کد خبر: 625298
تاریخ انتشار :

چگونه سینک براق داشته باشیم؟

ایرنا/ با چند ترفند ساده می‌توان سینک ظرفشویی براق و تمیزی داشت.

چگونه سینک براق داشته باشیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سینک ظرفشویی از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه است. تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از مرطوب بودن آن به شدت ضروری است زیرا رطوبت و عدم بهداشت در آن ناحیه می‌تواند باعث حشره زدن آشپزخانه شما شود و همچنین در بهداشت سلامت اعضای خانه نقش مهمی را بازی می‌کند. اما با چند ترفند ساده می‌توان سینک ظرفشویی براق و تمیزی داشت.

 

استفاده از مسواک

مسواک تاثیر جادویی بر تمیز شدن شیر ظرفشویی شما دارد. از مسواک برای دسترسی پیدا کردن به کوچک ترین شکاف ها و لبه ها در اطراف سینک و شیر استفاده کنید. آن ها دوده، لکه های آهک و هر کثیفی دیگری را که ممکن است در سینک پنهان شده باشند را پاک می کنند و از بین می برند.

از بین بردن خط و خش سینک ظرفشویی
سینک خود را پس از هر استفاده پاک و خشک کنید. از برس آشپزخانه و اسفنج برای تمیز کردن سریع، اما کامل سینک بعد از هر بار، استفاده کنید، که واقعاً به جلوگیری از انباشته شدن آهک و دوده گیری کمک خواهد کرد. برخلاف راه رواج پیدا کرده و استفاده از سفید کننده و جرمگیر برای تمیز کردن سینک آشپزخانه، شما این کار را انجام ندهید. زیرا پس از خشک شدن، لکه های تیره ایجاد می شود و سینک را کدر و مات می کند، این لکه های تیره براحتی از بین نمیروند و حتی ممکن است برای همیشه باقی بمانند.

مواد تمیزکننده را سریع بشویید
هر کدام از تمیز کننده های آشپزخانه را که ترجیح می دهید از آن استفاده کنید، اسپری کنید، سپس بگذارید تا حداقل 2 دقیقه بمانند، اما بیشتر ماندن آن ها بیشتر باعث لک خواهد شد و کار شما را سخت تر می کند.

از بین بردن لکه های آهک با لیمو
زمانی که به لکه های آهکی متراکم نزدیک می شوید، به خصوص در اطراف شیر آشپزخانه، ممکن است برخی مواد شوینده کافی نباشد. ویژگی های اسیدی لیمو آن را پاک کننده خوب و طبیعی برای لکه های آهک می سازد. یک عدد لیمو را نصف کنید، آن را روی شیر بکشید و این کار را در قسمت هایی که آهک رسوب کرده است، چندین بار بیشتر تکرار کنید و محکم تر بکشید، بگذارید دو ساعت بماند. آبکشی کنید و در نهایت حتما خشک کنید. شما شگفت زده خواهید شد از اینکه این راه حل طبیعی چقدر می تواند قدرتمند و فوق العاده باشد.

 سرکه سفید
اگر روی سینکتان لکه و رسوب وجود دارد، یک پارچه تمیز را در سرکه سفید بخیسانید، روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه ها از بین بروند.همچنین میتوانید نمک و جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و سینک را با این ترکیب شستشو دهید، تا لکه ها از بین بروند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها