کد خبر: 617266
تاریخ انتشار :

واکنش تند رئیس جمهور به فایل صوتی جنجالی منتشر شده از ظریف

رئیس جمهور به فایل صوتی منتشر شده از ظریف واکنش نشان داد.

واکنش تند رئیس جمهور به فایل صوتی جنجالی منتشر شده  از ظریف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به جنجال فایل صوتی منتشر شده از ظریف واکنش نشان داد و با بیان اینکه دزدیدن یک سند و نوار مسئله ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد و وزارت اطلاعات باید توان خود رابکار گیرد و بفهمد این فایل چگونه سرقت شده و هر که قصور کرده هیچ رحمی نباید شود و قاطعانه برخورد شود، گفت: مطالب که منتشر شده برخی از آنها عادی است و برخی از آنها نظر دولت یا شخص رئیس جمهور نیست. میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیست اگر کسی فکر می کند یا میدان یا دیپلماسی، یا باید سیاست خارجی پیروز شود یا سیاست دفاعی، یا باید میدان پیروز شود یا مذاکرات، باید بگویم این حرفها دقیق نیست.

مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی به شرح زیر است:

*  در ورق زدن تاریخ می بینیم بی وفایی یارانی ک  خود را به زبان جزو دوست  می دانند و در عمل پا عقب می کشند و در مسیر ایستادگی نیستند و چه مشکلاتی را برای جامعه فراهم می آورد. 

* افرادی که خود را علاقه مند کشور و نظام و انقلاب می دانند باید حواسشان را جمع کنند و در مقاطع حساس به گونه ای عمل کنند که  مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد.

* برای امام حسن مصلحت و وحدت امت اسلامی و منافع دنیای اسلام  مهم بود .

* برای امام حسین مهم بود که  امت اسلامی در مسیر حق و مستقیم حرکت کند و انحرافی پیدا نکند.

* قران می فرماید که برخی از امت ها و مردم  مسلمان خداوند دوبار به انها اجر و پاداش می دهد به دلیل صبر و مقاومت و ایستادگی انها.

*  چقدر حرف ناروا در مورد امام حسن مجتبی زده شد اما امام خم به ابرو نیارود.

* صلح سخت تر از جنگ است، سختی جنگ کوتاه است در نهایت یا پیروزی است یا شهادت که پیروزی ابدی است اما صلح  یک صبر  مداوم می خواهد زخم زبان ها است که  از زخم شمشیر ها بد تر است تحریف و تخرسیب است.

* پخش شدن یک نوار صوتی توسط کثیف ترین برنامه و شبکه ای که سراسر ان ضد اسلام و ضد ایران است صورت گرفت، شبکه  ای که پول آن را عربستان تامین می کند.

* آدم‌هایی دروغ و راست را بهم می بافند تا وحدت جامعه را از بین ببرند و گروهی را در برابر گروهی قرار می دهند.

* الان دوران عصبانیت اسرائیل، مرتجعین منطقه و تندروهای آمریکاست چون مسیری که آنها پیش بینی کرده بودند بهم خورد.

* شهادت سردار سلیمانی، کار صهیونیست‌ها بود.

* درست است که عامل و قاتل ترامپ است اما در پشت پرده کار صهیونیست‌ها بود.

* برخی یادشان نیست که نه تنها کربلا و نجف در خطر بود، حرمت حرم اهل بیت در خطر بود، حتی خود بغداد هم در خطر بود و در منطقه سبز کسی جرات خروج نداشت، کسی که راه افتاد و به بغداد و شمال عراق رفت و توطئه صهیونیست و امریکا را از بین برد سردار سلیمانی بود.

* انسان های بزرگ در مقاطع حساس کار های عظیم انجام میدهند، بحث فقط ایران نبود در لبنان عراق سوریه در یمن و همه جا آثار مجاهدت شهید سلیمانی به خوبی مشاهده می شود. 

* امروز 4+1 وحتی امریکا کاملا متوجه اند راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون ومقررات  بین المللی و حقانیت ایران ندارند باید تسلیم ایران شوند.

* توطئه اسراییل را در سال 94 شکاندیم در سال 95، 96 مردم  احساس راحتی کردند اما ادم نادانی مثل ترامپ امد سر کار و دوباره توطئه تکرار شد اما امروز همه فهمیدند راهی جز تسلیم شدن در برابر ایران ندارند.

* دزدیدن یک سند و نوار مسئله ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد چرا در این مقطع صورت گرفته است.

* بنظر من این ‌نوار یک هفته پیش هم می‌شده منتشر شود ولی درست در زمانی که وین در مسیر موفقیت است منتشر شده است.

* این فایل بنا بوده به صورت محرمانه باشد و بخشی منتشر شود و بخشی بماند به عنوان سند محرمانه برای اینده تاریخ مانند اسناد دیگر.

* اینجا سرقتی انجام شد فردی یا جمعی یا گروهی، مسئول اینکار وزارت  اطلاعات است و باید توان خود رابکار گیرد و بفهمد این فایل چگونه سرقت شده و هر که قصور کرده هیچ رحمی نباید شود و قاطعانه برخورد شود. 

* مطالب که منتشر شده برخی از انها عادی است و برخی از انها نظر دولت یا شخص رئیس جمهور نیست.

* هر وزیری و مقامی نظراتی دارد.

* دولت ها در سال آخر و در ماه های آخر دستاورد های خود  را در یک مجموعه ای و کتابی ثبت می کنند هم برای مطلع شدن مردم  و هم برای محققین و این دولت هم این کار را انجام داده است به زودی 7 جلد کتاب  منتشر می شود یک جلد هم پس از این 7 جلد منتشر می شود. 

* سه جلد کتاب دستاورد های دولت و دو جلد تحت عنوان جهش تولید، وزرا و مسئولین در دوران مسئولیت خود مطالبی را که داشتند و اقدامات و مشکلاتشان و فشارهایی که  با ان مواجه بودن  رادر جایی بیان می کنند که بخشی غیر قابل نشر است و بخشی هم قابل انتشار است.

* میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیست اگر کسی فکر می کند یا میدان یا دیپلماسی، یا باید سیاست خارجی پیروز شود یا سیاست دفاعی، یا باید میدان پیروز شود یا مذاکرات، باید بگویم این حرفها دقیق نیست.

* بعنوان کسی این حرف را می‌زنم که زندگی‌ام تجربه‌ی همین است و  ۳۲سال در شورای‌عالی امنیت ملی بودم.

‌* در تجربه دفاع مقدس هم در میدان بودم هم در دیپلماسی؛ اینها دو مساله است ولی باید به یکدیگر کمک کنند؛ دو بازو هستند که کمک می‌کنند.

* تمام مسائل دیپلماسی و میدانی در شورای‌عالی امنیت ملی بحث می‌شود.

* این شورا درست شده تا بخش لشکری و کشوری کنار هم قرار بگیرند.

* ممکن است تفاوت نظر باشد ولی بحث می‌شود و تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید به تایید مقام معظم رهبری برسد. 

* همه مسائل منطقه در شورا مطرح می‌شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها