کد خبر: 619363
تاریخ انتشار :

گزارش اورشلیم پست درباره هواپیماهای بدونه سرنشین جبهه مقاومت؛

پهپادهای مقاومت بر فراز تل‌آویو/ وحشت اسرائیل از پرنده‌های ایران

یک پایگاه خبری اسرائیلی در گزارشی نسبت به پیشرفت پهپادی جبهه مقاومت و هواپیماهای بدون سرنشین این جبهه ابراز نگرانی و ترس کرد.

پهپادهای مقاومت بر فراز تل‌آویو/ وحشت اسرائیل از پرنده‌های ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

درگیری در نوار غزه هر لحظه جدی‌تر و بحرانی‌تر می‌شود. اگرچه جنایات رژیم صهیونیستی  در این چند روز بسیار زیاد بوده و جامعه جهانی را به تعجب واداشته اما نباید فراموش کرد که واکنش مقاومت به این حملات نیز تیتر بسیاری از رسانه‌های دنیا علی الخصوص رسانه‌های صهیونیستی بوده است.

پایگاه خبری اورشلیم پست در خبری به موضوع جنگ اخیر در نوار غزه پرداخته است. از نظر نویسنده، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات جبهه مقاومت علیه اسرائیل که باعث ترس ارتش این رژیم شده است، هواپیماهای بدون سرنشین این جبهه است که به خصوص در جنگ اخیر بسیار به کار رفته و از نظر اورشلیم پست ایران یکی از جدی‌ترین امدادگران جبهه مقاومت در این زمینه است.

اورشلیم پست در گزارش اخیر خود معتقد است که ایران پس از به دام انداختن هواپیماهای بدون سرنشینی آمریکایی، از این پرنده‌ها کپی کرده و چند نمونه از آن را تولید کرده است. طبق گفته نویسنده ایران یک سری هواپیما بدون سرنشین دیگر را هم تولید کرده که در نوع خود بسیار هوشمندانه و پیشرفته هستند.

نویسنده پایگاه اورشلیم پست مدعی است ایران قبلا نیز از طریق سوریه چند پهپاد به مناطق شمالی سرزمین اشغالی فرستاده و چند نقطه از اسرائیل را هدف قرار داده است. با این حال، به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر بیش از گذشته با هواپیماهای بدون سرنشین درگیر شده است.

طبق اعلام برخی منابع اسرائیلی، در چند روز اخیر حداقل 6 پهپاد در آسمان‌های فلسطین اشغالی مشاهده شده اند. به نوشته اورشلیم پست، تهدیدات پهپادی جبهه مقاومت علیه اسرائیل هر لحظه بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد این هواپیماهای بدون سرنشین هر لحظه بیش از گذشته به قلب اسرائیل نزدیک می‌شوند.

اسرائیل از چند جهت توسط این هواپیماهای بدون سرنشین محاصره شده است. به جز نوار غزه و قلمرو جهاد و حماس، مرز لبنان و رژیم صهیونیستی نیز محل ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به سمت اسرائیل است

طبق گزارش پایگاه صهیونیستی فوق الذکر، ایران در زمینه تجهیز هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت زیادی داشته و بسیاری از آنها را جهت اجرای اهداف دفاعی و محافظت از آسمان خود به خدمت گرفته است.

نویسنده معتقد است استراتژی اجرایی هواپیماهای بدون سرنشینی جبهه مقاومت و ایران همانند موشک‌های کروزش است؛ بدین صورت که این پرنده‌ها با مواد منفجره تجهیز شده، ژیروسکوپ و رادار تخصصی بر روی آنها قرار می‌گیرد و سپس به سمت یک هدف از پیش شناسایی شده پرواز می کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین سپس به سمت هدف مخصوصی شلیک کرده و به سرعت به بالا پرواز می‌کنند.

اورشلیم پست معتقد است اسرائیل از چند جهت توسط این هواپیماهای بدون سرنشین محاصره شده است. به جز نوار غزه و قلمرو جهاد و حماس، مرز لبنان و رژیم صهیونیستی نیز محل ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به سمت اسرائیل است. همچنین طبق گفته نویسنده، سوریه نیز از مناطقی است که می‌تواند محل ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به سمت مناطق اشغالی باشد.

طبق گفته پایگاه صهیونیستی اورشلیم پست، هواپیماهای بدون سرنشین مقاومت معمولا بزرگتر از کوادکوپترها یا هواپیماهای بدون سرنشین معمولی بوده و اگرچه از دور کنترل می‌شوند اما اندازه های متفاوتی داشته و گاه بسیار بزرگ هستند. این به خوبی نشان می‌دهد تنوع پهپادی جبهه مقاومت بسیار زیاد است و رژیم صهیونیستی کار بسیار سختی در توقف عملیات آنها دارد.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها