کد خبر: 615157
تاریخ انتشار :

مسافر تاکسی اینترنتی کلاهبردار میلیاردی بود!

مسافر تاکسی اینترنتی کلاهبردار میلیاردی بود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

راننده تاکسی اینترنتی که در دام کلاهبردار میلیاردی گرفتار شده بود توانست سرنخ پلیسی را در اختیار ماموران قرار دهد.

سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: یکی از رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی به پایگاه دوم پلیسی آگاهی مراجعه و از کلاهبرداری یکی از مسافرانش که خود را "رسول" و فروشنده لوازم خانگی از غرب کشور معرفی کرده، شکایت و اظهار کرد پس از مسدودی حساب بانکی اش متوجه کلاهبرداری این فرد شده است.

به گزارش رکنا ، سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری این مسافر اظهار کرد، "رسول" از من خواست که در صورت تمایل به همکاری با او، هر روز به صورت راننده دربستی در اختیارش باشم و روزانه مبلغ 2 میلیون تومان بابت کرایه و همچنین مبالغی را هم بابت همکاری در فروش لوازم خانگی به من پرداخت کند.

اعتماد دردسرساز به مسافر رئیس پایگاه دوم پلیسی آگاهی تهران ابراز داشت: شاکی در ادامه گفت با توجه به اینکه زمینه کار دائمی برایم مهیا شده بود به "رسول" اطمینان کرده و بابت این همکاری تصویری از کارت شناسایی، شماره خودرو و همچنین کارت عابر بانکم را در اختیارش قرار دادم و به این ترتیب همکاری من با این فرد آغاز شد و روزانه مبالغی به کارت عابر بانکی ام بابت حمل و نقل کالا واریز می کرد.

این مقام پلیسی اظهار کرد: شاکی افزود، همچنین گاهی "رسول" مبالغی را هم به حساب کارت بانکی ام واریز و از من می خواست به عابر بانک مراجعه و ضمن برداشت وجوه واریزی، چندین کارت هدیه و یا ارز برایش تهیه کنم تا اینکه حساب بانکی ام مسدود و متوجه کلاهبرداری وی شدم.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی های پلیسی و محل های تردد متهم موفق شدند، تصویری از "رسول" به دست بیاورند، اضافه کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با تبلیغ در فضای مجازی مبنی بر فروش لوازم خانگی با قیمت پایین تر از قیمت عرف بازار و ارسال تصاویر مربوط به بارنامه (جعلی) و موسسه حمل و نقل باربری، کاربران فضای مجازی را به خرید لوازم خانگی ترغیب می کند.

دستگیری متهم و کشف تعدادی کارت هدیه وی توضیح داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت واقعی متهم به نام "رامین" و مخفیگاهش در محدوده "ولنجک" شناسایی شد و طی هماهنگی های قضائی کارآگاهان موفق شدند یکم فرودین ماه وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی های بیشتر از آن مکان مهر جعلی شرکت حمل و نقل بار و تعدادی کارت هدیه کشف کنند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: رامین در بازجویی اظهار داشت، با همکاری فردی به نام "حمید" با استفاده از سیم کارت های مختلف آگهی فروش لوازم خانگی در سایت فروش اینترنتی درج می کردیم و با تنظیم بارنامه های جعلی و ارسال تصاویر آنها به خریداران، اطمینان آنها را جلب و بدین تریب مال باختگان از سراسر کشور به طمع خرید اجناس با قیمتی پایین تر از بازار مبالغ مختلفی را به عنوان بیعانه به حساب اعلامی واریز و پس از دریافت بیعانه سیم کارت را خاموش و مبالغ دریافتی به صورت کارت هدیه، دلار ، سکه و وجوه نقد را بین خود تقسیم می کردیم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه تاکنون 60 تن از مال باختگان شناسایی شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از 5 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گفته سرهنگ اختیاری تلاش در راستای شناسایی سایر مال باختگان و دستگیری همدست متواری (رامین) ادامه دارد

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها