کد خبر: 614461
تاریخ انتشار :

انهدام سایت های شرط بندی در البرز

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وی اضافه کرد: همچنین دراین مدت هفت باند سوءاستفاده از انتشار عکس های شخصی درفضای مجازی نیز شناسایی و متلاشی شده است.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود به فراوانی جرایم مجازی اشاره کرد و افزود: امسال بیشترین جرایم سایبری دراین استان مربوط به برداشت غیرمجاز بوده که با فعال شدن رمز یک بار مصرف ، این جرم در استان البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جلیلیان گفت: همچنین کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت های اینترنتی در رده های بعدی قرار دارند که حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد که طی سال جاری سه باند کلاهبرداری با ترفند شما برنده شده اید شناسایی شدند که ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و ۱۴ نفر دراین زمینه دستگیر شدند.

سرپرست پلیس فتا البرز بیان داشت: همچنین طی این مدت هفت باند اسکیمری دراستان البرز متلاشی که ۲۱ نفر دستگیر که بیش از ۴۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

جلیلیان افزود: امسال ۲ باند بزرگ کلاهبرداری اینستاگرامی نیز شناسایی و متلاشی شد که از کاربران بیش از ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

وی در خصوص خرید های اینترنتی و سوء استفاده کلاهبرداران دراین فضا به کاربران مجازی هشدار داد و خاطرنشان کرد که با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا ، افزایش کسب و کار مجازی ، خرید های اینترنتی در کشور نیز روز به روز ماهیت دیگری به خود گرفته که ضروری است کاربران هنگام خرید از این سایت ها از هویت اصلی آن ها مطلع شوند.

وی افزود: در این فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

جلیلیان گفت: مجرمان سایبری از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌ قیمت با طراحی زیبا و وسوسه‌انگیز با مخاطب شناسی خاص اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند که خریداران اجناس هنگام خرید ، فاکتور و جعبه اصلی کالا را دریافت کرده و به یاد داشته باشند که سریال جعبه و نوع کالا یکی باشد تا اصالت کالا مشخص شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها