کد خبر: 616717
تاریخ انتشار :

استفاده از چوب در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی

اگر قصد دارید چوبی با کیفیت برای طراحی نمای ساختمان و یا ساخت وسایل چوبی انتخاب کنید، یکی از معروفترین و پرکاربردترین نوع چوب از لحاظ استحکام و مقاومت، چوب ترمو است این محصول با ارزش به خاطر مقاومت و استحکام بالا بسیار در دنیای طراحی داخل و خارج ساختمان پر طرفدار است.

استفاده از چوب در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چوب ترمو

ترموود از الوارهایی چوبی که تحت فشار و دمای بالا قرار گرفته اند و طی فرآیندی خاص تولید می شود. این متریال با ارزش به خاطر روش تولید خاصی که دارد نسبت به سرما و گرما مقاوم است، حشرات موذی داخل این محصول نفوذ ناپذیر هستند. در عین حال ضد کپک و قارچ است برای همین برای نمای ساختمان، ساخت کفپوش و پوشش تراس و کنار استخر و داخل سونا مناسب می باشد. از ویژگی های مهم ترموو می توان به رنگ ثابت و مقاومت بالای آن در برابر اشعه خورشید و همچنین وزن سبک و حمل راحت این محصول نام برد. مهمترین خاصیت این چوب قابلیت برشکاری و خمکاری و نسب آسان این متریال است و البته این محصول زیبا بسیار طول عمر بالای دارد و نظافت آن راحت است. یکی دیگر از انواع متریال چوبی، چوب هایی هستند که دارای کیفیت پایین می باشند و توسط فرآیندی خاص با روکش چوب به محصولی با کیفیت تبدیل می شوند. در طی این فرآیند چوب های نامرغوب، تخته های فیبر، نئوپان و ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرند.

روکش چوب

دو نوع روکش وجود دارد یکی طبیعی و دیگری روکش مصنوعی است، در روکش طبیعی از چوب طبیعی در این فرآیند استفاده می شود ولی در روکش مصنوعی از روکش کاغذ و یا پی وی سی تحت دما و فشار بالا استفاده می شود. روکش های طبیعی از درختان برگ پهن و چوب های پر نقش و نگار تهیه می شوند و در ساخت انواع وسایل چوبی بسیار پرکاربرد هستند. اما روکش های مصنوعی انواع گوناگون دارند به عنوان مثال روکش های کاغذی یا لترون که در برابر رطوبت و دمای بالا و همچنین خط و خش مقاوم هستند. انواع دیگر روکش مصنوعی روکش های ترموپلاستیک و پی وی سی هستند این دو روکش در برابر دما و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند و خاصیت برشکاری و ابزارخوری بالایی دارند. روکش های اکریلیک، لمینت و ملامینه هم از انواع روکش های مصنوعی هستند این سه محصول دارای ویژگی های بیشتر و ارزشمندی هستند این محصولات دارای خاصیت بالای فرم پذیری هستند در برابر ضربه بسیار مقاومند همچنین در برابر رطوبت و سایش مقاومند و در عین حال تنوع رنگ و طرح بالایی دارند و تنها عیب این سه محصول قیمت گران آنها است و انتخاب این متریال ها بستگی به سلیقه و میزان مبلغی که شما می توانید هزینه کنید دارد.

منبع: mymaterial.ir

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها