کد خبر: 617646
تاریخ انتشار :

عصبانیت علاءالدین بروجردی از سخنان ظریف + جزئیات

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اظهارات اخیر وزیرامورخارجه مایه شرمندگی است، گفت: وزارت امورخارجه سیاستگذار نیست اما توقع داریم مجری خوبی برای سیاست‌های انقلابی باشد.

عصبانیت علاءالدین بروجردی از سخنان ظریف + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، مسئولیت سیاستگذاری کلان برعهده شخص مقام معظم رهبری است روال جهانی نیز همین است. وزارت امورخارجه نیز ضمن مشارکت در سیاستگذاری اگر عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند مجری خوبی برای اجرای سیاستگذاری مراجع بالادستی باشد که در جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی در شورای عالی امنیت ملی است.

وی ادامه داد: اظهارات اخیر وزیرامورخارجه مایه شرمندگی است. متأسفانه وزیرامورخارجه از ادبیاتی استفاده کرد که موجبات ناراحتی مقام معظم رهبری را فراهم نمود. ظریف شخص بی تجربه‌ای نیست، این ادبیات گرچه در یک مصاحبه علنی مطرح نشده بود اما نشان دهنده تفکر و بینش شخص ظریف است.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: طبیعی است که آمریکا و هم پیمانانش بویژه رژیم صهیونیستی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران راضی نباشد زیرا سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی مستقل مبتنی بر منافع ملی است.

وی افزود: به همین دلیل وقتی روابط ایران با کشوری مانند چین و روسیه به عنوان کشوری مستقل و قدرتمند تقویت می‌شود، آمریکایی‌ها ناراحت شده و موضع گیری می‌کنند و حتی به کشورهای همسایه فشار وارد می‌کنند.

بروجردی تصریح کرد: در طول سالیان گذشته به ویژه درسال‌های بحران طولانی سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت، وزرای خارجه وقت حاضر به انجام سفر به سوریه نبودند که این رفتار برخلاف سیاستگذاری کاملاً شفافی بود که در جمهوری اسلامی ایران مصوب شده بود.

وی گفت: رئیس جمهور وقت حتی حاضر نشد تماس تلفنی با رئیس جمهور سوریه بگیرد که این نشان دهنده سیاست منفعلانه وی بود.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نقطه مقابل، سردار شهید سلیمانی قرار داشت که فقط یک عنصر نظامی نبود بلکه یک دیپلمات انقلابی بود، نقش سردار سلیمانی در سیاست خارجی انقلابی جمهوری اسلامی در منطقه بسیار بارز و ارزنده بود. به همین دلیل بسیاری از رؤسای جمهور کشورها در سفر به ایران متقاضی دیدار با شهید سلیمانی بودند.

وی تاکید کرد: باید این نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت شود و از شخصیت او تجلیل شود.

بروجردی گفت: فرمایشات امروز مقام معظم رهبری درسی بزرگ برای همه مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران بود که بدانند از چه ادبیاتی باید در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و غرب استفاده کنند و به گونه‌ای صحبت نکنند که خوراک برای شبکه‌های ضدانقلاب فراهم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران در بعد خارجی سیاستی مستقل و مبتنی بر منافع ملی است. مسئولان عالی رتبه نظام باید در چارچوب نظرات مقام معظم رهبری رفتار کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها