کد خبر: 616355
تاریخ انتشار :

نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری چه تاثیری می گذارد؟

در این گزارش با کارشناسان ما در مبلمان اداری آفن همراه باشید تا ابتدا شما عزیزان را با مفهوم کنتراست و نور آشنا کرده و سپس به اهمیت آن در محیط اداری بپردازند.

نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری چه تاثیری می گذارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این روزها یکی از موارد بسیار مهم در هر محیطی به ویژه تمام محیط های اداری، نور و کنتراست مناسب می باشد. نور و کنتراست مناسب علاوه بر اینکه تاثیر بسزایی بر روی راندمان کاری کارمندان می گذارد، دکوراسیون داخلی محیط اداری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در این گزارش با کارشناسان ما در مبلمان اداری آفن همراه باشید تا ابتدا شما عزیزان را با مفهوم کنتراست و نور آشنا کرده و سپس به اهمیت آن در محیط اداری بپردازند.

آشنایی با مفهوم کنتراست

با استفاده از تضاد بین رنگ ها، جنس لوازم، شکل اجناس و ... می توان در دکوراسیون داخلی جذابیت بیشتر ایجاد کرد و علاوه بر آن محیطی زیبا را به وجود آورد. برای ایجاد کنتراست در محیط های اداری، باید طبق اصول و قواعد خاصی عمل کرد تا از این طریق بتوانید جذابیت بالاتری را در فضای مد نظر خود ایجاد کنید.

1

کنتراست و نور مناسب برای محیط های اداری

نحوه ایجاد کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری

با انجام سه روش که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت، می توانید در دکوراسیون داخلی محیط اداری خود کنتراست مناسبی ایجاد کنید. این سه روش شامل هر یک از موارد زیر می باشد:

  • کنتراست با کمک اشکال متفاوت: تنها کافیست برای دکوراسیون داخلی خود اجسامی که دارای شکل هندسی متفاوت با یکدیگر هستند را در کنار هم استفاده کنید. مثلا اشکال زاویه دار و دارای گوشه را در کنار اجسام گرد قرار دهید.
  • کنتراست به کمک رنگ ها: بهتر است از 2 رنگی که باهم متفاوت هستند در کنار یکدیگر استفاده کنید. همچنین اگر مایل نیستید از رنگهای متفاوت استفاده کنید، بهترین راه استفاده از 2 رنگ خنثی در محیط اداری شما می باشد.
  • کنتراست با جنس لوازم: برای جلب توجه بیشتر کاربران و مشتریان بهترین راه استفاده از مبلمان اداری مختلف می باشد. با استفاده از مبلمان اداری متنوع می توانید دکوراسیون زیبا و چشم نوازی را خلق کنید.

باید گفت مبلمان اداری تاثیرگذارترین تجهیزات محیط اداری است که هم به زیباسازی محیط و هم به جذب مشتری کمک می کند و شما باید در انتخاب و خرید آن ها دقت لازم را داشته باشید. مبلمان اداری شامل کلیه محصولات دکوراسیون و تجهیزات اداری می باشند که از مهم ترین ملزومات یک محیط کاری محسوب می شوند.

2

اهمیت نور و کنتراست در محیط های اداری

اهمیت نور در دکوراسیون داخلی محیط اداری

علاوه بر کنتراست هم یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون داخلی محیط اداری تاثیرگذار است، نور محیط می باشد. قطعا می دانید اکثر افراد شاغل بیشترین وقت خود را در محیط های اداری میگذارنند. همین علت موجب شده تا به بسیاری از موارد به خصوص نور توجه ویژه ای داشت تا موجب افزایش راندمان کاری افراد شود.

بهترین روش برای ایجاد نور بهتر در فضاهای اداری، استفاده از نور طبیعی مانند پنجره و یا نور پردازی های سقفی و طاقچه های نوری که به نور مصنوعی معروف هستند، می باشد.

شاید این مورد برای بسیاری از افراد سوال شده باشد که امروزه در بیشتر فضاهای اداری از پارتیشن استفاده می شود و ممکن است مانع از ورود نور طبیعی به داخل شود، در این صورت بهترین راه حل کدام است؟

پارتیشن های اداری می توانند راهی ایده آل برای تقسیم فضای داخلی محیط کار شما باشند. آن ها روشی انعطاف پذیر و کم هزینه برای ایجاد دفاتر شخصی، تقسیم بندی محیط یا ایجاد اتاق های مجزا هستند که می توانند به زیباسازی و دکوراتیو بودن محیط شما نیز کمک کنند.

همانطور که می دانید پار تیشن ها در انواع مختلفی همچون پارتیشن تک جداره، دو جداره و همینطور پارتیشن شیشه ای فریم لس وجود دارد. برای اینکه بتوانید از نور طبیعی برای محیط اداری خود استفاده کنید، بهترین گزینه انتخاب پارتیشن شیشه ای است تا هم زیبایی را به محیط اداری خود دعوت کنید هم بتوانید از نور طبیعی برای فضای اداری خود بهره ببرید.

3

پارتیشن شیشه ای مناسب برای نور در محیط اداری

فواید استفاده از نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری

قبل از اینکه نورپردازی و کنتراست دکوراسیون داخلی محیط اداری خود را انجام دهید، ابتدا باید بررسی کنید که چه نوع نورپردازی، رنگ و انواع مبلمان اداری برای فضای اداری شما مناسب است. از جمله فواید استفاده از نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری اگر به درستی استفاده شود سبب زیبایی بیشتر و عملکرد بهتر کارمندان می شود.
  • باعث جلب توجه مراجعین می شود.
  • نور و کنتراست در دکوراسیون داخلی محیط اداری اثرات مثبتی بر روان کارکنان و مراجعین آن محیط می گذارد.
  • باعث بالا رفتن کارآمدی محیط اداری می شود.

سخن پایانی

اگر می خواهید بهترین دکوراسیون داخلی را برای محیط اداری خود داشته باشید، بهتر است از افراد مجرب در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی راهنمایی بگیرید. در زمینه انتخاب مبلمان اداری هم شرکت های فروش انواع مبلمان اداری نیز بهترین گزینه برای خرید مبلمان اداری هستند.

شرکت مبلمان اداری آفن هم یکی از شرکت های تولید کننده انواع مبلمان اداری می باشد که می توانید هر یک از انواع میز اداری، پارتیشن اداری و همنیطور صندلی اداری را از آفن با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری کنید.

آفن به عنوان برند مبلمان اداری گروه صنعتی آذران فضانما، یکی از مجموعه های پیشرو در حوزه مبلمـان اداری و طراحی داخـلی است که با بهره مندی از تیم هـای متخصص و خلاق، ایده هایی متمایز با آنچه تا کنون تجربه کرده اید و دستاوردهایی متنوع در حوزه مبلمان اداری و طراحی فضاهای داخلی مطابق با خواسته شما ارائه می نماید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها