کد خبر: 613651
تاریخ انتشار :

نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در تایباد تایید شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حیدر احسانی افزود: بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی هم‌اینک در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد بستری است.

وی ادامه داد: همچنین از همه اعضای خانواده این بیمار تست های کرونا گرفته شده که تا نتیجه آنها منفی اعلام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: قدرت سرایت ویروس انگلیسی کرونا نسبت به ویروس چینی بسیار بیشتر است بطوری که شدت علائم بیماری و احتمال مرگ ناشی از آن افزایش یافته است.

وی افزود: راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی آن "استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات" است.

احسانی ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال، نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر و تجمع در فروشگاهها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند و برنامه‌ های سفر خود را لغو نمایند.

وی گفت: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد بود که کنترل آن هزینه های سنگینی را در پی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: در حال حاضر پنج بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان شهر تایباد بستری هستند.

وی به غربالگری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در مرحله چهارم غربالگری در این منطقه افزون بر ۹۷ درصد ساکنان این شهرستان غربالگری شده اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از چهار هزار و ۹۳۹ نفر در شهرستان تایباد نمونه گیری انجام شده که جواب آزمایش ۲ هزار و ۳۴۷ نفر مثبت اعلام شده و ۱۱۹ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها