کد خبر: 619287
تاریخ انتشار :

حقایق مهم درباره روش های کاشت موی طبیعی

کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا، یکی از پیشگامان امور مراقبتی و زیبایی می‌باشد که با داشتن هزاران کاشت ابرو و مو موفق، در شهر تهران به ارائه خدمات می‌پردازد.

حقایق مهم درباره روش های کاشت موی طبیعی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تقریبا تمام خانم‌ها و آقایان با افزایش سن، دچار ریزش مو و ابرو می‌شوند و البته برخی دیگر به دلایلی همچون ژنتیک، بیماری، تصادفات و سوانح ممکن است حجم مو و ابروی خود را از دست بدهند. سالیان طولانی بود که داشتن مو و ابروی پرپشت مانند یک آرزوی دست نیافتنی در ذهن کسانی بود که از این موهبت طبیعی محروم بوده‌اند. با این حال، پیشرفت مهندسی در علوم پزشکی باعث اختراع دستگاه‌ها و روش‌های شگفت انگیزی برای بازگرداندن مو به سر و صورت مردم شد. به این ترتیب بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‎های زیبایی در سراسر دنیا با آموزش و به کارگیری جدیدترین روش‌های کاشت مو و ابرو اقدام به خدمت رسانی به داوطلبین این متد نمودند و از قضا، نتایج خارق‌العاده‌ای را از کاشت مو و ابرو گزارش می‌کنند. کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا، یکی از پیشگامان امور مراقبتی و زیبایی می‌باشد که با داشتن هزاران کاشت ابرو و مو موفق، در شهر تهران به ارائه خدمات می‌پردازد.

 

معرفی روش‌های کاشت مو در کلینیک هلیا

  • روش FUE (Follicular Unit Extract): روشی پیشرفته برای ترمیم مو است که هیچ زخمی را باقی نمی‌گذارد و فولیکول‌های مو را از ناحیه اهدا کننده سر به صورت تکی، استخراج می‌کند. در این روش تعداد 800 الی 1000 واحد فولیکول مو را می‌توان طی یک جلسه استخراج و جا به جا کرد و زمان بهبودی ناحیه دریافت کننده فولیکول مو بین 10 الی 14 روز خواهد بود. توجه به این نکته بسیار مهم است که این روش مناسب نواحی بزرگی که دچار طاسی شده مناسب نیست.
  • FUT (Follicular unit transplantation): طی این روش یک نوار کم ضخامت و نسبتا بزرگ به صورت بیضوی از ناحیه اهدا کننده (غالبا در پشت سر) برداشته می شود که باعث باقی ماندن یک نوار نازک سفید بر روی سر می‌گردد که البته با رشد موهای اطراف اسکار، در آینده پوشیده خواهد شد. هزینه کمتری نسبت به روش‌های مشابه مخصوصا روش FUE دارد، اما مزیتش این است که نیازی به تراشیدن موی سر ندارد.
  • روش SUT: در حالت کلی SUT از متد FUE پیروی می‌کند. طی این روش تعداد 3500 الی 10000 فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده (غالبا در پشت سر) توسط یک دستگاه جدید برداشته می‌شود که این تعداد گرافت، برای درمان طاسی‌های گسترده سر بسیار مناسب است.
  • روش DHI (Direct Hair Implantation):  روش کاشت مو مستقیم، با استفاده از دستگاه‌های ایمپلنتر انجام می‌شود و پزشک پس از استخراج فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده، بدون ایجاد برش، آن‌ها را در محل طاسی می‌کارد. طی روش DHI، خونریزی کمی اتفاق می‌افتد و روند کار مکانیزه خواهد بود.
  • روش میکروگرافت: پیوند میکرو گرافت یا پیوند فولیکولار یک روش زیبایی برای بازگرداندن مجدد مو به پوست سر در مناطقی است که با آلوپسی یا ریزش شدید مو، تحت تاثیر قرار گرفته اند. کاشت مو میکروگرافت به عنوان یک درمان ریزش موی ارثی و هورمونی در مردان و زنان می‌باشد. طی این متد با استفاده از موهای خود فرد، اقدام به کاشت مو می‌شود که نتیجه‌ای طبیعی و بدون عارضه، تحت بی حسی موضعی می‌کنند.
  • 2

بهترین و جدیدترین روش کاشت مو چیست؟

در بین روش‌هایی که ذکر شد، میکروگرافت جدیدترین، بهترین، پیشرفته‌ترین و کارآمدترین متد برای کاشت مو در جهان می‌باشد که در سال 2018 معرفی شد. طی روش کاشت مو به روش میکروگرافت از یک هولدینگ برقی برای استخراج گرافت‌های مو از نواحی که تعداد فولیکول‌های آن زیاد و متراکم هستند، استفاده می‌شود. معمولا در این روش نیز، ناحیه پشت سر به عنوان بانک مو انتخاب می‌شود. روش میکروگرافت نسخه نیمه خودکار روش FUE است که فولیکول‌های مو را توسط یک ابزار مخصوص با مکش، از پوست سر خارج می‌کند و به این ترتیب جراح نیازی به ایجاد برش برای کاشت فولیکول‌های جدید مو ندارد. کاشت مو به روش میکروگرافت در مقایسه با متدهایی مثل FUE و FUT باعث کاهش ضربه و آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود و تصور می‌شود که این کاهش ضربه می‌تواند میزان بقای موهای پیوندی را بهبود بخشد. پیوند مو به روش میکروگرافت معمولاً بین 4 تا 10 ساعت طول می‌کشد با این حال بسیار دقیق است و دارای نتایج فوق العاده طبیعی و پرحجم خواهد بود.

مزایای کاشت مو

  • موثر ترین روش برای بازگرداندن مو
  • استخراج و پیوند تعداد بسیار زیادی گرافت مو، برای افزایش تراکم مو
  • دارای دوره نقاهت کوتاه
  • کاشت در یک جلسه چند ساعته پایان می‌پذیرد
  • بیشترین و طبیعی‌ترین تراکم پس از رویش موها را خواهد داشت
  • دارای کاربرد ویژه برای افرادی است که دچار طاسی کم یا گسترده شده اند
  • مناسب برای هر نوع الگوی ریزش موی سر
  • از کم‌خطرترین روش‌های موجود در دنیا جهت بازگرداندن مو به حساب می‌آید

معایب کاشت مو چیست؟

معایب معمولا گریبان گیر افرادی می‌شود که به هر دلیلی، به پزشکان بدون تجربه برای کاشت مو مراجعه می‌کنند و این عوارض عبارت هستند از:

  • .تورم زیاد در ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده فولیکول مو
  • خونریزی بیش از حد این نواحی
  • آسیب به بافت سر
  • کبودی‌های گسترده
  • عفونت
  • باقی ماندن جای زخم در صورت برش‌های غیر ماهرانه توسط پزشک

نتایج سه تا شش ماهه بعد از کاشت مو

غالبا، موهای جدید افراد از ماه سوم حدود یک سانتی متر در ماه رشد خواهد کرد و کم‌کم قوت و ضخامت موهای طبیعی سر را به خود می‌گیرد و فولیکول‌های مو در منطقه زیر پوست سر تثبیت و محکم می‌شوند و به حالت تیغ تیغی در می‌آیند. با شروع ماه چهارم پیشرفت ناگهانی رشد مو نسبت به سه ماهه گذشته، چشمگیر خواهد بود و در پایان ماه ششم ضخامت موهای شما به حدود 80 الی90٪ دیگر موهایتان خواهد رسید. با گذشت 6 ماه، دیگر نشانه‌ای از عمل جراحی وجود نخواهد نداشت و در واقع هیچ کس حتی شک نخواهد کرد که شما قبلا دچار ریزش مو شده بودید. نکته شگفت انگیز دیگر این است که موهای کاشت شده شما از این ماه به بعد همگام و هم سرعت با موهای دیگرتان رشد خواهند کرد.

هزینه کاشت مو با شیوه جدید چقدر است؟

محاسبه هزینه روش کاشت مو تا حد بسیار زیادی به حجم کار، انتخاب نوع روش درمانی و تعداد فولیکول‌های موجود روی سر و بدن فرد داوطلب بستگی دارد. شما عزیزان برای اطلاع از هزینه کاشت مو خود می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید. مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هم وطنان عزیز خواهند بود. همچنین امکان ویزیت حضوری توسط دکتر خراسانی در مجموعه ما وجود دارد. برای رزرو نوبت مشاوره حضوری نیز با شماره تلفن‌ 09120687732 تماس حاصل بفرمایید.

کاشت ابرو

روش‌های کاشت ابرو در کلینیک هلیا و مزایای آن

یکی از راهکارهای موثر جهت پرپشت کردن ابرو، کاشت ابرو است که با 2 روش FUE و FUT در کلینیک پوست و مو هلیا توسط دکتر حمیدرضا خراسانی انجام می‌شود. طی این روش غالبا بالای گوش یا پشت سر فرد به عنوان ناحیه بانک مو انتخاب می‌شود و فولیکول‌های بسیار ظریفی که تا حد امکان شبیه به تارهای طبیعی ابرو هستند انتخاب شده و به ناحیه ابرو شخص پیوند داده می‌شوند.  فولیکول‌های مو در این 2 روش با حداقل تهاجم، توسط یک میکروسکوپ‌ پالایش می‌شوند. از مزایای کاشت ابرو می‌توان به بدون درد بودن، باقی نماند اثر زخم و رشد سریع ابروها اشاره کرد.

نتایج سه تا شش ماهه بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت کاشت ابرو نسبتاً سریع است و در دو ماه اول بعد از وارد شدن شوک به ابروها و ریزش آن‌ها، رشد دائمیشان شروع خواهد شد. در واقع، ابروهای جدید بلافاصله پس از اتمام جلسه کاشت، ظاهر می‌شوند و نتایج نهایی به لطف خون رسانی غنی در ناحیه ابرو، طی 4 الی 6 ماه به رشد کامل خواهند رسید. رشد موهای جدید حتی تا 12 ماه پس از کاشت ابرو نیز ادامه دارد. پیوند ابرو روشی مطمئن و موثر است که در کلینیک زیبایی هلیا با بی حسی موضعی و با تزریق محلول لیدوکائین، با بالاترین کیفیت انجام می‌شود.

هزینه کاشت ابرو با شیوه جدید چقدر است؟

پیوند ابرو به روش FUE و FUT یک روش زیبایی در نظر گرفته می‌شود و این بدان معناست که معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد؛ مگر در شرایطی مانند سوختگی حین حوادث و یا تصادفات. قیمت دقیق کاشت ابرو به موارد و عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل:

  • فرم ایده آل مورد نظر شخص متقاضی
  • میزان کچلی ابروها
  • کیفیت موها در ناحیه اهدا کننده مو
  • دستمزد جراح و تکنسین‌ها، وسایل بی حسی، ابزارهای مورد نیاز و ... نیز لحاظ می‌شود.

چرا کلینیک هلیا؟

برای انجام کاشت مو و ابرو، یک کادر پزشکی مجرب و ماهر نیاز است؛ زیرا لازم است که بهترین فولیکول‌ها با بالاترین قدرت و همچنین بیشترین شباهت به سایر تارهای مو انتخاب شوند و سپس به ناحیه طاس یا کم پشت پیوند زده شوند. همچنین هنر دستان یک پزشک ماهر می‌تواند باعث ایجاد طبیعی‌ترین و متراکم‌ترین نتیجه شود؛ بنابر این توجه به انتخاب پزشک و به خرج دادن حساسیت، بسیار مهم است. در این راستا مفتخریم کلینیک پوست و موی هلیا را به شما عزیزان جهت کاشت مو و ابرو به روش‌های میکروگرافت، FUE، FUT، SUT، BHT و ... معرفی نماییم.

سایت کلینیک: https://heliaclinic.com/

منبع : https://www.hairtransplantstory.co.uk/post-op/fue-hair-transplant-from-day-1-to-12-months/

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها