کد خبر: 619013
تاریخ انتشار :

زهرا شجاعی کاندیدای ریاست جمهوری: تابع جبهه اصلاحات ایران هستم

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در صورت عدم تأیید صلاحیت، ما به تبیین برنامه مجمع زنان اصلاح‌طلب خواهیم پرداخت، گفت: امیدواریم فضایی آرام برای انتخابات باشکوه شکل بگیرد و عقلانیت بر برگزارکنندگان حاکم شود و با تأیید صلاحیت افراد شایسته و کنار گذاشتن نظارت استصوابی، امکان حضور نگرش‌های سیاسی مختلف را فراهم کنند.

زهرا شجاعی کاندیدای ریاست جمهوری: تابع جبهه اصلاحات ایران هستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زهرا شجاعی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص برنامه‌های خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: قطعاً سازوکار مدیریت انتخابات ریاست جمهوری به این صورت نیست که ما شرایط را سخت کنیم و ملاک‌هایی در نظر بگیریم که حقوق شهروندی برای کاندیداتوری افراد نقض شود. به نظر می‌رسد آموزش‌ و تربیت سیاسی به مردم لازم است که ما این مسأله را به بازی نگیریم و سبک نشماریم.

وی اضافه کرد: طبق آماری که اعلام شده حدود ۵۹۲ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که از بین این اشخاص کمتر از ۴۰ نفر آنها خانم هستند بنابراین تفسیر مردانه کلمه رجل سیاسی، تنها در ذهن قانونگذاران نیست بلکه در میان مردم و حوزه متوسط جامعه نیز وجود دارد اما در عین حال تاکنون بازخورد خوبی نسبت به این قضیه را شاهد بودیم.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه انتظار جامعه زنان این بود که حداقل همراهی آقایان در وزارت کشور با ما صورت می‌گرفت، گفت: من در مجموعه فرآیند و تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات وارد این عرصه شدم بر همین اساس تابع تشکیلات و قواعد حاکم بر خرد جمعی جبهه اصلاحات ایران هستم. در انتظار این هستیم که در جبهه اصلاحات رأی‌گیری شود و افرادی که دو سوم آرا را کسب کند، به عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات معرفی شود.

شجاعی ادامه داد: بنابراین یک گام این است که ببینیم تصمیم جمعی جبهه اصلاحات چه خواهد بود و اگر من دو سوم آرا را کسب کردم، باید منتظر تأیید شورای نگهبان باشم و پس از تأیید شورای نگهبان طبق قانون در زمان مقرر باید تبلیغات انتخاباتی انجام شود. پس از تبلیغات انتخاباتی در یک مقطع زمانی مناسب نظرسنجی ملی راجع به این افراد صورت می‌گیرد و کسی که بیشترین رأی را داشته باشد،  آن شخص کاندیدای واحد اصلاح طلبان می‌شود و سایر افراد به نفع او کناره‌گیری خواهند کرد. در هر صورت من تابع جبهه اصلاحات ایران هستم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: با توجه به عنایتی که جبهه اصلاحات نسبت به امور زنان دارد و تنها یک خانم واجد شرایط است، به نظر می‌رسد که من دو سوم آرا را کسب کنم. در خصوص شورای نگهبان نیز سعی می‌کنم ظن خود را به سمت مثبت هدایت کنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت عدم تأیید صلاحیت، ما به تبیین برنامه مجمع زنان اصلاح‌طلب خواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم که با ارائه برنامه به کاندیدای منتخب جبهه اصلاحات کمک کنیم و در جهت ارائه راهکارهای موثر برای بهبود وضعیت کشور را تبیین کنیم که بتوانیم رسالت خود را ایفا کرده باشیم. بنابراین از فعالیت، تلاش و کوشش دست برنمی‌داریم و امیدواریم فضایی آرام برای انتخابات باشکوه شکل بگیرد و عقلانیت بر برگزارکنندگان حاکم شود و با تأیید صلاحیت افراد شایسته و کنار گذاشتن نظارت استصوابی، امکان حضور نگرش‌های سیاسی مختلف را فراهم کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها