کد خبر: 616979
تاریخ انتشار :

شگفتی 1400؛ کرباسچی یا فائزه هاشمی؟

برخی رسانه‌ها از فائزه هاشمی به عنوان گزینه شگفتی‌ساز کارگزاران نام می‌برند و این در حالی است که ...

شگفتی 1400؛ کرباسچی یا فائزه هاشمی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کارگزاران همیشه بیش از سایر احزاب اصلاح‌طلب مورد توجه بوده و این همه به خاطر رویکرد قدرت محور این حزب است. اصرار کارگزارانی‌ها به مشارکت در انتخابات و معرفی نامزدی که شانس پیروزی داشته باشد ولو به قیمت ائتلاف با یک گزینه غیراصلاح‌طلب دلیل این همه توجه است. به خصوص در انتخابات پیش‌رو که کار خود را با حمایت از لاریجانی شروع کرده و بعدتر به اصرار به کاندیداتوری ظریف رسیدند.

سرها به سوی کارگزاران اما بیشتر وقتی برگشت که حسین مرعشی در اظهاراتی از معرفی 4 نامزد این حزب در آینده نزدیک خبر دارد. نامزدهایی که یکی از آنان حتی می‌تواند شگفتی این انتخابات باشد!

تکلیف سه نامزد اول روشن بود زیرا پیش‌تر بارها اعلام شده بود که محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری و محمد جواد ظریف گزینه‌های حزبی کارگزاران هستند. بگذریم از اینکه محسن هاشمی هنوز مشغول شرط گذاشتن است، ظریف هنوز به کاندیداتوری تن نداده و اسحاق جهانگیری نیز با توجه به وضعیت فعلی و مشکلات دولت که دامن‌گیر اوست در حالت تردید به سر می‌برد.

به هر روی، از این جا بود که گمانه‌زنی‌ها درباره شگفتی 1400 شروع شد. مثلا روزنامه اعتماد در شماره امروز خود از فائزه هاشمی نام برد و نوشت: «گزینه چهارم و احتمالا همان شگفتی کارگزاران چه کسی است، محل تامل است. گزینه‌ای که اگرچه برخی معتقدند فائزه هاشمی خواهد بود اما به نظر می‌رسد این شگفتانه کسی نباشد جز غلامحسین کرباسچی، دبیر کل کارگزاران سازندگی!»

نکته قابل توجه آن است که «اعتماد» و سایر هوادران کاندیداتوری فائزه هاشمی که از دیروز در فضای مجازی این گزاره را مطرح می‌کنند، فراموش کرده‌اند بعد از اظهارات کلاپ هاوسی اخیر فائزه هاشمی کارگزاران چه موضعی گرفت. سکوت حزب در حالی بود که محمد عطریانفر در گفت‌وگویی با «فردا» انتقادات تندی علیه وی بیان کرد و حتی گفت که بیانیه صادر کردن کارگزاران علیه او دور از انتظار و بعید نیست.

ناگفته نماند که در فقره قبلی که فائزه هاشمی با استقبال از ریاست جمهوری ترامپ خبرساز شده بود، محسن هاشمی که این روزها نامزد کارگزاران به شمار می‌رود، در نامه‌ای سرگشاده از خجالت خواهر درآمد.

بر این اساس بعید است که کارگزاران تصمیم داشته باشد از فائزه هاشمی حمایت کرده و حتی او را شگفتی انتخابات بخواند. به این ترتیب احتمال کاندیداتوری غلامحسین کرباسچی بیشتر می‌شود. منتها استفاده از وصف «شگفتی» برای کرباسچی هم قدری اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. او نه شانس زیادی برای تایید صلاحیت دارد و نه در میان خود اصلاح‌طلبان اعم از سطح سیاسی و بدنه اجتماعی چهره محبوبی است که شانس اجماع سازی و رای آوری داشته باشد؛ شگفتی‌سازی که بماند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها