کد خبر: 619951
تاریخ انتشار :

گزارش العربی الجدید از انتخابات ریاست جمهوری در ایران؛

اصولگرایان آماده فتح پاستور؟

در حال حاضر، قوای مقننه و قضائیه تحت سیطره اصولگرایان قرار دارد و فقط قوای مجریه مانده است تا اصولگرایان را در خود جای دهد. پیش بینی می شود که انتخابات ریاست جمهوری ایران در نهایت به نفع جریان اصولگرا باشد، بویژه آنکه اصلاح طلبها نامزد قدرتمندی ندارند که بتواند نتیجه را به نفع آنها تغییر دهد، همچنانکه در جریان انتخابات مجلس شاهد این امر بودیم.

اصولگرایان آماده فتح پاستور؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

العربی الجدید در مطلبی به قلم بشار نرش نوشت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نشانه های رقابت انتخاباتی در حال ظاهر شدن است. طبق محاسبات قبلی احتمالا رقابت انتخابات بر سر کرسی ریاست جمهوری بین سه جریان اصلی یعنی اصولگرایان افراطی، اصلاح طلب های اعتدال گراتر از اصولگرایان و اعتدال گرایانی باشد که تلاش می کنند بین دو جریان مذکور موازنه ایجاد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه مطلب آمده است:  پیش بینی هایی که در مورد دور شدن نامزدهای برجسته جریان اصلاح طلب و در عین حال باز شدن میدان برای اصولگرایان مطرح می شود، حاکی از آن است که انتخابات این دوره، احتمالا به انتخاب یک رئیس جمهور اصولگرا منجر می شود. آنچه این احتمالات را تقویت می کند، شیوه تفکری است که می گوید باید یک انسجام بین مقامات سیاسی در ایران ایجاد شود تا در چالش ها، اختلافی بین قوای سه گانه ایجاد نشود.

در حال حاضر، قوای مقننه و قضائیه تحت سیطره اصولگرایان قرار دارد و فقط قوای مجریه مانده است تا اصولگرایان را در خود جای دهد.

پیش بینی می شود که انتخابات ریاست جمهوری ایران در نهایت به نفع جریان اصولگرا باشد، بویژه آنکه اصلاح طلبها نامزد قدرتمندی ندارند که بتواند نتیجه را به نفع آنها تغییر دهد، همچنانکه در جریان انتخابات مجلس شاهد این امر بودیم.

همچنین جریان اعتدال گرا به رهبری حسن روحانی در تحقق برنامه هایی که اعلام کرده بود شکست خورد و در این صف هم نامزدی که بتواند با قدرت بر سر کرسی ریاست جمهوری رقابت کند وجود ندارد. از این جهت است که میدان در برابر جریان اصولگرا باز است تا نامزدهای زیادی را معرفی کنند.

این در حالی است که در مرحله سیاسی فعلی برای نظام ایران، متحد شدن قوای حاکم برای ایجاد و حفظ انسجام داخلی بسیار مهم است، تا نظام و هویت آن حفظ شده و در جریان مذاکرات در خصوص پرونده هسته ی ایران، پرونده های امنیتی و نظامی دیگر، صدای واحدی از سه قوه شنیده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها