کد خبر: 622918
تاریخ انتشار :

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی+ نکات پخت جوجه کباب حرفه‌ای

برای اینکه جوجه کباب سفت نشود و مزه خوبی بگیرد باید یک سری نکات را به هنگام آماده سازی و پخت جوجه رعایت کنیم.

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی+ نکات پخت جوجه کباب حرفه‌ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شاید ظاهرا درست کردن جوجه کباب ساده باشد و با ترکیب پیاز و آبلیمو و نمک و زعفران و اضافه کردن به تکه های جوجه وکباب کردن روی آتش کار را تمام کند ولی اگر نکات ریزی که گفته می شود را رعایت نکنید نمی توانید جوجه کباب خوشمزه رستورانی تهیه کنید پس نکات زیر را بخوانید تا اشکال کار خود را پیدا کنید و بتوانید جوجه حرفه ای تهیه کنید. 

نکات مهم در طرز تهیه جوجه کباب رستورانی

1. برای لذیذشدن و خوشرنگ تر شدن جوجه کباب ها، مقداری کره را به روش بن ماری ذوب کنید و کمی زعفران هم داخل آن بریزید.سپس هنگام پخت جوجه ها، مخلوط کره و زعفران را با قلمو روی کباب ها بمالید تا چرب تر و خوش طعم تر شود.

2. برای تهیه سس جوجه کباب، میتوانید مخلفات مایه جوجه را که شامل پیاز و فلفل دلمه ای می باشد را با مقداری آب پرتقال و کمی ادویه سرخ کنید و کنار جوجه میل کنید.

3. هنگام درست کردن جوجه کباب ، دو روش برای ریختن زعفران وجود دارد که ما روش اول را بیشتر توصیه می کنیم در روش اول  از همان اول جوجه ها را با زعفران مزه دار کنید و حدود یک ساعت در یخچال بگذارید سپس پیاز و بقیه مخلفات را به آن اضافه کنید. در روش دوم  می توانید نیم ساعت آخر که دیگر میخواهید جوجه ها را به سیخ بکشید پیاز و فلفل دلمه ای را آن جدا کنید و بعد زعفران دم کرده را به جوجه ها اضافه کنید. 

4. برای ترد کردن و آبدار شدن جوجه کباب بهتر است در نیم ساعت آخر مزه دار شدن جوجه ها، روغن زیتون را به جوجه اضافه کنید تا باعث سفت شدن جوجه ها نشود.

5. برای کباب کردن گوجه و فلفل سبز همراه با جوجه کباب ، کافیست فقط گوجه ها را در هر طرف 7 دقیقه و فلفل ها را 2 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

6. در صورت دسترسی نداشتن به منقل و کباب پز، می توانید جوجه کباب ها را در تابه درست کنید. بدین منظور بعد از مزه دار کردن جوجه ها، پیاز و فلفل دلمه ای که جوجه ها در آن خوابانده شده بودند را جدا کنید و داخل تابه چرب شده بریزید.

سپس جوجه ها را به سیخ چوبی بزنید و روی پیاز و فلفل درحال تفت بگذارید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید مواد کمی آب بیندازد و بعد در تابه را بردارید تا جوجه ها طلایی رنگ شود.

وقتی یک طرف جوجه سرخ شد، طرف دیگر آن را برگردانید تا کاملا مغز پخت شوند.برای اینکه جوجه کباب تابه ای شما طعم زغالی به خود بگیرید میتوانید یک تکه زغال روشن و گر گرفته را داخل ماهیتابه بگذارید و با این ترفند کبابتان را خوش طعم ترکنید.

7. مرغ ذاتا بوی ناپسندی دارد. این بو به میزان قابل توجهی با پیاز و زعفران گرفته می شود. اما اضافه کردن سایر ادویه جات هم به رفع بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم آن کمک شایانی می کند. این مورد کاملا سلیقه ای است اما ادویه های پیشنهادی 1. پودر پیاز 2. فلفل سیاه تازه آسیاب شده 3.مقدار بسیار اندکی پودر سیر4. پودر گیشنیز.

8 . برای مزه دار کردن جوجه به هیچ عنوان از پیاز رنده شده استفاده نکنید زیرا هنگام کباب کردن به گوشت می چسبد و به سرعت میسوزد این باعث می شود تا روی جوجه ها سوخته باشد. بهترین کار این است که پیازها را درشت خرد کنید.

9. استفاده از تمام قسمت های مرغ بخصوص مخلوط ران و سینه باعث بهتر شدن طعم جوجه ها میشود.

10. برای لذیذ تر شدن طعم جوجه کباب، شما میتوانید در سس جوجه کمی سس مایونز ،خامه ، روغن زیتون و ماست موسیر اضافه کنید.

11. دقت کنید موقعه خرد کردن مرغ برای جوجه کباب ، تکه های مرغ نه خیلی بزرگ باشند که مغز پخت نشوند و نه خیلی کوچک که از سیخ بیفتند.

12. استفاده از ماست در مایه جوجه کباب بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد اما باید به این نکته دقت داشته باشید که ماست رنگ زعفرانی جوجه را کمتر میکند.

13. اگر جوجه کباب را با استخوان میخواهید کباب کنید باید برای مغز پخت شدن آن زمان بیشتری استفاده کنید.

14. جوجه کباب ها را برای مزه دار شدن حداقل 4 تا 5 ساعت در سس بخوابانید تا مزه ها در بافت و طعم جوجه ها نفوذ کنند.

15. اگر بخواهید جوجه کباب را در فر بپزید باید فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد داغ کنید و سیخ های کباب را روی سینی چرب شده قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار، سیخ های کباب را پشت و رو کنید و با سس کره و زعفران آن را در حین پخت مزه دار تر کنید.

16. برای جوجه کباب کردن بهتر است از مرغ های کوچکتر استفاده کنید که وزنی بیشتر از یک کیلو نداشته باشند.

17. فلفل سیاه بو و طعم جوجه ها را لذیذ تر میکند ولی اگر دوست دارید جوجه ها را تند مزه کنید میتوانید مقداری فلفل قرمز هم داخل آن بریزید.

18. برای خوش طعم ترکردن جوجه ها هرگز به آن دارچین، ادویه کاری، سماق و یا پودر لیمو اضافه نکنید چون قطعا باعث تلخی گوشت خواهد شد.

19. برای آبدار کردن جوجه کباب بهتر است پوست مرغ را از آن جدا نکنید تا با روغن آن، گوشت زیر پوست بپزد و در هنگام خوردن کباب پوست آن را جدا کنید.

20. می توانید برای داشتن جوجه کبابی تند و خوشمزه چند عدد فلفل سبز تند را ریز کنید و به مواد جوجه اضافه کنید. 

21. در حد نوک قاشق چای خوری زنجبیل به موادتان اضافه کنید تا جوجه ها طعم بهتری داشته باشند.

22. اگر می خواهید به مواد جوجه کباب آب لیمو اضافه کنید بهتر است آب لیمو ترش تازه را بگیرید و از آبلیمو های صنعتی استفاده نکنید. آب لیمو ترش تازه علاوه بر اینکه طعم جوجه کباب را خوشمزه تر می کند، باعث می شود کباب عطر بهتری داشته باشد

منبع: نمناک

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها