کد خبر: 623932
تاریخ انتشار :

شهربازی های مشهد

در این مقاله به معرفی برخی از پرطرفدارترین شهربازی های مشهد خواهیم پرداخت.

شهربازی های مشهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که در شمال شرقی کشور واقع شده است. این شهر همه ساله پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است. مشهد یک شهر زیارتی محسوب می شود، اما وجود جاذبه های تفریحی بسیار زیادی همچون شهربازی های گوناگون، مراکز خرید، پارک آبی پیشرفته، باغ وحش، پیست کارتینگ و ... به جذابیت آن افزوده است. تنوع نقاط گردشگری در شهر مقدس مشهد، سبب شده است تا در تمامی فصول سال، افراد مختلف پرواز چارتر تهران مشهد تهیه کرده و به این شهر سفر کنند. در ایران از طریق اتوبوس، قطار و خودروی شخصی نیز می توان به مشهد مقدس سفر کرد.

به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) در این شهر، مشهد به یک پایتخت مذهبی در ایران تبدیل شده است. اماکنی هم چون آرامگاه نادرشاه، آرامگاه فردوسی و آتشکده بازه هور از دیگر مکان های تاریخی در این شهر هستند که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. اما بخشی از سفر به تفریحات و هیجان های مربوط به آن شهر اختصاص می یابد. مشهد دارای شهربازی های بسیار زیادی است که بالاترین سطح هیجان را می توانید در آن ها تجربه کنید.

در این مقاله به معرفی برخی از پرطرفدارترین شهربازی های مشهد خواهیم پرداخت.

 

شهربازی الماس شهر مشهد

1

الماس شهر و یا شهر خورشید یکی از معروف ترین شهربازی های مشهد است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است. این شهربازی روباز است و اخیرا مساحت آن افزایش یافته است و دستگاه های جدیدتری نیز به آن اضافه شده است. این مجموعه هم اکنون مساحتی معادل ۴ هکتار دارد و به عنوان بزرگترین شهربازی مشهد از آن یاد می شود. شهربازی الماس شهر دارای بیش از ۱۲۰ دستگاه مختلف برای بزرگسالان و کودکان است. ترن هوایی بسیار بزرگی در این شهربازی در حال ساخت است و به زودی افتتاح می شود. این ترن بزرگترین ترن هوایی در ایران خواهد بود.

وسایل دیگری هم چون کشتی صبا، اسکیت یو، ماشین برقی، چرخ و فلک، سرسره پرواز، استخر توپ و .... نیز در این شهربازی وجود دارد.

این مجموعه هر روز هفته از ۶ عصر تا ۱ بامداد باز است.

 

شهربازی سرزمین عجایب مشهد

یکی از شهربازی های معروف که در تمام شهرها می توانید شعبه های آن را پیدا کنید، مجموعه شهربازی های سرزمین عجایب است. از این مجموعه به عنوان اولین شهربازی سرپوشیده در مشهد یاد می شود. تاسیس این مرکز تفریحی، به سال ۱۳۸۶ باز می گردد. این مجموعه مساحتی معادل ۳ هزار متر مربع دارد و در ۲ طبقه آخر مجتمع تجاری الماس شرق قرار گرفته است. تنوع وسایل بازی در این شهربازی زیاد است و هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند از وسایل آن استفاده کنند و لذت ببرند. این مجموعه دارای وسایل بازی هم چون ماشین برقی، چرخ و فلک، بولینگ، بیلیارد، شن بازی، کلبه وحشت، مینی جت و تعداد زیادی بازی های کامپیوتری است. این شهربازی دارای امکانات دیگری هم چون اتاق گریم، عکاسی، بوفه، سینما چند بعدی، کارگاه خلاقیت کودکان و ... نیز هست.

این مجموعه هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب باز است.

 

شهربازی پارک ملت مشهد

2

این شهربازی یکی از قدیمی ترین شهربازی های مشهد است که در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده است. این مجموعه روباز است و مساحتی معادل ۳ هکتار دارد. چرخ و فلک معروف این شهربازی ارتفاعی معادل ۸۰ متر دارد و هجدهمین چرخ و فلک بلند دنیا محسوب می شود. این چرخ و فلک فان فار نام دارد و در سال ۱۳۸۴ عنوان بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه را به خود اختصاص داد. ظرفیت این وسیله ۴۵۰ نفر است و سرعت آن به ۱۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. به لطف این چرخ و فلک می توانید شهر مشهد را از بالا تماشا کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

این شهربازی در دو بخش مخصوص کودکان و بزرگسالان تعبیه شده است. وسایل دیگری هم چون سورتمه، صندلی فضایی، تونل وحشت و ... نیز در این مجموعه موجود است. این شهربازی دسترسی بسیار مناسبی دارد و به تمام نقاط شهر راه دارد. اگر مسافر شهر مشهد هستید، می توانید پس از این که بلیط هواپیما لحظه اخری برای شهر خود را تهیه کردید، سری به این شهربازی بزنید و از وسایل تفریحی آن استفاده کنید و پس از آن به راحتی خود را به فرودگاه مشهد برسانید.

این شهربازی در اغلب روزهای سال از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۱۱ شب باز است. در روزهای سرد زمستان این مجموعه تعطیل است.

 

شهربازی هپی لند مشهد

3

این مجموعه با نام شهربازی آرمیتاژ نیز شناخته می شود. یکی دیگر از بهترین شهربازی های مشهد همین مجموعه است که در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است. زمین شهربازی هپی لند وسعتی معادل ۱۵۰۰ متر مربع دارد. این مجموعه با حرم امام رضا (ع) فاصله بسیار کم و معادل ۵۰۰ متر دارد به همین دلیل در میان مسافران از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. این شهربازی در مجتمع تجاری آرمیتاژ واقع شده است. وسایل بازی این مجموعه بیشتر برای کودکان و نوجوانان مناسب است. اما برخی از وسایل آن هم چون فوتبال دستی، بیلیارد و سینمای ۷ بعدی آن برای بزرگسالان نیز مناسب است.

این مجموعه از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است . روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می کند.

 

شهربازی سرزمین بازی ها

شهربازی سرزمین بازی های مشهد، یکی از بزرگ ترین شهربازی های سرپوشیده ایران است. وسعت این مجموعه به بیش از ۲ هکتار می رسد. به دلیل نزدیکی آن به پایانه مسافربری شهر مشهد، به آن شهربازی ترمینال نیز گفته می شود. این شهربازی با نام های دیگری هم چون سمگا و ایستاپ نیز شناخته می شود. این مجموعه دارای سالن حرفه ای بولینگ، لیزرتگ، کارتینگ و باشگاه بزرگ پینت بال است. اتاق فرار این مجموعه در میان ساکنان و مسافران شهر مشهد بسیار پرطرفدار است. چند میز بیلیارد نیز در این مجموعه وجود دارد که با کرایه کردن آن ها می توانید اوقات خوشی را در این شهربازی سپری کنید. سالن پاتیناژ، سینمای چند بعدی و صخره نوردی از دیگر تفریحاتی است که در این مجموعه می توانید از آن ها لذت ببرید.

بازی هایی مخصوص کودکان نیز در این مجموعه وجود دارد که در نقاط مختلف این شهربازی قرار گرفته اند. تاسیس این مجموعه به سال ۱۳۸۹ باز می گردد. رستوران این شهربازی نیز کیفیت خوبی دارد.

این مجموعه از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۴ عصر تا ۱۱ شب باز است. در روزهای تعطیل و جمعه ها از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۱ شب پذیرای علاقه مندان به شهربازی است.

 

کلوپ پاندا

این شهربازی سرپوشیده از سال ۱۳۹۰ فعالیت می کند و از سایر شهربازی های این لیست مساحت کمتری دارد. این مکان تنها برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب است و تمامی وسایل آن مخصوص کودکان طراحی شده است. والدین با پرداخت ورودی می توانند در کنار فرزندان خود حضور داشته باشند. مکان هایی برای شن بازی، استخر توپ، انجام بازی های فکری، نقاشی، آشپزی، خاله بازی، اتوموبیل رانی، هاکی، تیراندازی و ... در این مجموعه وجود دارد که برای کودکان بسیار لذت بخش است.

این کلوپ همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۰ شب فعالیت می کند.

 

سخن پایانی

مشهد مراکز تفریحی بسیار زیادی دارد. علاوه بر شهربازی های این لیست، شهربازی هایی هم چون کیان سنتر ۲، کوهستان پارک، پروما، هلیوم پارک، اکسیر مشهد، ویلاژ توریست، شهر بازی وصال و ... در شهر مشهد قرار گرفته اند که با مراجعه به آن ها می توانید اوقات بسیار خوشی را سپری کنید.

برای رسیدن به این شهر گردشگری راه های زیادی وجود دارد. بهترین راه و سریع ترین آن ها استفاده از هواپیما است. بلیط پرواز مشهد تهران را می توانید از آژانس های هواپیمایی و سایت های معتبری که در سفرمارکت حضور دارند خریداری کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها