاری یک انتخابات در کشور هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به تشریح تاریخچه انتخابات در کشور در ادوار مختلف پرداخت و گفت: در کشور ما انتخابات را می توان به سه دوره تاریخی تقسیم کرد، دوره اول تا انقلاب مشروطه است که در آن رای مردم هیچ ارزشی نداشت.

مصطفوی دوره دوم انتخابات در کشور را از مقطع زمانی انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد و افزود: در این دوره نیز با وجود اینکه انتخابات در کشور برگزار می شد ولی نتایج این انتخابات ها نشان می داد انتخابات در کشور فرمایشی است و مردم هیچ نقشی در انتخاب افراد نداشتند و نقش مردم تشریفاتی بود.

وی دوره بعدی انتخابات را انتخابات بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیشترین اصول و فصول قانون اساسی کشور به رای مردم و انتخابات اشاره دارد و مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، در انتخاب و یا انتصاب مسئولان نظام اسلامی نقش دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی انتخابات را نماد واقعی دموکراسی در کشور عنوان کرد و افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات ، انقلاب اسلامی را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه کرده و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می دهد.

مصطفوی با اشاره به در پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور، گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ شهر و شوراهای اسلامی روستا در ۲۱۷۲ روستای استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات، گفت: برای اخذ آرای مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۳ هزار رو ۵۱۲ شعبه اخذ رای و برای انتخابات ریاست جمهوری ۲ هزار رو ۹۶۲ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که بعد از تصویب هیات های اجرایی نهایی می شوند.

وی گفت: تدابیر لازم ازطرف وزارت کشور جهت ثبت نام الکترونیکی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اندیشیده شده و کاندیداها می توانند با نصب نرم افزار معرفی شده توسط وزارت کشور در گوشی تلفن همراه خود و یا رایانه شخصی در این انتخابات ثبت نام کرده و تنها برای تایید نهایی ثبت نام در فرمانداریها حضور پیدا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها