کد خبر: 618481
تاریخ انتشار :

علی مطهری:

روحانی تا یک‌ساعت پیش از حضور بشار اسد در ایران از ماجرا خبر نداشت

علی مطهری کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ به رویداد۲۴ خبر داده که روحانی تا یک‌ساعت پیش از حضور بشار اسد در ایران از ماجرا خبر نداشت.

روحانی تا یک‌ساعت پیش از حضور بشار اسد در ایران از ماجرا خبر نداشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی مطهری در گفتگویی ویدئویی با رویداد۲۴ با حضور روحانیون در عرصه ریاست جمهوری مخالفت کرده و می‌گوید حضور روحانیون فقط بر اساس اضطرار توجیه دارد، در غیر این صورت نیازی به حضور روحانیون در عرصه اجرا نیست زیرا روحانیت شیعه ایران همواره مستقل بوده و نباید با حضور در قدرت استقلال خود را ز دست بدهد. درباره ابراهیم رئیسی هم همین موضوع صادق است؛ ضمن اینکه هر کسی نباید منصب خود را نیمه‌کاره رها کند. چنانچه قالیباف هم سال ۸۴ نیروی انتظامی را نیمه کاره رها کرد و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با بیان اینکه دولت‌ها هیچگاه اقتدار لازم را نداشته‌اند و همواره از بیرون دخالت شده است، گفته حسن روحانی هم از ابتدا در مقابل تندروها کوتاه آمده و ایستادگی نکرده، درباره برنامه‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفته من خودم را نماد دولت مقتدر می‌دانم و می‌توانم در مقابل فشار تندروها ایستادگی کنم.

او در این گفت‌گوی ویدئویی خبر داده که نه تنها ظریف بلکه حسن روحانی نیز تا یکساعت پیش از حضور بشار اسد در ایران از ماجرا خبر نداشته است. او چنین مواردی را نماد حاکمیت دوگانه توصیف کرده و می‌گوید قرار است با آن مقابله کند.

مطهری گفته کارهایی در ورای مرزهای ایران انجام می‌شود که اصلا وزارت خارجه و رئیس جمهور از آن اطلاع ندارد؛ در حالیکه اصلا با چنین روشی نمی‌توان کار کرد. کاندیداهای موجود هم چنین روحیه‌ای ندارند که در مقابل تندروها بایستند اما من فکر می‌کنم می‌توانم مقابل تندروها بایستم. البته باید به تندروها هم در قدرت سهم داد تا جلوی تنش آنها را گرفت.

نماینده سابق مجلس ایران درباره اختلافات نظری‌اش با رهبری توضیح داده و گفته اگر اختلافی پیش آمد، با رهبری باید صحبت کرد و اگر هم اختلاف حل نشد، باید مستقیم به مردم گفت اینجا نظر من نبوده است. مثلا اگر وزیری انتخاب شد که نظر رئیس جمهور نبود، باید توضیح داد که نظر رهبری بوده و هر کس مسئولیت خودش را بپذیرد. البته این موارد زیر نیست و اینگونه نیست که هر ماه اختلاف پیش بیاید چون نظرات من با نظر رهبری منطبق است و در نهایت باید از ایشان اطاعت کنیم. اما بحثم این است که این حرف‌ها گفته شود، نه اینکه آن را پنهان کنیم.

مطهری همچنین خبر داده که نامه‌ای درباره اقدامات شورای نگهبان به رهبری نوشتم و توضیح دادم با این رویه ممکن است جمهوریت نظام از بین برود و این برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها