کد خبر: 618586
تاریخ انتشار :

تحلیلی درباره جنگ جدید غزه

وحشت اسرائیل از دست نامرئی خدا / بمباران اورشلیم انتقام ایران است؟

اورشلیم پست، بعد از بمباران اخیر مناطق اشغالی توسط نیروهای مقاومت نوشت: این همان وعده‌ی انتقامی بود که ایران هفته گذشته داده بود.

وحشت اسرائیل از دست نامرئی خدا / بمباران اورشلیم انتقام ایران است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بمباران مناطق مختلف رژیم اشغالگر قدس توسط نیروهای مقاومت، باعث وحشت و ترس بسیاری از دولتمردان اسرائیل و رژیم صهیونیستی شده است

حالا برخی پایگاه‌های خبری صهیونیست، به این اتفاق واکنش نشان داده و در تحلیل‌هایی به این موضوع پرداخته‌اند. پایگاه اورشلیم پست، در مقاله‌ای واکنش سریع و قاطع نیروهای مقاومت را به ایران مرتبط دانسته و نوشته است: " این همان وعده‌ی انتقامی بود که ایران هفته گذشته داده بود."

چگونه راکت‌های مقاومت به قلب اورشلیم رسید؟

نویسنده مقاله به اظهارات سردار سلامی (فرمانده کل سپاه پاسداران) اشاره دارد که هفته پیش گفت اسرائیل به علت کوچکی بیش از حدش کاملا در یک عملیات گسترده تاکتیکی قابل دسترسی است.

طبق اعتراف خود اورشلیم پست، موشک‌های حماس در شب مقاومت، به "کرسنت" هم رسیده و حتی مرکز و جنوب رژیم صهیونیستی را هم هدف قرار داده‌اند.

نویسنده به این مطلب اشاره دارد که پیش از این، موشک‌های S200 از سوریه به دیمونا (پایگاه هسته‌ای رژیم صهیونیستی) اصابت کرده و این نشان می‌دهد که برد موشک‌های نیروهای مقاومت به حدی رسیده که تمام نقاط اسرائیل را در بر می‌گیرد.

همچنین، طبق اعتراف نویسنده اورشلیم پست، حمله نیروهای مقاومت به عسقلان نشان داد که قدرت دیوار آهنین و نیروی ضد هوایی اسرائیل در مقابل حملات موشکی نیروهای مقاومت زیاد نیست.

اورشلیم پست معتقد است نیروهای "جهاد" در پشت پرده حملات اخیر به عسقلان بوده اند و این گروه متحد جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس سبک نیروی نظامی ایران نیز عسقلان را هدف قرار داده است.

نویسنده تاکید دارد که البته این نخستین بار نیست که نیروهای جهاد مناطق اشغالی را هدف قرار می‌دهند و پیش از این، تل آویو را هم مورد هدف قرار داده بودند.

پیامی که راکت‎ها به اسرائیل رساندند

ایران و حزب الله بارها گفته اند که اسرائیل رو به سقوط است. از نظر نویسنده، موشک باران شب گذشته نشان داد تا حدی حرف آنها درست است. به جز این، بحران داخلی اسرائیل هم هر لحظه در حال بیشتر شدن است. بحران مسجد الاقصی و به خصوص آغاز مجدد تنش و جنگ با حماس (پس از مدتی آرامش نسبی) به خوبی نشان می‌دهد اوضاع برای اسرائیل خوب پیش نمی‌رود.

طبق گفته نویسنده، تصویری که از داخل اسرائیل به نیروهای مقاومت در سوریه، عراق، فلسطین، ایران و یمن می‌رسد این است که اسرائیل از درون دچار آسیب شده و حالا بیش از گذشته ضعیف است { و شاید بهترین وقت برای ضربه زدن به آن باشد}.

نویسنده در انتهای مقاله خود می‌نویسد: "وضعیت فعلی یک گام جدید را نشان می‌دهد. منظورم یک عملیات تاکتیکی است که ایران یک هفته قبل در روز قدس پیش‌بینی‌اش کرد و پیامش به غزه و نیروهای جهاد و مقاومت رسید و حالا هم این پیام از طریق راکت‌های مقاومت به تل آویو و اورشلیم رسیده است."

این مقاله نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی نسبت به اتفاقات آینده بسیار نگران است و آن را پاسخی به فعالیت‌های خرابکارانه دو ماه اخیرش می‌داند.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها