کد خبر: 614286
تاریخ انتشار :

آخرین رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشور/ سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع نیست؟

آخرین رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشور/ سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع نیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

باتوجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و جهش ویروس‌کرونا، بسیاری از افراد برای رفتن به سفر‌های نوروزی آماده شده اند این درحالی است که طبق دستور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است اما سفر به شهر‌های آبی و زرد با رعایت کامل شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

طبق صحبت‌های معاون کل وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تعطیلات سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود اما براساس گفته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام جدید وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شد.

طبق آخرین آمار از اپلیکیشن ماسک باتوجه به شیوع گسترده این ویروس در استان خوزستان ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند که باتوجه به کاهش شهر‌های نارنجی و آبی در هفته‌های اخیر با ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی مواجه هستیم.

فهرست شهر‌های قرمز کرونا

شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

فهرست شهر‌های نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

نکته حائزاهمیت این است که رنگ بندی های اعلام شده ممکن است در روزهای آتی با تغیراتی همراه باشد.

*در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند.

*در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

از دیروز تا امروز (شنبه، ۲۳ اسفند) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص، ۷ هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۸۵ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید در کشور به یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰ نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۸۵ هزار ۱۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

گفتنی است که آمار ذکر شده تا به این لحظه دقیق است و ممکن است طی چند روز آتی با افزایش یا کاهش مبتلایان کرونایی و میزان مرگ و میر‌ها تغییر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها