کد خبر: 619023
تاریخ انتشار :

مهاجرت سریع کانادا با اکسپرس اینتری ۲۰۲۱

در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا آشنا کنیم.

مهاجرت سریع کانادا با اکسپرس اینتری ۲۰۲۱
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا به نام اکسپرس اینتری آشنا کنیم.

براى ورود به سیستم اکسپرس اینتری و بالاخص دریافت دعوتنامه از اداره مهاجرت کانادا ، متقاضى مى‌بایست واجد شرایط ذیل باشد:

  • سن کمتر از سى سال
  • میزان تحصیلات لیسانس یا بالاتر
  • داشتن حداقل گواهى آیلتس جنرال یا معادل ۶ 
  • حداقل یکسال تجربه شغلى تمام وقت مرتبط با رشته تحصیلى
  • داشتن توانایى مالى جهت تامین مایحتاج زندگی

اکسپرس اینتری دو مرحله دارد:

  • ورود به داخل سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) به عنوان فدرال اسکیلد ورکر. (کسانی که حداقل ۶۷ امتیاز دارند)
  • به دست آوردن امتیاز بالاتر از ۴۰۰ در Express Entry برای دریافت اجازه ثبت پرونده اقامت دائم. اساسا برای دریافت اجازه یا دعوتنامه از اداره مهاجرت کانادا برای ثبت پرونده اقامت دائم، متقاضى مى بایست واجد شرایط خاصی باشد تا امتیاز او بالاتر از ۴۰۰ باشد. این موارد خاص در ادامه این مقاله گنجانده شده است.

مهاجرت به کانادا براى پزشکان متخصص و خانواده براساس تخصص

متقاضیانی که از طریق تخصص به عنوان پزشک عمومی یا پزشک خانواده (کد شغلى ٣١١٢) و یا پزشکان متخصص (کد شغلى ٣١١١) تمایل به مهاجرت به کانادا دارند، می‌توانند از طریق Federal Skilled Worker و یا Canadian Experience Class و یا Provinicial Nominees Programs اقدام نمایند.

مراحل اقدام کردن آن به شرح ذیل است:

  • تشکیل پرونده شما در سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry Profile) ، با توجه به اینکه مدرک تحصیلیتان صادره از خارج از کانادا است، نیازمند ECA یا گزارش ارزشیابی مدرک خود از شورای پزشکان کانادا هستید.
  • تشکیل پرونده جهت ارزیابی مدارک تحصیلی و حرفه‌ای پزشکی شما در سایت www.physiciansapply.ca
  • بعد از تشکیل پرونده و انجام پروسه ارزیابی و معادل‌سازی مدارک، شما می‌توانید تقاضای ECA یا گزارش ارزیابی از MCC یا شورای پزشکان کانادا نمایید.
  •  گزارش مذکور را بایستی وارد پروفایل خود در اکسپرس اینتری کنید.
  • این پروسه نه تنها براى امور مهاجرتی شما به کانادا کمک می‌کند، بلکه در حقیقت منجر به ارزشیابی مدرک پزشکی شما می‌شود. به نحوی که زمانی که می‌خواهید براى بورد پزشکی کانادا ثبت نام کنید به این مدرک نیاز خواهید داشت.
  • ثبت نام در بورد پزشکی کانادا براى اخذ مجوز طبابت در کانادا.
  • تصمیم گیری بورد پزشکی کانادا (هر استان در کانادا داراى نظام پزشکى مخصوص به خود است)، مبنی بر اینکه شما نیاز دارید چه دوره‌های تخصصی تکمیلی را در کانادا طی کنید تا بر آن اساس بتوانید اجازه طبابت در کانادا بیابید.

تغییرات جدید در امتیاز‌بندى اکسپرس اینتری

  • داشتن خواهر، برادر و همسر در کشور کانادا
  • آشنایی و یا تسلط به زبان فرانسه
  • داشتن قرارداد یا پیشنهاد شغلی از کانادا

از تاریخ هفتم ژوئن قانون جدیدی تصویب شد که بمنظور سهولت مهاجرت برای اشخاصی که از طریق تخصص می‌خواهند وارد کشور کانادا شوند به طوری که افراد متخصص می‌توانند در پروگرام اکسپرس اینتری امتیازات بیشتری کسب کنند.

  • افرادی که در کشور کانادا دارای خواهر و برادر بالای هجده سال و یا دارای همسری باشند که مقیم و یا سیتیزن کشور کانادا هستند، از این طریق می‌توانند ۱۵ امتیاز به مجموع امتیازات خود در پروگرام اکسپرس اینتری اضافه کنند.
  • افرادی که آگاهی و تسلط به زبان فرانسه در سطح متوسط و یا بالاتر دارند، می‌توانند ۱۵ الی ۳۰ امتیاز به مجموع امتیازات خود اضافه کنند.
  • افرادی که از کشور کانادا دارای پیشنهاد شغلی معتبر هستند می‌توانند تا ۵۰ امتیاز برای این امر کسب کرده و تا ۲۰۰ امتیاز برای مشاغل مدیریتی از این پروگرام کسب کنند.

2

ویژگی برنامه نیروی متخصص فدرال

سیستم اکسپرس انتری، شما را بر مبنای ۶ عامل سن، تحصیلات، سابقه کار، داشتن پیشنهاد شغلی در کانادا، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و درنهایت، انطباق پذیری با شرایط زندگی در کانادا انتخاب می کند.

حداکثر امتیازی که شما بر مبنای عوامل فوق می توانید کسب کنید ۱۰۰ بوده و حداقل امتیاز برای ورود به برنامه نیز ۶۷ می باشد. در صورت کسب حداقل امتیاز، شما وارد بانک اطلاعاتی داوطلبان (Pool) می شوید و سپس سیستم جامع رتبه بندی با در نظر گرفتن موارد مختلف به پروفایل شما امتیاز می دهد.

در سیستم جامع رتبه بندی، شما می توانید حداکثر ۱۲۰۰ امتیاز کسب کنید که ۶۰۰ امتیاز آن مربوط به فاکتورهای اصلی و ۶۰۰ امتیاز دیگر مربوط به فاکتورهای جانبی است.

 فاکتورهای اصلی اکسپرس اینتری کانادا شامل تخصص ها، سوابق کار و تحصیل در خارج از کشور خودتان و نیز تحصیلات و مهارت های زبانی همسرتان است.

 همچنین فاکتورهای فرعی نیز شامل دارا بودن هر گونه مدرک از کانادا، داشتن پیشنهاد شغلی، انتخاب شدن توسط یکی از استان های کانادا، داشتن برادر یا خواهر در کانادا (که اقامت دائم داشته باشد) و در نهایت تسلط کامل به زبان فرانسه می باشد.

 افرادی که بیش ترین امتیاز را از فاکتورهای اصلی و فاکتورهای جانبی کسب کنند، دعوت می شوند تا برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

سابقه کار:

برای ثبت نام در اکسپرس انتری، دولت کانادا سه نوع سابقه کار را از شما می پذیرد: سابقه کار مدیریتی (نوع صفر)، سابقه کار تخصصی (نوع A) و سابقه کار فنی (نوع B).

سابقه کار نوع صفر (۰) یا مدیریتی: سابقه کار مدیریتی می باشد که از جمله آن می توان به مدیریت رستوران، مدیریت معدن، مدیریت واحد های ماهیگیری و … اشاره کرد.

 سابقه کار نوع A یا تخصصی: شامل سابقه کار در مشاغل تخصصی همچون پزشکی، دندانپزشکی و معماری می باشد.

 در نهایت، سابقه کار B یا فنی: در مورد کارهایی همچون آشپزی و لوله کشی است که به مدارک فنی حرفه ای یا دوره های تخصصی نیاز دارد.

دولت کانادا دارای طبقه بندی ملی مشاغل (National Occupational Classification – NOC) است و شما باید قبل از اقدام برای ثبت نام در اکسپرس انتری، بررسی کنید که در کدام شغل ذکر شده در این فهرست دارای سابقه هستید.

سابقه کاری که شما به دولت کانادا ارائه می کنید باید مرتبط با وظایفی باشد که برای آن شغل در کانادا تعریف شده است، با رشته تحصیلی شما همخوانی داشته باشد، بیش از ۱۰ سال از آن شغل نگذشته باشد، در ازای انجام آن کار حقوق دریافت کرده باشید و حداقل یک سال متوالی

 (۱۵۶۰ ساعت) یا معادل آن به صورت پاره وقت به آن اشتغال داشته باشید.

3

جدول میزان پول مورد نیاز بمنظور اقدام برای برنامه های فدرال تحت سیستم اکسپرس اینتری

توجه داشته باشید قوانین آژانس خدمات مرزی کانادا به شما اجازه نمی دهد تا به ازای هر نفر بیش از ۱۰ هزار دلار کانادا یا معادل آن از ارز های دیگر را با خود به کانادا بیاورید. در صورت به همراه داشتن بیش از ۱۰ هزار دلار، حتما این موضوع را به افسر مرزی اطلاع دهید.

دریافت گواهی تمکن مالی:

برای اثبات توانایی مالی در هنگام اقدام برای برنامه مهاجرتی، شما باید از بانکی که پولتان را در آن پس انداز کرده اید گواهی دریافت کنید.

 این گواهی باید:

  • در سربرگ بانک یا موسسه اقتصادی پرینت گرفته شده باشد.
  • دارای اطلاعات تماس آن بانک یا موسسه باشد. (آدرس، تلفن، ایمیل)
  • نام شما را به طور کامل و صحیح ذکر کرده باشد.
  • بدهی های جاری شما به بانک را ذکر کرده باشد. (در صورت وجود)
  • اطلاعات کامل حساب همچون شماره حساب، تاریخ افتتاح حساب، موجودی فعلی حساب و میانگین موجودی ۶ ماه گذشته را در بر داشته باشد.

مقایسه اجمالی سه برنامه گنجانده شده در سیستم اکسپرس اینتری

همانطور که گفته شد، اکسپرس اینتری در واقع یک سیستم آنلاین برای سر و سامان دادن به سه برنامه نیروی متخصص فدرال، نیروی فنی و  حرفه ای فدرال و نیروی دارای تجربه کانادایی است. 

آماده کردن مدارک:

با توجه به مطالب بیان شده، اگر خود را واجد شرایط برای اقدام در اکسپرس انتری می دانید، باید مدارک خود را آماده کنید. تهیه کردن برخی از مدارک زمانبر است پس باید هر چه زودتر نسبت به آماده کردن آن ها اقدام کنید. این مدارک به شرح زیر است:

  • پاسپورت
  • نتایج آزمون های زبان
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی داوطلبان استانی (در صورت وجود)
  • گواهی کتبی پیشنهاد شغلی در کانادا از یک کارفرمای معتبر (در صورت وجود)

اگر پس از ایجاد حساب کاربری و ارسال این مدارک دعوتنامه ای برای شما ارسال شد تا برای دریافت اقامت دایم درخواست دهید، در این مرحله باید سه مدرک زیر را نیز ارسال نمایید:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی تمکن مالی

درباره سازمان وکالتی مهاجرتی زرین کانادا

 این شرکت سابقه پذیرش بیش از ۳ هزار پرونده در زمینه مهاجرت، با ضریب موفقیت بالای ۹۰٪ را در کارنامه خود دارد.

علل عدم موفقیت در برخی پرونده های اندک این شرکت هم مشکلات پزشکی و یا عدم ارائه مدارک درست و واقعی از سوی کلاینت بوده است.

وکیل امور مهاجرتی ما وکیل رسمی دادگستری کانادا، عضو کانون وکلای انتاریو کانادا و مستقر در تورنتو است.

تمام تلاش ما یافتن بهترین راه های مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط شماست و با بهره بردن از بهترین مشاورین و وکلا در این زمینه همواره یکی از موفق ترین شرکت های فعال در زمینه مهاجرت بوده ایم.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط خود برای مهاجرت و اقامت کانادا با کارشناسان ما در تماس باشید و یا از طریق پر کردن فرم داخل وب سایت منتظر تماس کارشناسان ما با شما باشید.  

شماره تماس: ۷۲۸۱۹ ۰۲۱

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها