کد خبر: 617210
تاریخ انتشار :

جزئیات جدید از یک فایل‌ جنجالی/ با ۳۳ عضو دولت گفت‌و‌گو شده است؛ همه فایل‌ها به سرقت رفت؟

جزئیات جدیدی از سرقت گفت‌و‌گوی ظریف منتشر شده است، سخنگوی دولت گفته با ۳۳ عضو دولت مصاحبه شده است.

جزئیات جدید از یک فایل‌ جنجالی/ با ۳۳ عضو دولت گفت‌و‌گو شده است؛ همه فایل‌ها به سرقت رفت؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصاحبه منتشرشده از محمدجواد ظریف همچنان محل بحث است، امروز سخنگوی دولت نیز به این موضوع هرچند دیر واکنش نشان داد.

موضوع گفت‌و‌گوهای صورت‌گرفته بر اساس آنچه سعید لیلاز ـ که مصاحبه‌کننده‌ این گفت‌و‌گوها بوده ـ اعلام کرده است مسئولیت این گفت‌و‌گو‌ها با حسام‌الدین آشنا و محمود واعظی بوده است.

حالا به‌نظر می‌رسد نه‌تنها با ظریف بلکه با تمامی اعضای هیئت دولت گفت‌و‌گو شده است، کابینه دولت با رئیس‌جمهور 34 عضو دارد و به‌نظر می‌رسد که‌به جز، رئیس‌جمهور با تمامی اعضای کابینه گفت‌و‌گو صورت گرفته است و مشخص نیست که تمامی این فایل‌ها به سرقت رفته است یا خیر.

علی ربیعی سخنگوی دولت امروز از اصطلاح سرقت برای انتشار فایل منتسب به ظریف استفاده کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه اعلام شده با اکثر اعضای دولت گفت‌و‌گو شده و آیا تمام این فایل‌ها به سرقت رفته است یا خیر گفت: همه دولت‌ها سال‌های آخر عملکرد خود را جمع‌بندی می‌کنند و به مردم گزارش کاری می‌دهند، در این راستا هشت پروژه طراحی شده بود که اقدامات شاخص یک جلد، عملکرد دولت 3 جلد، جهش تولید یک جلد، گزارش صدروزه یک جلد و روزشمار دولت که در برنامه "آن سوی دولت" و "تاریخ شفاهی" در مجموع 33 مصاحبه انجام شده است، بحث جنگ اقتصادی هم در این برنامه‌ها تهیه شده بود.

وی افزود: در این گفت‌وگوها هر مسئول به پیچیدگی دستگاه خود با نگاه آسیب‌شناسانه می‌پردازد، خودم در مورد فقدان نظریه رفاهی و اشتغال یا اهمیت شیوه کارآفرینی و آسیب‌شناسی طرح تحول سلامت صحبت کردم و همه مسئولان نگاه آسیب‌شناسانه داشتند. مشخص است جنس وزارت امور خارجه متفاوت است.

وی ادامه داد:‌ این فایل خام بدون ویرایش طوری خارج شد که از روال مدنظر به‌شکل تفکیک‌شده و کاملاً با هدف عملیات روانی پخش شده بود اگرچه سلسله‌وار پخش شد اما القائاتی با مصاحبه‌هایی کنار هم قرار گرفته است و خبرهایی تولید می‌کنند و خبرسازی می‌کنند تا گسترش پیدا کند که البته این اقدامات درحال پیگیری اطلاعاتی است.

ربیعی با اشاره به نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی دولت و تأکید رییس جمهوری در این جلسه بر پیگیری موضوع سرقت رفتن فایل صوتی ظریف اظهار داشت: با نگاه کردن به نوع خوانش محتواها درمی‌یابیم این شیطنت‌ها به‌طور گزینشی انجام شد. وقتی کل متن خوانده می‌شود بدون سوگیری مسئله خاصی به چشم نمی‌خورد و این نکاتی است که بارها آقای ظریف بیان کردند و نشان‌دهنده دشواری‌ها و چالش‌های تصمیم‌گیری در شرایط جهان پرتلاطم علیه ما و تهدیدهای گسترده ماست.

سخنگوی دولت تأکید کرد: کسی نمی‌تواند در عمق علاقه و دوستی ظریف به همه سربازان وطن و تبعیت از رهبری شک کند اتفاقاً در همین فایل و فایل‌های بعدی که منتشر خواهد شد دوستی با سردار شهید و تبعیت از رهبری در سخنان ظریف کاملاً موج می‌زند. 

ربیعی با اشاره به این فضای مسموم و غیرمفید ایجادشده، گفت: افرادی با مقاصد مختلف این فایل‌ها را ربودند. اتفاقی توطئه‌آمیز روی داده است که پیگیری می‌شود ضمن اینکه تکلیف رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به‌ویژه رسانه‌های معاند و وابسته به دلارهای نفتی و رسانه جاسوسی در این میان کاملاً معلوم است که اختلاف، تفرقه‌افکنی و ناامیدی مردم در این مقطع زمانی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به تحلیل محتوای انجام‌شده نسبت به فایل منتشرشده، گفت: بخشی از این مطالب را تحلیل محتوا کردیم علاوه بر پخش صوت کنار آن القائاتی ایجاد می‌کنند که کانون این القائات تخریب سیاست خارجی و تلاش سیاست خارجی کشور ماست و القای به سرانجام نرسیدن به برجام کاملاً مشخص است و علاوه بر آن حمله به دیپلماسی موفق که با همکاری نیروی قدس و وزارت امور خارجه حاصل شده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: علاوه بر این حمله به انسجام داخلی و خدشه‌دار کردن محور مقاومت مردم ایران در مقابل تروریسم در منطقه هم در این تحلیل محتوای انجام‌شده کاملاً مشهود است.

ربیعی یادآورشد: سردار سلیمانی هم با زندگی پربرکت خود و با شهادت رسواساز قلدر بزرگ و شریر جهانی بود و هم در عمر پربرکت خود مقوم امنیت و آرامش مردم و سرزمین بوده است و در این تحلیل محتوا نقش سرمایه‌آفرین شهید سلیمانی را هدف قرار داده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها