کد خبر: 620153
تاریخ انتشار :

پروانه سلحشوری:

رد صلاحیت لاریجانی عجیب بود/ مردم حضور خود در انتخابات را بی‌معنا می‌دانند

نماینده تهران در مجلس دهم گفت: ظاهراً مردم اینگونه فکر می‌کنند که هرکسی رییس جمهور شود، ‌برای ما تفاوتی ندارد بنابراین حضور ما بی‌معناست.

رد صلاحیت لاریجانی عجیب بود/ مردم حضور خود در انتخابات را بی‌معنا می‌دانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پروانه سلحشوری درخصوص فضای انتخاباتی کشور، اظهار کرد: به نظر من با وجود اینکه حدود بیست روز تا انتخابات باقی مانده است، مردم تاکنون از انتخابات 1400 استقبال نکرده‌اند. انتظار داشتیم پس از اعلام اسامی توسط شورای نگهبان شور و شوق انتخاباتی بیشتر شود اما دیدیم شرایط به این سمت پیش نرفت.

وی افزود: همیشه برای انتخابات فعالیت‌ها و کارهای ستادی تا این زمان آغاز می‌شد اما امروز شاهد فعالیت‌های گسترده انتخاباتی نیستیم و دلیل آن برخوردهای سلیقه‌ای و رد صلاحیت‌های گسترده است. ظاهراً گروه‌های مرجع و واحد که وظیفه ترغیب مردم به حضور در انتخابات را بر عهده داشتند،‌ به وظیفه خود خوب عمل نکردند. 

نماینده تهران در مجلس دهم گفت: نکته بعد به اشخاص کاندیدا و شعارهایشان بازمی‌گردد؛ در میان کاندیداهای تایید شده هیچ فرد جدیدی نیست که ما بگوییم این شخص سال‌ها در قدرت نبوده است و توانایی بهبود شرایط را نداشته است. افراد شناخته شده جدی برای این موضوع کسانی هستند که سال‌های سال در نهاد قدرت به عنوان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ بی‌رقیب خواهد ماند؟/ همه طیف‌ها بیرون دایره رقابت انتخاباتی

وی ادامه داد: سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا در مسندی که ما مسئول بودیم، مشکل اقتصاد را بر طرف کردیم؟ برخورد ما برای کسانی که از رانت و قدرت برخوردار بودند با یک فرد معمولی چگونه بود؟ کسانی هم که از افرادی هستند که مردم احتمال می‌دهند در عرصه قدرت همراه مردم بودند، آنها نیز احراز صلاحیتشان توسط شورای نگهبان انجام نشد.

وی تأکید کرد: ظاهراً مردم اینگونه فکر می‌کنند که هرکسی رییس جمهور شود، ‌برای ما تفاوتی ندارد و همه روسای جمهور باید یکسری دستورات خاص را اجرا کنند؛ بنابراین حضور ما بی‌معناست. زمانی که احساس بی‌معنایی در بین مردم شکل می‌گیرد، از حضور در انتخابات کناره می‌گیرند و این کناره‌گیری کم کم منجر به اتفاقات اجتماعی خواهد شد که کم و بیش نیز در جامعه شاهد آن هستیم.

سلحشوری اضافه کرد: اگر درد را بشناسیم، درمان میسر است. اما اگر علت درد را نشناسیم، ساکت کردن درد فایده ندارد. به عنوان مثال، آقای تاجزاده علت درد را بیان می‌کنند و آقای لاریجانی تنها درد را بیان می‌کند. 

وی در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان نیز گفت: آقای لاریجانی چهار سال در مجلس رئیس ما بودند و از این جهت با نحوه مدیریت و حلقه‌ای که با ایشان کار می‌کنند و همچنین رابطه‌شان با حاکمیت هم ما و هم مردم آشنایی داریم و رد صلاحیت ایشان خیلی عجیب بود. اگر کمی به فکر حضور حداکثری مردم بودند، بهتر بود افراد مورد اعتماد مردم را تایید صلاحیت کنند.

منبع: ایلنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها