کد خبر: 616131
تاریخ انتشار :

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پایتخت تکمیل شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استاندار تهران با اشاره به اینکه ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران ۶ هزار و ۶۹۱ نفر است از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در پایتخت خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در دومین جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به اینکه ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران ۶ هزار و ۶۹۱ نفر است، از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در پایتخت خبر داد.

عدم اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان تهران توسط برخی دستگاه‌های ملی

محسنی بندپی با بیان اینکه مصوبات ستاد کرونای استان تهران توسط برخی دستگاه‌های ملی در زمینه دورکاری به خوبی اجرا و رعایت نمی‌شود افزود: در تهران ۲۷۹ هزار کارمند استانی و ۱۹۰ هزار کارمند ملی در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ملی مشغول به فعالیت هستند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تهران تاکنون الگوی موفقی در زمینه مدیریت کرونا بوده و همکاری مردم نیز وجود دارد و این همکاری باید تداوم داشته باشد در خصوص اقدامات مؤثر جهت مدیریت موج چهارم بیان داشت: مصوب شد تا نسبت به افزایش تخت‌های بیمارستانی مربوط به بیماران کرونایی استفاده شود و در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم راه اندازی خط آموزشی و اطلاع رسانی به شهروندان، ایجاد ستاد هدایت بیماران کرونایی و همچنین افزایش مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته تاکید کرد و عنوان داشت: در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته و تاکنون ۹۰ مرکز راه اندازی شده چرا که در شرایط کنونی حفظ آرامش و استمرار هماهنگی در ستاد کرونا استان ضروری است و باید از همه ظرفیت‌ها و توصیه‌ها برای مقابله با موج چهارم کرونا استفاده شود.

محسنی بندپی گفت: بی تردید مسئله سلامت مسئله یک حوزه، یک دستگاه و وزارتخانه نیست، موضوعی حاکمیتی است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای اقدامات درمانی و مداخله گرانه باید به آن پرداخته شود. امروز در شرایط خاصی قرار داریم که شرایط جهانی محسوب می‌شود و قطعاً فرصت این نیست که ببینیم چه عواملی مقصر آن هستند که به این خیز رسیدیم، باید بیندیشیم که چه کنیم تا روند موفقیت آمیز فراهم شود.

لزوم شکل گیری ستاد هدایت برای بیماری کرونا در استان تهران

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد تخت‌ها برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ۳۴ درصد برای دانشگاه علوم پزشکی ایران و ۳۴ درصد برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است و اولین اقدام ما باید افزایش تخت‌های بیمارستانی باشد که ۵۱ درصد بیماران در دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۱۳ درصد در نیروهای مسلح، ۱۳.۵ درصد تأمین اجتماعی، ۱۳ درصد خصوصی و ۹.۵ درصد آزاد و سایر بیمارستان‌ها هستند و در همین راستا باید ستاد هدایت برای بیماری کرونا شکل بگیرد تا اگر فردی به بیمارستانی مراجعه کرد که جا نداشت ستاد هدایت، فرد را راهنمایی کند.

وی خاطرنشان کرد: باید بر محدودیت‌هایی که در حال حاضر مصوب شده اند تمرکز داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها برای اجرای آنها بهره بگیریم و حق تصمیم گیری در استان تهران برای ستاد کرونای استان است و دستگاه‌های ملی و استانی باید تابع ستاد کرونای استان باشند و در حال حاضر مصوب شده فعالیت همه دستگاه‌ها در سطح استان تهران باید بر اساس مصوبات انجام شود و همه آنها باید تابع باشند.

روند واکسیناسیون به تناسب جمعیت سهمیه استان تهران کند است

محسنی بندپی در خصوص روند واکسیناسیون نیز گفت: به تناسب جمعیت سهمیه استان تهران کم است و با وجود این همه بیمارستان و مرکز ارائه خدمات سهمیه استان تهران کم است و نظام عادلانه این است که به تناسب جمعیت سهمیه واکسن داده شود.

استاندار تهران یادآور شد: از اوایل اسفند ماه هشدارهای لازم توسط کارشناسان نظام سلامت نسبت به شلوغی بازار، بازگشایی تالارها و برگزاری مراسم عروسی و ختم و همچنین چرخش ویروس کرونا انگلیسی با افزایش بیماران سرپایی داده شده بود اما متأسفانه در نهایت امروز با این شرایط مواجه شده ایم که موج چهارم به صورت خطرناکی آغاز شده است.

محسنی بندپی گفت: با توجه به میزان بیماران کرونایی و آمارهای اعلام شده وضعیت بسیار نگران کننده می‌باشد و از همه مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش اهتمام داشته و از هر گونه تجمع و دورهمی خودداری کنند.

منبع: مهر

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها