کد خبر: 617737
تاریخ انتشار :

وین به روایت رسانه های صهیونیستی/ وحشت اسرائیل از مذاکره ایران و آمریکا

الجزیره قطر در گزارشی به مواضع رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی در آستانه‌ پایان دور جدید مذاکرات وین جهت احیای برجام پرداخته است‌.

وین به روایت رسانه های صهیونیستی/ وحشت اسرائیل از مذاکره ایران و آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشست حساس وین به‌ لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود. در حالیکه بسیاری از رسانه‌ها از توافق نهایی ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام سخن می‌گویند، رسانه‌های صهیونیست به شدت نگرانند.

الجزیره قطر در گزارشی به مواضع رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی در آستانه‌ پایان دور سوم مذاکرات نشست وین جهت احیای برجام پرداخته است‌.

در دیدار رئیس موساد و بایدن چه گذشت؟

شبکه ۱۳ اسرائیل، از جمله اصلی‌ترین رسانه‌هایی است که به موضوع نشست وین پرداخته است. این شبکه از توافق نهایی ایران و ایالات متحده سخن گفته و معتقد است به عبارت بهتر، کار دیگر تمام است‌.

این شبکه مصاحبه هایی طولانی با چند کارشناس نظامی صهیونیست در مورد چگونگی بازگشت به برجام داشت. ژنرال بن دیوید، از نظامیان برجسته صهیونیست با اشاره به سفر رئیس موساد به واشنگتن و گفتگویش با جو بایدن مدعی شد که یوسی کوهن، رئیس موساد در سفر به واشنگتن مورد استقبال قرار گرفت اما درخواستش در مورد لغو نشست وین یا تاخیر بازگشت آمریکا به برجام به بن‌بست خورد و جو بایدن به او گفت که بهتر است اسراییل شرایط فعلی را بپذیرد (و برنامه‌هایی را قبول کند).

طبق گفته این مقام صهیونیست، بایدن در دیدار با کوهن بر بازگشت به توافق هسته‌ای و احیای برجام مصر بوده است و از این رو کاری از صهیونیست‌ها بر نمی‌آید.

به جز کانال ۱۳، شبکه "والاه" اسرائیل نیز به موضوع احیای برجام و نشست وین پرداخت. تحلیلگر این شبکه مدعی بود که آمریکا مُصِر است تا قبل از ماه ژوئن به طور رسمی به برجام بازگشته و مذاکرات را تمام کند. در نتیجه، تحلیلگر این شبکه معتقد است که تلاش‌های اسرائیل برای فشار بیشتر بر کاخ سفید دیگر جواب نمی‌دهد.

اسرائیل خود را برای دوره پسابرجام ۲ آماده کند

عاموس هرئل (استراتژیست صهیونیست) هم در هاآرتص بر این نکته تاکید کرد که تلاش‌های رئیس موساد بی‌نتیجه مانده و کمترین تاثیر عملی را بر مذاکرات داشته و در نتیجه، اسرائیل باید خود را برای شرایط پسا برجام آماده کند.

طبق اعلام برخی رسانه‌های صهیونیست (به نقل از الجزیره) قرار است روز پنجشنبه، "اسرائیل" و ایالات متحده آمریکا اختلافات خود را در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران حل کنند تا به همکاری در سایر موضوعات مربوطه آسیب نرساند.

لازم به ذکر است که دور سوم مذاکرات مربوط به احیای برجام این هفته در وین آغاز شد و نمایندگانی از انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و اتحادیه اروپا برای میانجیگری بین هیئت آمریکایی و ایرانی تلاش کردند.

آمریکا قصد بازگشت به برجام را دارد اما ایران اصرار دارد پیش از بازگشت، همه‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود.

منبع: خبر فوری


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها