کد خبر: 619804
تاریخ انتشار :

چند نکته برای اینکه طلا و جواهراتتان نو بماند

تصمیم داریم روش های مناسب برای تمیز کردن و نگهداری از طلا و جواهرات را به شما بگویم تا به سادگی در خانه با انجام آنها جواهراتی درخشان و خیره کننده داشته باشید.

چند نکته برای اینکه طلا و جواهراتتان نو بماند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارزش طلا برای اکثر افراد به خصوص خانم ها، آنقدر بالاست که دوست دارند طلا و جواهراتشان همیشه در تمیزترین و براق ترین حالت ممکن باشد. اما اگر به خوبی از جواهرات نگهداری نشود، بعد از چند وقت جلا ی خود را از دست می‌دهند و دیگر مثل روز اول درخشان نیستند. اگر از زیور آلات خودتان به خوبی و درستی مراقبت نکنید علاوه بر اینکه جذابیت و زیبایی روزهای اول را ندارند، عمر آنها هم کاهش می یابد. به همین دلیل تصمیم داریم روش های مناسب برای تمیز کردن و نگهداری از طلا و جواهرات را به شما بگویم تا به سادگی در خانه با انجام آنها جواهراتی درخشان و خیره کننده داشته باشید.

تمیز کردن جواهرات در منزل

اولین چیزی که باید به آن اشاره کنیم این است که لازم نیست برای تمیز کردن و براق کردن جواهرات به طلا فروشی ها مراجعه کنید. بلکه راه های بسیار ساده و ارزانی برای تمیز کردن طلا و جواهرات در خانه وجود دارد. البته ناگفته نماند طلا فروشی ها و کارگاه های ساخت طلا به دلیل استفاده از مواد خاص قطعاً با کیفیت بهتری این کار را برای شما انجام می دهند. اما به این معنی نیست است که نمی توانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید. گالری طلا و جواهر ربیعی با بیش از نیم قرن تجربه  آماده ارائه هرگونه خدمات در رابطه با تعمیرات و نگهداری جواهرات است.

آسیب طلا و جواهرات با شستن مداوم 

طلا به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، بسیار در برابر آسیب های شیمیایی و خوردگی مقاوم است و هیچگاه با شست و شو یا چنین مواردی آسیب جدی به آن وارد نمی شود. اما به دلایل مختلفی مثل خط و خش های بسیار ریز در اثر تماس با اسکاج یا  بسیاری از اتفاقات دیگر، جواهرات شما جلوه ی روزهای اول را نخواهد داشت. به همین دلیل تا جای ممکن سعی کنید مواقعی مثل شستن ظرف، طلا و جواهراتی مثل انگشتر و دستبند را از دستتان خارج کنید. و یا اگر در حال انجام کاری هستید که میتواند آسیب فیزیکی به جواهرات شما وارد کند، حتما آنها را در آورید.

2

بررسی نگین های جواهرات

به جز مدل های خاص و ساده، تقریبا تمام جواهرات با استفاده از نگین و سنگ های قیمتی تزیین شده‌اند.این نگین ها و سنگ ها بعد از مدتی کمی شل می شوند و ممکن است از جای خود کنده شوند. به همین دلیل لازم است هر چند وقت یکبار وضعیت نگین و سنگ های موجود روی جواهرات خودتان را بررسی کنید و اگر احساس کردید شل شده اند، آنها را سفت کنید. سفت کردن نگین های جواهرات چندان کار سختی نیست. اما اگر احساس میکنید نمی توانید آن را انجام دهید حتماً هر چند وقت یکبار برای این کار به طلا فروشی مراجعه کنید.

نگهداری درست از جواهرات

 تعداد زیادی است جواهرات استفاده های روزمره ندارند و ممکن است بخواهید هر چند ماه یکبار از آنها استفاده کنید. به همین دلیل لازم است در محلی امن و مناسب نگهداری شوند. وقتی مدت قابل توجهی جواهرات خود را کنار گذاشته باشید گرد و خاک و جرم به مرور زمان روی آنها می نشیند و کدر می شوند. در این چنین مواقعی شست و شو با مواد مناسب میتواند تا حدود زیادی جذابیت قبل را به جواهرات شما برگرداند.

علاوه بر این سعی کنید محلی که برای نگهداری طلا و جواهرات خودتان در نظر گرفته اید کاملا امن باشد تا مشکلاتی از قبیل سرقت برای آنها اتفاق نیوفتد. در ضمن هنگامه نگهداری حواستان باشد جواهرات را جدا از هم نگهداری کنید تا روی هم خط و خش نیندازند. می توانید آنها را در یک یا چند پارچه قرار دهید و سپس درون جعبه بگذارید تا به یکدیگر آسیب نرسانند.

3

محلولهای مناسب برای شستشوی طلا و جواهر

 اگر احساس کردید کدر شدن طلا و جواهر شما به دلیل آلودگی و کثیفی ایجاد شده است، باید با محلول های مناسب آن را تمیز کنید. محلول آمونیاک با آب گرم یکی از گزینه های بسیار خوب است. محلول صابون مایع با آب گرم هم می تواند کثیفی ها را به خوبی از بین ببرد. ترکیب سرکه و آب هم می‌توانند تمیز کننده بسیار موثری باشد. آب جوش و آب گازدار هم گزینه های قابل قبولی به حساب می آیند.

موارد دیگری مانند جوش شیرین و مایع سفیدکننده هم میتوانند طلا را به خوبی تمیز کنند اما ممکن است به نگین و سنگ های قیمتی همراه آن آسیب برسانند. پس مهم است حواستان باشد که جواهر شما نگین و سنگ های قیمتی دارد یا خیر. به هیچ وجه از تمیز کننده های زبر و خشن مانند اسکاچ برای تمیز کردن طلاهای خودتان استفاده نکنید چون با ایجاد خط و خش های ریز میتواند به مرور زمان باعث کدر شدن جواهرات شما باشد.

البته باز هم تاکید میکنیم که بهترین راه برای تمیز کردن زیورآلات ، این است که این کار را به متخصصین این کار بسپارید. گالری طلا و جواهر ربیعی با دو شعبه ی حضوری و همچنین سایت rabieigallery.com آماده ی انجام هر گونه خدمت رسانی در مورد سرویس و تعمیرات جواهرات شماست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها