کد خبر: 622354
تاریخ انتشار :

چگونه با برادرشوهر رفتار کنیم؟

بیتوته/ یکی از دشوار ترین ارتباطاتی که ما برقرار می کنیم، با خانواده شوهر است. در خانواده همسر، خواهر شوهر نامحرم نیست لذا عروس خانواده می تواند با او رابطه ای صمیمانه داشته باشد و او را مانند خواهر خود بداند. ولی برادر شوهر اینگونه نیست، و باید در برخوردها باید حد و حدود را رعایت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رابطه داشتن یک زن با برادر شوهرش از خطوط قرمز اسلام است. برادر شوهر از جمله محارم به حساب نمی‌آید و درست مثل همه نامحرم‌های دیگر هر گونه رابطه دوستی، جنسی و احساسی با برادر شوهر از لحاظ شرعی حرام است و عقوبت اخروی دنبال دارد.
در برخی از خانواده‌ها به دلیل آگاهی نداشتن از احکام و مسائل دینی یا به علت بی اهمیتی به احکام الهی روابط بین محرم و نا محرم شکل دیگری به خود می‌گیرند و حرمت‌ها و فواصل بین دو نفر که از لحاظ شرعی نامحرم هستند کنار می‌روند. این امر در اسلام نهی شده است و به فردی که با نامحرم ارتباط دارد وعده عذاب الهی داده شده است.
برای حفظ روابط خانوادگی با آنها، رعایت چند نکته می تواند موثر باشد:
حفظ حریم ها
انسان همیشه خدا را در نظر دارد؛ در حرکات چهره و رفتارهایش مواظب است که باعث  تحقیر و مسخره کردن دیگران نشود.  و دیگر این که باید دقت داشته باشد که آیا حریم هایی را که باید رعایت می کند یا نه.  باید مواظب بود که هر کار ما در چهارچوب قانون و حریم ها باشد.

احترام به شخصیت آنان
در برخوردها باید مواظب  بود که به شخصیت دیگری بی حرمتی نکنیم، آبروی آنها را نبریم،  و پشت سر آنها بد نگوئیم.  و همین طور باید سعی کنیم زود از کسی ناراحت نشویم، چنانچه می بیند دیگری دارای عیب و صفات بد است، باید بسیار حساب شده و دقیق به او تذکر داد مثلا چنانچه می بیند که کسی غیبت دیگران را می کند،  نخست باید نکات مثبت او را گفت و از صفات خوب او تعریف کرد و سپس به شکل غیرمستقیم او را آگاه کرد که کار او اشتباه است.
زمانیکه فردی زندگی مشترکی را آغاز می کند وارد بهترین نهاد شده است نهادی که مقدس ترین نهاد است. زن و شوهر باید زندگی خودرا مطابق با تفاهم تنظیم کنند و برای هم دیگر احترام قائل شوند و باعث ناراحتی دیگری نشوند.  یکی از مواردی که باید دقت شود اینکه احترام به خانواده یکدیگر در حقیقت احترام به شریک زندگی است.
جلب محبت و توجه آنان
انسان موجودی اجتماعی است ، برای رفع کردن احتیاجات خود نیاز به دیگران دارد بنابراین باید به نحوی زندگی کند که دل دیگران را نسبت به خود آزار ندهد و با رفتار خوب خود همیشه محبوب دیگران باشد. با مردم به گونه ای کن رفتار که در حضور شما، خوشحال باشند و در نبودن شما احوال شما را بپرسند و بعد از مرگ شما از غم از دست دادن شما ناراحت باشند.
بله انسانی که اهل گذشت است کینه به دل نمی گیرد، برای دیگران دعا می کند، عذر خواهی دیگران را می پذیرد، حرمت دیگران را نگه می دارد، با محبت است، زندگی ای پر از شادی برای خود درست کرده است.
بامردم به گونه ای رفتارکن که دوست داری باتو رفتارکنند. هر چیزی رابرای خودمی پسندی برای دیگران هم بپسند و هرآنچه برای خودنمی پسندی برای دیگران هم نپسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها