کد خبر: 617828
تاریخ انتشار :

بهترین صبحانه برای بلغمی ها - بلغمی ها چه چیزی نوش جان کنند؟

در این مطلب شما را بهترین صبحانه برای بلغمی ها آشنا خواهیم کرد.

بهترین صبحانه برای بلغمی ها - بلغمی ها چه چیزی نوش جان کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی است. به لحاظ پزشکی وعده صبحانه و شام مهم‌ترین وعده ها هستند. بدین ترتیب خوردن نهار اهمیت کمتری نسبت به دو وعده دیگر دارد. از این رو مصرف صبحانه را باید جدی گرفت. اما طبیعت و مزاج افراد با یکدیگر متفاوت است. به لحاظ طب سنتی افراد دارای ۴ مزاج متفاوت هستند و مزاج بلغمی یکی از آن‌ها است. بلغمی ها باید غذاهایی را مصرف کنند که طبیعت آن‌ها با این غذاها سازگار است. در این مطلب شما را بهترین صبحانه برای بلغمی ها آشنا خواهیم کرد.

انواع مزاج از نظر طب سنتی

در طب سنتی ۴ مزاج مرکب وجود دارند. مزاج گرم و خشک (صفراوی)، مزاج گرم و تر (دموی)، مزاج سرد و خشک (سوداوی) و مزاج سرد و تر (بلغمی) این ۴ مزاج را تشکیل می دهند.

هرکدام از افراد که در یکی از دسته بندی های ۴ گانه قرار می گیرند، خصوصیات مربوط به خود را دارند. طبیعت و مزاج آن‌ها متفاوت است. با برخی غذاها و خوراکی ها سازگاری بیشتری دارند و برخی از غذاها طبیعت آن‌ها را به هم می ریزد.

آشنایی با مزاج بلغمی

مزاج بلغمی یکی، از انواع مزاج های ۴ گانه است. افراد دارای مزاج بلغمی ویژگی های بخصوص خود را دارند. این افراد چهره ای سفید دارند. پوست آن‌ها سرد و نرم و شفاف است. پوست آنان به دلیل رطوبت بالا گاهی اوقات در ناحیه زیر گلو و زیر چشم دچار چین خوردگی می شود.

آب دهان زیاد، مقداری تشنگی دائمی، تنبلی، آروغ ترش و ریفلاکس و نرم بودن گوشت اندام ها از خصوصیات بارز افراد با مزاج بلغمی است. حرکات آن‌ها کند و با حوصله است و در راه رفتن عقب می مانند.

افراد بلغمی بهتر است در روز وعده های غذایی کمتری میل کنند. دو وعده غذایی در روز برای افراد دارای طبع بلغمی مناسب است. فعالیت جسمی برای این افراد توصیه می شود و پیاده روی پس از وعده های غذایی بسیار مفید است.

سعی کنید ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید. بیدار شدن قبل از طلوع آفتاب به این افراد کمک می کند تا از تولید بلغم اضافی جلوگیری کنند. خوابیدن در طول روز و بخصوص قبل از غروب آفتاب برای آن‌ها مضر است و تولید بلغم را افزایش می دهد.

اهمیت وعده صبحانه

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی است. هنگامی که صبح از خواب بلند می شوید بدن شما کاملاً به انرژی نیاز دارد. در غیر این صورت برای فعالیت مفید در ادامه روز با مشکل مواجه خواهد شد.

افرادی که وعده صبحانه خود را نادیده می گیرند، معمولاً در وعده نهار دچار پرخوری می شوند و همین مسئله باعث افزایش وزنه آن‌ها در درازمدت خواهد شد.

2

صبحانه باعث می شود که سوخت و ساز بدن شما تنظیم شود و بسیاری از مشکلات جسمی، روحی و گوارشی شما برطرف شود. بخش عمده ای از مشکلات جسمی ناشی از مشکلاتی است که در معده رخ می دهد. بخش عمده مشکلات معده نیز ارتباط مستقیمی با وعده صبحانه دارد.

اما افراد بلغمی چه صبحانه ای بهتر است مصرف کنند؟ جواب این سؤال را در ادامه خواهیم یافت.

بهترین صبحانه برای بلغمی ها

افراد بلغمی بهتر است تا جای ممکن لبنیات را در وعده صبحانه کاهش دهند. بهترین صبحانه نوشیدنی های گرم با مقداری دارچین است. همچنین حریره بادام و شیر برنج نیز توصیه می شود. انواع شکلات و بخصوص شکلات صبحانه دارای طبع گرم است و برای افراد بلغمی گزینه مناسبی به شما می رود.

3

ارده، شیره خرما و انگور و عسل نیز برای صبحانه این افراد مناسب است. تخم مرغ عسلی، پنیر با گردو (یا زیره) و شیر گرم شده به مقدار کم با عسل (یا گلاب) نیز برای افراد بلغمی گزینه خوبی است.

نوشیدن چای، قهوه و نسکافه در وعده صبحانه توصیه نمی شود. می توانید از میوه های تازه و سبزیجات در وعده صبحانه استفاده کنید.

طرز تهیه شکلات صبحانه

یکی از غذاهایی که برای افراد بلغمی جذاب است و مصرف آن نیز مشکلی ندارد، شکلات صبحانه است. شکلات صبحانه طعم دلپذیری دارد و بیشتر افراد آن را دوست دارند.

یکی از رستوران هایی که صبحانه بسیار جذاب و مقوی تهیه می کند، رستوران نان سحر است. نان سحر انواع صبحانه و غذاهایی سرشار از شکلات را در منوی خود دارد. با این حال ممکن است علاقه داشته باشید شکلات صبحانه خالص را خودتان در منزل تهیه کنید. مواد زیر را آماده کنید:

  • پور کاکائو – یک لیوان
  • شیر کم چرب – یک لیتر
  • شکر – یک لیوان
  • کره پاستوریزه – ۵۰ گرم

ابتدا پودر کاکائو و شکر را به خوبی ترکیب کنید. شیر را به آن‌ها اضافه کرده و خوب هم بزنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید. سپس ترکیب را روی اجاق بگذارید تا زمانی که نزدیک به مرحله جوشیدن می رسد. در تمام مرحله گرم شدن باید آن را هم بزنید تا ته نگیرد و مخلوط شما گلوله نشود.

شعله را بسیار کم کنید. مخلوط را به آرامی هم بزنید تا غلظت آن بالا رود. این مرحله ممکن است نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه طول بکشد. اکنون کره را اضافه کنید تا ذوب شود. سپس به هم زدن روی شعله ملایم ادامه می دهیم تا دوباره غلظت مخلوط بالا رود. شکلات صبحانه شما آماده است. نوش جان

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها