کد خبر: 619384
تاریخ انتشار :

6 راهکار جهت پیشگیری از آسیب دیدن النگو طلا

قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی راهکار های پیشگیری از آسیب دیدن النگو طلا و النگو نقره، در اختیارشما دوستان عزیز قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

6 راهکار جهت پیشگیری از آسیب دیدن النگو طلا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تقریبا نیمی از بانوان ایرانی علاقه خاصی به النگو طلا  و نقره دارند و  آن را علاوه بر زینت دهنده، به عنوان نوعی سرمایه و پس انداز برای خود می دانند. اما متاسفانه برخی از بانوان به دلیل استفاده نادرست و عدم محافظت از النگو طلا و النگو نقره خود، با آسیب دیدن آن ها همچون شکستن، خمیدگی، کدر شدن، تغییر رنگ اصلی، تغییر ظاهر و.... مواجه می شوند که همین امر، موجب دلسرد شدن آن ها برای استفاده از النگو میگردد. اما لازم است بدانید هر زیورآلاتی از طلا و نقره همچون النگو، نیاز به محافظت دارند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی راهکار های پیشگیری از آسیب دیدن النگو طلا و النگو نقره، در اختیارشما دوستان عزیز قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

 

برای پیشگیری از آسیب دیدن النگو طلا و النگو نقره، چند راهکار موثر وجود دارد که در قسمت پائین به برخی از آن ها اشاره شده است:

  1. تماس النگو طلا و النگو نقره ی خود با مواد شوینده:

در صورتی که زیورآلات نقره و طلای خود همچون النگو را به مدت طولانی درون مواد شوینده غوطه ور نمائید، دچار آسیب می گردد: زیرا تمامی مواد شوینده از ترکیب اسیدهای شیمیایی برخوردار هستند که برخورد آن ها با زیورآلاتی همچون النگو، موجب کدر شدن و تغییر رنگ شده و در نتیجه، درخشندگی و جلای آن ها را کاهش می دهد.

  1. استفاده ی مداوم از النگو طلا و النگو نقره ی خود:

برخی بانوان عادت به استفاده ی مداوم از النگو طلا و النگو نقره خود دارند و آن را به عنوان اکسسوری روزانه ی خود، قرار داده اند. اما لازم است بدانند استفاده ی مداوم از زیورآلاتی همچون النگو نقره و النگو طلا، بر اثر تماس مواد مختلف با آن ها، موجب کاهش درخشندگی و جلا نیز می گردد. توصیه ی ما به بانوان این است که حد الامکان از استفاده ی مداوم آن ها بپرهیزند.

  1.  استفاده ازالنگو طلا و النگو نقره در حمام یا استخر:

به  طور کلی کلر آب، یکی از مهمترین عواملی محسوب می گردد که نقش مهمی در آسیب زدن به زیورآلات طلا و نقره همچون النگو دارد. از آنجایی که آب استخر، از کلر بیشتری برخوردار است، در نتیجه آسیب پذیری آن بیشتر می باشد. پس بهتر است هنگام استحمام یا رفتن به استخر، از به همراه بردن زیورآلات همچون النگو طلا و النگو نقره به همراه خود، جدا خود داری نمائید.

  1. محل نگهداری زیورآلات همچون النگو طلا و النگو نقره:

بهترین محل جهت نگهداری زیورآلات طلا و نقره ی خود همچون النگو، مکانی است که فاقد هرگونه رطوبت باشد؛ زیرا رطوبت موجب تغییر رنگ و کدر شدن زیورآلات می گردد. همچنین در فضای باز که دی اکسید کربن در حال تولید است، مکان نامناسبی جهت نگهداری از زیورآلات می باشد. بهترین مکان جهت نگهداری از زیورآلات طلا و نقره همچون النگو، جعبه های مختص نگهداری جواهرات است که در اغلب فروشگاه های زینتی به فروش میرسد.

 

5)استفاده از ماشین های آلتراسونیک جهت شست و شوی زیورآلات:

امروزه ماشین هایی جهت شست و شوی زیورآلات تولید شده است. متاسفانه تقریبا نیمی از مردم براساس تصوری که این ماشین فاقد آسیب زدن به زیورآلات است، در صورت مشاهده ی هرگونه آلودگی یا کدر شدن زیورآلات خود، از آن برای تمیزی و شست و شوی اکسسوری ها استفاده می نمایند. اما لازم است بدانید این تصور کاملا اشتباه است و در صورت استفاده ی مداوم از این ماشین شست و شو، زیورآلات طلا و نقره همچون النگو آسیب دیده و به مرور زمان جلا و درخشندگی خود را از دست می دهد.

 

  1. استفاده از النگو طلا و نقره با سنگ های زینتی:

کسانی که اقدام به خرید النگو طلا و نقره کار شده با سنگ های زینتی می نمایند، بهتر است بدانند در صورت وارد شدن هرگونه فشار به آن ها، ممکن است صدمه ی جدی ببینند. این نوع زیور آلات کار شده با سنگ های قیمتی ، برای استفاده ی چند ساعته در مراسمات مناسب است و به عنوان اکسسوری روزانه، به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

کلام آخر:

برای حفظ درخشندگی و جلای اکسسوری و زیورآلات نقره، باید در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را به عمل آورد و از تماس با موادی که موجب آسیب و صدمه زدن به آن ها می گردد، اجتناب نمود. استفاده از زیورآلات برا تمامی بانوان امری ضروری است و علاوه بر حفظ درخشندگی و جذابیت، نوعی زینت دهنده برای آنان محسوب می گردد.

هدف ما از تهیه ی مقاله فوق قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی راه های پیشگیری از آسیب دیدن النگو طلا و النگو نقره بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها