کد خبر: 619371
تاریخ انتشار :

چقدر با جراحی لابیاپلاستی آشنایی دارید؟

جراحی لابیاپلاستی از نظر پیچیدگی، شدت عوارض جانبی، بازده و ماندگاری نتایج، طول دوره‌ی نقاهت و میزان رضایت زیباجویان پس از انجام این جراحی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و می‌تواند نقش مهمی را در اعتماد به نفس بانوان ایفا کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه با ما همراه باشید.

چقدر با جراحی لابیاپلاستی آشنایی دارید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لبه‌های بیرونی و درونی اندام تناسلی بانوان که با عنوان لابیا شناخته می‌شوند یکی از اجزای اصلی این ناحیه محسوب می‌‌گردند و نقش بسیار پر رنگی را در زیبایی و جذابیت ناحیه‌ی واژینال بر عهده دارند. لابیا از دو قسمت بیرونی و درونی تشکیل شده است که نام علمی آن‌ها لابیا ماژور و لابیا مینور است و اندازه و فرم آن‌ها در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان قاعده و شکل خاص و مشخصی را برای آن‌ها در نظر گرفت ولی با این حال، امروزه روش‌ نوینی با عنوان جراحی لابیاپلاستی بوجود آمده است که می‌تواند با برداشتن قسمتی از لبه‌های بیرونی و درونی لابیا و پوست اضافی این ناحیه موجب کوچک‌تر شدن ناحیه واژینال و افزایش زیبایی آن شود.

 

لابیاپلاستی چیست؟

 این فرایند زیبایی جزو جراحی‌های سرپایی محسوب می‌شود و بازده مناسب آن باعث شده است تا بانوان بسیاری از این روش به منظور افزایش زیبایی و جذابیت ناحیه واژینال استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. بطور کلی، جراحی لابیاپلاستی از نظر پیچیدگی، شدت عوارض جانبی، بازده و ماندگاری نتایج، طول دوره‌ی نقاهت و میزان رضایت زیباجویان پس از انجام این جراحی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و می‌تواند نقش مهمی را در اعتماد به نفس بانوان ایفا کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه با ما همراه باشید.

 

جراحی لابیاپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، جراحی لابیاپلاستی جزو جراحی‌‌های سرپایی محسوب می‌شود و متخصصان زیبایی از بی حس کننده‌های موضعی به جای داروهای بیهوشی برای پیاده سازی آن استفاده می‌کنند. جراحان معمولاً از دو تکنیک Trim و Wedge برای انجام این جراحی بهره می‌برند و تنها تفاوت این تکنیک‌ها در شکل برش ایجاد شده در ناحیه‌ی لابیا ماژور و لابیا مینور می‌باشد و هدف اصلی هر دو فرایند زیبایی یکسان است. همچنین، امروزه با پیشرفت تکنولوژی از لیزر‌های جراحی نیز برای انجام این پروسه استفاده می‌شود که مزایایی همچون: کاهش خونریزی در حین جراحی و افزایش دقت را به همراه دارد و باعث کاهش طول دوره‌ی نقاهت می‌شود. لازم به ذکر است که مدت زمان مورد نیاز برای انجام این پروسه‌ی زیبایی بر اساس نوع تکنیک استفاده شده برای جراحی می‌تواند از 35 دقیقه تا 1 ساعت متفاوت باشد و زیباجویان به دلیل استفاده از داروهای بی حس کننده کاملاً هوشیار خواهند بود.

1

جراحی لابیاپلاستی با چه اهدافی انجام می‌شود؟

 همان‌گونه که در قسمت‌های قبلی به آن اشاره شد، این عمل زیبایی واژن جزو جراحی‌های زیبایی سبک و کم خطر دسته بندی می‌شود و اصلی‌ترین هدف زیباجویان و بانوان از انجام این فرایند زیبایی کوچک کردن لابیا ماژور و لابیا مینور و افزایش زیبایی این ناحیه است. لازم به ذکر است که معیار خاصی برای تعیین میزان برش و برداشت لبه‌های بیرونی و درونی واژن وجود ندارد ولی متخصصان زیبایی بر اساس تجربه‌ی شخصی و معاینه افراد می‌توانند این پارامتر‌ها را تعیین کنند و به همین دلیل است که این فرایند زیبایی باید توسط پزشکان و جراحان باتجربه و ماهر انجام شود تا نتایج بدست آمده بتوانند نظر مساعد شما را جلب کنند. بطور کلی، می‌توان از جراحی لابیاپلاستی علاوه بر کوچک کردن ناحیه‌ی واژن برای اهداف دیگری همچون: کاهش درد در حین آمیزش جنسی، برطرف کردن عدم تقارن واژن، افزایش راحتی در هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ و یا دوچرخه سواری، درمان انحراف و پخش شدن جریان ادرار در حین اجابت مزاج و کاهش اصطکاک پوست و جلوگیری از عرق سوختگی در هنگام انجام ورزش‌های سنگین استفاده کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

 

مزایای جراحی لابیاپلاستی

  • دوره‌ی نقاهت کوتاه
  • عوارض جانبی ناچیز
  • بازده مناسب در مقایسه با سایر فرایند‌های زیبایی واژن
  • افزایش اعتماد به نفس بانوان
  • برطرف کردن مشکلات بهداشتی ناحیه‌ی تناسلی
  • مادام العمر بودن نتایج کسب شده
  • هزینه‌ی مناسب

 

معایب و عوارض جانبی جراحی لابیاپلاستی

این جراحی زیبایی برخلاف تصورات بانوان جزو فرایند‌های زیبایی سنگین محسوب نمی‌شود و آسیب بسیار ناچیزی به عروق خونی و اعصاب محیطی ناحیه‌ی واژن در حین جراحی وارد می‌گردد و این ویژگی موجب شده است تا عوارض جانبی این فرایند زیبایی قابل تحمل و گذرا باشند. از جمله مهم‌ترین عوارض جانبی این روش می‌توان به مواردی همچون: کبودی، درد و خونریزی ناحیه جراحی اشاره کرد و متخصصان زیبایی معمولاً از داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک‌ها برای کنترل عفونت‌ها پس از انجام این جراحی استفاده می‌کنند. همچنین، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تمامی عوارض جانبی ذکر شده با رعایت دستور العمل‌های پزشک متخصص نهایتاً پس از گذشت 1 ماه ناپدید خواهند شد و مشکل چندانی را برای شما ایجاد نخواهند کرد.

2

کاندیدای این عمل چه کسانی هستند؟

بازه‌ی سنی خاصی برای انجام این فرایند زیبایی در منابع معتبر ذکر نشده است ولی بهتر است که بانوان کم‌تر از 20 سال و افرادی که دوره‌ی بلوغ آن‌ها به اتمام نرسیده است برای انجام این جراحی اقدام نکنند و همچنین، بازده جراحی‌های زیبایی واژن در دوران یائسگی و سنین بالاتر از 50 سال کاهش می‌یابد و در این موارد احتمال اینکه نتایج بدست آمده نتوانند رضایت کامل شما را جذب کنند وجود دارد.

 

مراقبت‌های پس از جراحی لابیاپلاستی

  • تا 24 ساعت پس از جراحی از لمس و یا ماساژ دادن ناحیه‌ی جراحی خودداری نمایید.

 

  • تا زمان بهبود کامل زخم‌ها بهداشت شخصی خود را با وسواس بیشتری رعایت کنید تا ناحیه‌ی جراحی دچار عفونت نشود.

 

  • تورم و کبودی ناحیه جراحی طبیعی است و شما می‌توانید از داروهای مسکن برای کاهش درد خود استفاده کنید.

 

  • دوش گرفتن و استحمام را به 24 تا 48 ساعت پس از جراحی موکول نمایید.

 

  • تا زمان بهبودی کامل بخیه‌ها از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان خودداری کنید.

 

  • انجام ورزش‌های سنگین را به پس از بهبودی کامل بخیه‌ها موکول نمایید.

 

  • مقاربت و آمیزش جنسی تا 1 ماه پس از جراحی لابیاپلاستی ممنوع است و می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به زیبایی ناحیه واژن وارد کند.

 

  • استفاده از کمپرس آب سرد روش مناسبی برای کنترل تورم ناحیه‌ی جراحی است.

 

سوالات رایج در رابطه با جراحی لابیاپلاستی

 

آیا بانوان پس از این جراحی می‌توانند زایمان طبیعی را تجربه کنند؟

خیر، زایمان کردن به روش طبیعی پس از جراحی لابیاپلاستی میسر نیست و شما باید از روش سزارین برای به دنیا آوردن فرزند خود استفاده کنید.

 

آیا این جراحی موجب کاهش میل جنسی می‌شود؟

خیر، این پروسه به هیچ عنوان باعث کاهش میل جنسی نمی‌شود و در موارد خاصی می‌تواند موجب افزایش لذت و میل جنسی شود.

 

آیا زنان باردار می‌توانند برای انجام این جراحی اقدام کنند؟

خیر، بهتر است که انجام این فرایند زیبایی به پس از اتمام دوران بارداری موکول شود زیرا استفاده از داروهای بی حس کننده می‌تواند مشکلاتی را برای مادر و جنین ایجاد کند.

آیا می توان این جراحی را همزمان با عمل های دیگر انجام داد؟

بله امکان انجام این عمل میتواند به صورت همزمان با روش های لیزر تنگ کننده واژن و یا روش های سفید کردن واژن صورت بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها