کد خبر: 624217
تاریخ انتشار :

حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان

ایسنا: مسئول کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت گفت: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت با هدف ارزیابی دقیق تر اوضاع و به اشتراک گذاری تجارب قبلی در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده است.

حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر حمید سوری مسئول کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت در جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: در بازدیدی که از سطح شهر داشتم، هیچ نشانی از وضعیت قرمز ندیدم. با یک نگاه سر انگشتی از هر ۱۰۰ نفر، کمتر از نیمی از افراد ماسک زده بودند.

مشاور وزیر بهداشت افزود: از ابتدای بحران کرونا تا کنون تجربه همه‌گیری سنگینی در استان سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم و موج‌های قبلی به خوبی مدیریت شده است.

وی ادامه داد: ویروس‌های جهش یافته جدید موسوم به هندی و آفریقایی که قدرت سرایت چند برابری در مقایسه با ویروس‌های قبلی دارند، در کنار عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تعداد موارد مثبت این موج را به بیش از ۳ برابر موج‌های قبلی رسانده است.

سوری گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان شرایط را در بخش‌های تشخیص، مراقبت و درمان بیماران کرونا تحت کنترل دارند و تجربه‌های خوبی هم مانند تجربه استان خوزستان را داریم.

مشاور وزیر بهداشت افزود: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز با هدف ارزیابی دقیق تر اوضاع و به اشتراک گذاری تجارب قبلی در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده است.

مشاور وزیر بهداشت گفت:در شرایط فعلی، واقع‌بینی و نگاه عالمانه به شرایط، پرهیز از سیاسی‌بازی و استفاده از همه ظرفیت ها برای ثمربخش شدن اقدامات نظام بهداشت و درمان ضرورت دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها