کد خبر: 5064
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با عوامل «آینه‌های روبه‌رو» بررسی شد:

تغییر جنیست، موضوع اصلی جدیدترین فیلم اکران شده است

تغییر جنیست، موضوع اصلی جدیدترین فیلم اکران شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، آینه‌های روبرو به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور از جمله فیلم‌هایی است که 2 سال برای دریافت مجوز اکران منتظر ماند. در این فیلم شایسته ایرانی، غزل شاکری، همایون ارشادی، نیما شاهرخ شاهی، مریم بوبانی، صفا آقاجانی، رابعه اسکویی و سارا بهرامی از جمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در 57 کشور دنیا نمایش داده شده است و در حال حاضر بدون سرگروه در سینماهای تهران اکران داده می‌شود. برنامه «پرانتز باز» امشب با عوامل این فیلم به گفت‌وگو نشست.

زندگی بعد از تغییر جنسیت

فرشته طائرپور، درباره این فیلم گفت: موضوع این فیلم بررسی مسئله تغییر جنسیت است که تاکنون هیچ فیلمی در این باره در ایران ساخته نشده است.

تهیه‌کننده «آینه‌های روبرو» با اشاره به اینکه اکران «آینه‌های روبرو» از امروز در سینماهای تهران آغاز شده است گفت: «آینه‌های روبرو» یک فیلم ایرانی است که محوریت آن روی شخصیت‌هایی است که درصد تغییر جنسیت هستند. دوستی 2 زن از 2 طبقه مختلف و تضادهایی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با یکدیگر دارند در این فیلم نمایش داده می‌شود. یک دوستی آگاهانه که طرفین با حفظ شخصیتی که دارند به هم نزدیک می‌شوند.

طائرپور افزود: این فیلم قرار نیست کسی را بخنداند. یک تلنگر و هشدارباش است. خیلی چیزها در این فیلم مطرح می‌شود که مردم نمی‌دانند. به عنوان نمونه کشور ایران از جمله کشورهایی است که قانون عمل تغییر جنسیت را دارد و برای آن وام می‌دهد و از زمانی که امام خمینی(ره) مسئله تغییر جنسیت را شرعی دانست، امکان آن در جامعه فراهم شد. منتها آنچه مهم است و در دیالوگ فیلم هم بیان می‌شود «موضوع عمل نیست، موضوع زندگی بعد از عمل است»

آینه‌های روبرو جسارت بالایی دارد

مریم بوبانی، بازیگر فیلم «آینه‌های روبرو» درباره این فیلم گفت: من از جسارت این فیلم خوشم می‌آمد و حتی زمانی که این فیلم روی کاغذ بود از آن لذت می‌بردم.

بوبانی افزود: پرداختن به یک سری موضوعات در شرایطی که روی آن سرپوش گذاشته می‌شود جسارت بالایی می‌طلبد و چقدر خوب و بجا در این فیلم این اتفاق می‌افتد.

بازیگر فیلم آینه‌های روبرو افزود: من تلاش می‌کنم وقتی یک کار فرهنگی انجام می‌شود گوشه‌ای از آن را بگیرم. معمولا کارهایی از این دست بازیگر را از نظر مالی تامین نمی‌کند اما از نظر فرهنگی و روحی خیلی تاثیرگذار است.

بوبانی گفت: با اینکه از بازیگران این فیلم هستم اما هنگامی که این فیلم را در سینما دیدم احساس کردم که دارم خفه می‌شوم. متاسفانه موانعی در سر راه پرداختن به موضوعاتی که به نوعی بیماری هم دارند وجود دارد که تا زمانی که به یک معضل تبدیل نشود، این موانع برداشته نمی‌شود. آینه‌های روبرو به یکی از این بیماری‌ها ورود کرده است.

بهترین کار در کارنامه کاری

نیما شاهرخ‌شاهی درباره حضورش در فیلم «آینه‌های روبرو» گفت: این کار به عنوان یکی از بهترین کارهای کارنامه کاری من است. و افتخار می‌کنم که در فیلم حاضر شدم که جایزه‌های بین‌المللی بسیاری برده است.

شاهرخ‌شاهی افزود: شخصیت‌های «آینه‌های روبرو» باعث می‌شود فیلم مسیری را طی کند که تاثیر گذاراست.

داستانی از تضادها و تعامل‌ها

مشاور پزشکی فیلم «آینه‌های روبرو» گفت: با توجه به قصه این فیلم، آینه‌های روبرو در 2 حوزه می‌تواند وارد شود. یک حوزه تخصصی که درباره تغییر جنسیت است و دیگر حوزه عمومی که بحث تغییر در آن مطرح است

دکتر خطیبی افزود: قصه فیلم درباره تقابل ذهنیت‌ها، وضعیت‌ها و موقعیت‌هایی است که در جریان داستان شکل می‌گیرد. بحث تضاد و تعامل است و گریز و فرار که در فیلم به خوبی مشاهده می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها