کد خبر: 614365
تاریخ انتشار :

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در هنگام مهاجرت کردن یکی از چالش‌های مهم که فرد با آن مواجه می‌شود، انتخاب شهر محل زندگی است. هر فرد باید با توجه به شرایط خود و هدفی که از مهاجرت دارد، شهر محل سکونت را انتخاب کند. در این زمینه باید عواملی مانند کیفیت زندگی، هزینه زندگی و تحصیل و همچنین آب و هوای شهر مورد نظر را در نظر گرفت.

در کانادا برای انتخاب محل زندگی گزینه‌های متنوعی برای مهاجران وجود دارد. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی با بهترین شهر کانادا برای ایرانیان آشنا شوید.

آشنایی با بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

کشور کانادا از 10 استان تشکیل شده است. بر اساس طبقه‌بندی کیفیت زندگی که توسط سازمان ملل انجام شده کانادا در جایگاه 9 قرار دارد.

سطح خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در این کشور بالا و هزینه آن مناسب است. مهاجرانی که اقامت دائم کانادا را دریافت کنند می‌توانند به طور رایگان از خدمات درمان اساسی استفاده نمایند.

طبیعت زیبا، ثبات اقتصادی و دانشگاه‌های معتبر باعث شده ایرانیان زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. در بسیاری از شهرهای این کشور حضور ایرانیان به چشم می‌خورد. اما بیشتر آن‌ها شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال را برای سکونت انتخاب می‌کنند. حدود 44 درصد ایرانیان در تورنتو، 22 درصد در ونکوور، 10 درصد در مونترال و مابقی در سایر شهرها ساکن هستند.

تورنتو :

یکی از بهترین شهرهای این کشور و پنجمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی است. تورنتو یکی از شهرهای بزرگ و مهم کانادا و دومین شهر گران این کشور به شمار می‌رود. سالانه افراد زیادی از سراسر جهان تورنتو را برای سکونت انتخاب می‌کنند. این امر موجب شده جوامعی از ملیت‌های مختلف با فرهنگ‌های متفاوت در آن گرد هم آیند.

آب و هوای تورنتو در مقایسه با ونکوور سردتر است. دمای هوای این شهر در تابستان به 36 درجه سانتی‌گراد و در زمستان به منفی 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مجله فوربز نام تورنتو را در لیست ده شهر برتر دنیا از نظر قدرت اقتصادی قرار داده است. در نتیجه، فرصت‌های زیادی در زمینه کار و سرمایه‌گذاری برای مهاجران فراهم است.

علیرغم بالا بودن هزینه‌های زندگی، به علت وجود مراکز دانشگاهی و موقعیت‌های شغلی فراوان و همچنین دسترسی به موسسات فارسی زبان این شهر نزد ایرانیان بسیار محبوب است. ایرانیان تورنتو معمولاً محله‌های یانگ، نورث یورک و ریچموند را برای سکونت انتخاب می‌کنند و خرید ملک در کانادا توسط ایرانیان بیشتر در این محله‎ها به چشم میخورد.

تورنتو بهترین شهر کانادا برای ایرانیان آشنا به حوزه فناوری است. این شهر از نظر وجود شرکت‌های خصوصی فناوری اطلاعات بعد از سان فرانسیسکو و نیویورک در جایگاه سوم قرار دارد.

از تورنتو می‌توان به عنوان بهترین شهر کانادا برای کار در حوزه فناوری نام برد. در تورنتو فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه فناوری وجود دارد. اگر با این حوزه آشنا و به زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشید می‌توانید به راحتی در این شهر کار مناسب خود را بیابید.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

ونکوور :

گرانترین شهر کانادا، سومین شهر پرجمعیت آن و یکی از تمیزترین شهرهای جهان است. این شهر با ماشین تا مرز آمریکا 45 دقیقه فاصله دارد.

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و یک شهر بندری به شمار می‌رود. به همین دلیل دسترسی به حمل و نقل دریایی در آن به سهولت انجام می‌شود.

ونکوور تنها شهر بزرگ این کشور است که آب و هوای معتدل دارد. بنابراین، ونکوور از نظر آب و هوایی از سایر شهرهای این کشور مناسب‌تر است. به طوریکه ساکنین آن فقط یازده روز در سال شاهد بارش برف هستند.

دو دانشگاه مهم بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر در این شهر انگلیسی زبان قرار دارند. دانشگاه بریتیش کلمبیا برای افرادی که خواهان دریافت بورسیه تحصیلی هستند، بسیار مناسب است.

وجود طبیعت زیبا، بازار کار مناسب، محله‌های امن و نرخ کم بزهکاری، ونکوور را به بهترین شهر کانادا برای ایرانیان تبدیل کرده است. در این شهر اغلب ایرانیان دو محله گران قیمت وست ونکوور و نورث ونکوور را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونگی سرمایه گذاری در آمریکا

مونترال :

این شهر، به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کانادا، در ایالت کبک واقع شده است. هوای مونترال در شش ماه اول سال سرد و در شش ماه دوم گرم است. بیشتر ساکنین مونترال فرانسوی صحبت می‌کنند. اغلب خدمات عمومی و دولتی در شهر مونترال به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند.

می‌توان گفت برای افرادی که خواهان ادامه تحصیل در کانادا هستند مونترال بهترین شهر کانادا برای تحصیل است. در این شهر دانشگاه‌های مهمی قرار دارد که امکان تحصیل رایگان در آن‌ها با استفاده از بورسیه تحصیلی فراهم است. از این دانشگاه‌ها می‌توان به مک گیل، کونکوردیا و دانشگاه مونترال اشاره کرد.

دانشگاه مک گیل جزء سه دانشگاه برتر کانادا و صد دانشگاه برتر جهان است و زبان آموزش در آن انگلیسی است. کنکوردیا بزرگترین دانشگاه مونترال و دانشگاه مونترال دومین دانشگاه تحقیقاتی بزرگ این کشور هستند.

برای یافتن شغل در این شهر تسلط به زبان فرانسوی ضروری است. بر طبق قوانین، کارمندان باید به زبان فرانسوی مسلط باشند. با این حال، اغلب کارفرمایان ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که بتوانند هم به فرانسوی و هم به انگلیسی صحبت کنند. زیرا در این صورت می‌توانند به طیف گسترده‌ای از مردم خدمات ارائه دهند.

میزان جرم و جنایت در مونترال پایین است. هزینه زندگی و تحصیل در مقایسه با ونکوور کمتر است. به همین دلیل، می‌توان از تورنتو به عنوان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان نام برد. محله‌هایی مثل ایل دسوق، شربروک غربی، کت سن لوک و کت دنژ بیشتر ایرانیان مونترال را در خود جای داده‌اند.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان از نظر هزینه زندگی

از شهرهای دیگر کانادا که ایرانیان برای مهاجرت انتخاب می‌کنند می‌توان به اتاوا، گاتینو و سنت آلبرتا اشاره کرد. مزیت این سه شهر در مقایسه با ونکوور، تورنتو و مونترال هزینه پایین‌تر زندگی است.

اتاوا :

اتاوا پایتخت کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در جنوب شرقی استان انتاریو قرار دارد. فاصله این شهر با ماشین با مونترال 2 ساعت و با تورنتو 5/4 ساعت است.

اتاوا دارای مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای بسیار سرد است. به علت طولانی بودن دوره سرما استفاده از لباس بسیار گرم برای ساکنین آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زبان رسمی این منطقه از کانادا انگلیسی است. با این حال، تمام خدمات عمومی در آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شوند.

گاتینو :

گاتینو در ایالت کبک قرار دارد و یکی از ارزانترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود. بیشتر مهاجران این کشور از خاورمیانه، آفریقا و چین هستند. این شهر در مجاورت اتاوا قرار دارد. بنابراین، ساکنین آن می‌توانند به راحتی برای کار به اتاوا بروند.

سنت آلبرتا :

سنت آلبرتا شهر دیگری است که دارای مهاجران زیادی از ایران است. این شهر که در ایالت آلبرتا قرار دارد از امنیت بالا و خدمات درمانی مناسبی برخوردار است.

در اغلب شهرهای ایالت آلبرتا تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌ها بسیار سرد است. به طوریکه دمای هوا در تابستان به 30 درجه سانتی‌گراد و در زمستان حتی تا منفی 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناسان متخصص اینوسپات می‌توانند اطلاعات جامع‌تری را در مورد کشور کانادا، در اختیار شما قرار دهند، کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها