کد خبر: 619671
تاریخ انتشار :

اسرائیل و ترس از سفیران هوایی مقاومت/ چرا ایران پیروز جنگ غزه بود؟

تیترها و عناوین تحلیل‌ها و گزارش‌های پایگاه‌های خبری صهیونیستی نشان می‌دهد که از نظر اسرائیلی‌ها عامل پیروزی مقاومت در جنگ اخیر، ایران بوده است.

اسرائیل و ترس از سفیران هوایی مقاومت/ چرا ایران پیروز جنگ غزه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نظر می‌رسد جنگ اخیر غزه پایان موقتی باشد بر درگیری‌های شدید اخیر ایران و رژیم صهیونیستی. درگیری‌هایی که با خرابکاری اسرائیل در نطنز، شهادت دانشمند هسته‌ای، محسن فخری زاده و سایر اقدامات خصمانه اسرائیل آغاز شد اما با پیروزی حماس در نبرد مقاومت به پایان رسید.

این مطلبی نیست که فقط توسط ما ارائه شود. مروری بر تیترها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اسرائیل در جنگ اخیر (قدس) بیش از همه ایران را پیروز دانسته و رسانه‌های اسرائیلی هم بیش از هر مطلبی بر قدرت موشکی و پهپادی ایران تاکید کرده‌اند 

در حقیقت، جبهه مقاومت در جنگ اخیر با شکستن گنبد آهنین  به رژیم‌ صهیونیستی و موساد نشان داد دیگر این رژیم قادر به جولان دادن در منطقه نیست و همانطور که سپاه پاسداران هوشمندانه در بیانیه اخیرش تاکید کرده، دوران بزن در رو در منطقه (توسط رژیم اشغالگر قدس) تمام شده است.

هواپیمای بدون سرنشین غزه و وحشت اسرائیل در روز آتش‌بس

رونمایی از هواپیمای بدون سرنشین "غزه" در روز آتش بس توسط سپاه پاسداران به خوبی نشان داد که قدرت اصلی مقاومت چه کسی بوده است. پیش از این، پایگاه‌های خبری اسرائیل از قدرت پهپادی مقاومت (جهاد و حماس) نوشته و آن را به ایران مرتبط کرده بودند 

حالا با رونمایی از تسلیحات هوایی جدید سپاه پاسداران بار دیگر این رسانه‌ها دست به قلم شده و از قدرت ایران در زمینه پهپادی نوشته‌اند.

پایگاه اورشلیم پست در گزارش تحلیلی خود به هواپیمای بدون سرنشین غزه اشاره کرده و آن را در نوع خود کم‌سابقه دانسته است.

طبق اعتراف نویسنده اورشلیم پست، هواپیمای بدون سرنشین "غزه" قدرت پرواز مداوم و بدون سوخت گیری ۳۵ ساعته دارد. بر اساس گزارش‌ها، این هواپیما قدرت پرواز ۲هزار کیلومتری داشته و قادر به حمل صدها بمب و وسایل مختلف است.

اورشلیم پست در گزارش خود اعتراف می‌کند که قدرت پهپادی ایران در سال‌های اخیر بسیار بالا رفته و ایران تا کنون بارها توانسته به مواضع اسرائیل ضربه بزند.

نویسنده مدعی است در جنگ اخیر هم ایران با حماس همکاری داشته و احتمالا اطلاعات ارزشمندی به نیروهای مقاومت داده است.

مختصات هواپیمای غزه

طبق گفته اورشلیم پست، هواپیمای جدید غزه بر اساس مدل هواپیمای آمریکایی Reaper ساخته شده و مدل تکامل یافته "شاهد ۱۲۹" است که در سال ۲۰۱۲ از آن رونمایی شد. شاهد ۱۲۹ قدرت پرواز در ۲۴ ساعت را داشت اما غزه قادر به پرواز مداوم و بدون سوخت گیری برای ۳۵ ساعت است.

نویسنده می‌گوید: این نشان می‌دهد که پرنده جدید ایرانی می‌تواند از ایران بدون توقف به اسرائیل سفر کند و برگردد و حتی در عراق و سوریه هم توقف نماید." از نظر نویسنده، این نشان می‌دهد که یک تهدید مستقیم برای اسرائیل به وجود آمده و خط استراتژیک مقاومت (ایران، عراق، سوریه) توسط هواپیمای غزه به هم مرتبط شده اند.

اورشلیم پست در ادامه به سیستم پدافندی سوم خرداد هم اشاره دارد و تاکید می‌کند که این سیستم زمین به هوای ایرانی همان سیستم پدافندی است که در سال ۲۰۱۹ پهپاد هاوک آمریکا را شکار کرد و مدل کامل شده S300 روسیه است. نویسنده تاکید دارد که پیشرفت راداری ایران نیز به کمک این سیستم‌های دفاعی آمده و این کشور را به شدت قدرتمند کرده است.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها