کد خبر: 620690
تاریخ انتشار :

پالس‌های مثبت از مذاکرات ایران و آمریکا در وین + جزئیات

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام می‌گوید که زمینه‌های مورد اختلاف در گفت‌وگوهای جاری در وین، پیرامون احیای برجام به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

پالس‌های مثبت از مذاکرات ایران و آمریکا در وین + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد سه‌شنبه در توئیتی، ارزیابی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران درباره روند مذاکرات برجام را تصدیق و تصریح کرد: موضوعات باقی‌مانده پیچیده هستند و برای یافتن راه حل به رویکرد مبتکرانه و مسئولانه نیاز است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اظهار نظرش در این زمینه خبر خوبی محسوب می‌شود یا خیر، خاطر نشان کرد که خلاقانه و حساس بودن (مشارکت کنندگان برجام) نسبت به انتظارات و رویکرد یکدیگر، مایه دل‌گرمی است.

عراقچی که ریاست هیات ایرانی در مذاکرات برجام را برعهده دارد پیشتر در گفت و گویی بیان داشت: یک هفته است که در وین مذاکرات را دنبال می‌کنیم. مذاکرات پیچیدگی‌های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم. فکر می‌کنیم تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشتیم و مسیر خوبی را طی کردیم.

وی اضافه کرد: الان در نقطه‌ای هستیم که درباره اختلافات بارزی که وجود دارد به آنها پرداخته می‌شود. متن‌ها تهیه شده است و مقدار زیادی از متون آماده است ولی مسائل اختلافی تحت بررسی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه این روزها جلسات فشرده زیادی برگزار کردیم، به جلسه سه جانبه خود با نمایندگان روسیه و جین اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های خوبی بین ما، روسیه و چین وجود دارد. علاوه بر این همچنین جلسه چهارجانبه دیگری با سه کشور اروپایی داشتیم و جلسات کارشناسی به همین ترتیب ادامه دارد.

عراقچی با تاکید بر اینکه تاکنون مسیر خوبی طی شده است، خاطرنشان کرد: اینکه در این دوره به جمع‌بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم. با این حال به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. ممکن است لازم باشد هیات‌ها یک بار دیگر برای مشورت‌های بیشتر به کشورهایشان مراجعه کنند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا و اجرای کامل این توافق رایزنی کنند. برداشت قریب به اتفاق قدرت‌های جهانی از ماحصل مذاکرات وین حاکیست که پیشرفت قابل توجهی در گفت‌وگوها به دست آمده و حصول به توافق نهایی در دسترس است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها