کد خبر: 620874
تاریخ انتشار :

واعظی: روحانی دستور عدم افزایش قیمت‌ها را داد!

روحانی دستور عدم افزایش قیمت در روزهای آخر دولت را داده است.

واعظی: روحانی دستور عدم افزایش قیمت‌ها را داد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات وزیران درباره‌ آخرین تحولات مربوط به مذاکرات وین اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند در انزوا توسعه پیدا کند و در انزوا برای مردم خود رفاه ایجاد کند. طبیعی است که همه کشورها به ‌دنبال این هستند که مزیت‌هایی که در داخل دارند را صادر کنند و بتواند از امکاناتی که در روابط خارجی دارند برای توسعه کشور و رفاه مردم خود استفاده کنند بنابراین ایران هم نمی‌تواند از این مقوله خارج باشد.

وی گفت: طبیعی است که برخی افراد یا سابقه کار اجرایی ندارند یا اینکه مشکلات کشور را نمی‌دانند در یک شرایطی ایده‌هایی را مطرح می‌کنند که عملیاتی نیست یا باعث مشکلات برای مردم شود بنابراین امروز که همه نامزدها به تعامل و مذاکره روی خوش نشان داده‌اند ما به این موضوع انتقاد نمی‌کنیم. ما خوشحال هستیم که خط و مشی که از سال ۹۲ به عنوان یکی از برنامه‌های رییس جمهوری بوده اکنون عملیاتی شده است و به نوعی همه به آن اتکا می‌کنند. این کار خوبی است و نباید چون ما به این راه اعتقاد داشتیم، الان که دیگران هم این حرف را عنوان می‌کنند به اینها منتقد شویم یا بگوییم چرا این کار را انجام می‌دهند.

واعظی با تاکید بر این که آن چیزی که برای این دولت مهم است آینده نظام است گفت: هر دولت دیگری که سر کار بیاید ما به عنوان دولتی که ۸ سال سابقه و تجربه کسب کردیم، وظیفه‌مان این است که صادقانه تجربیات گذشته‌مان را در اختیار دولت آینده قرار دهیم و از طرف دیگر ریل‌گذاری که برای آینده کشور انجام داده‌ایم را به وزیران و دولت بعدی منتقل کنیم.

وی درباره موضوع مشارکت‌ مردم گفت: هیچ‌کس نباید برای مشارکت کم مردم خوشحال باشد. ممکن است کسی انتقادی داشته باشد یا سلیقه وی با سلیقه شورای نگهبان یا سلیقه دیگران متفاوت باشد اما همه ما در یک موضوع مشترک هستیم و آن اینکه مشارکت بالا قدرت نظام است و فقط قدرت دولت آینده به تنهایی نیست. وحدت و انسجام داخلی را افزایش می‌دهد و هم باعث خنثی شدن توطئه دشمنان ما در خارج از کشور می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: همه باید برای مشارکت بالاتر تلاش کنیم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنند و مردم را تشویق و آگاه کنند که بیایند و رای بدهند کسی را که فکر می‌کنند بهتر می‌تواند به نظام و مردم خدمت کند به آن رای بدهند بنابراین همه باید برای مشارکت تلاش کنند.

واعظی در پاسخ به این سوال که درباره اینکه مشارکت پایین نتیجه عملکرد دولت است، گفت: ما در دولت‌های گذشته هم داشته‌ایم و اواخر دولت احمدی‌نژاد خیلی بدتر از الان بود. اواخر دولت احمدی‌نژاد با اینکه او یک سال تحریم داشت و تحریم او تحریم ترامپی نبود و همه ناامید بودند اما شور انتخاباتی طوری بود که هم در سال ۹۲ و در همین دولت برای سال ۹۶، مشارکت مردم به آن شکل بالا رفت بنابراین اینگونه که گفته می‌شود، نیست.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم اختلاف به وجود بیاوریم و در این شرایط حرف‌های ناامیدکننده بیان کنیم الان وقت آن است که حرف‌های امیدوار کننده زده شود که مردم به آینده خود امیدوار باشند و به پای صندوق‌های رای بیایند و در انتخابات شرکت کنند. اکنون شما می‌بینید که برخی نامزدها هم مردم را ناامید می‌کنند. نامزدها مسابقه انتقاد و زدن دولت راه انداختند.  

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: وقتی مردم می‌بینند دولتی با این امکانات و با این افراد باتجربه از شخص رییس جمهوری و معاون اول و وزیران نتیجه این گونه شده است، آن کسی که می‌آید و شعارهای آنچنانی می‌دهد و می‌گوید من می‌خواهم دولت جوان بیاورم و این کار را انجام دهم، کسی که خودش به این دولت و عملکرد این ۸ ساله و همه مشکلاتی که در تحریم بوده است، اینطور سیاه نمایی می‌کند و هیچ کدام از این نامزدها تاکنون برنامه درست حسابی هم ارائه نداده‌اند و همه آرزوهایشان را به عنوان شعار بیان کرده‌اند این باعث ناامیدی می شود.

واعظی اضافه کرد: یکی می‌گوید ۴۵۰ هزارتومان، یکی ۵۰۰ هزار تومان به همه می‌دهد،  یکی می خواهد پول ملی را چند برابر می کنم، ولی هیچ‌کس نگفته است که از چه طریقی قرار است این کار را انجام دهد؟  این دولت با همه امکاناتش از خدا می‌خواست همه این مواردی را که این نامزدها عنوان می‌کنند را انجام دهد که برای دولت خود بماند.

وی گفت: الان یکسری شعارها خوب و انتقادهای تند مطرح می‌شود. ما هم می‌توانیم به هر نامزدی که به دولت انتقاد می‌کند جواب دهیم اما باعث می‌شود فضا تغییر کند و به فضای دعوا و ناامیدی تبدیل ‌شود. بنابراین تقاضای من از نامزدها این است که به جای اینکه دیگران را حذف و تخریب کنند به مردم بگویند که اگر می‌خواهند ۵۰۰ هزار تومان بدهید بودجه آن را از کجا می‌خواهید فراهم کنید؟ اینکه می‌گویند می‌خواهند با فساد مبارزه کنند و عدالت و ارزانی را به کشور بیاورند، چگونه قرار است این کار را انجام دهند.

واعظی عنوان کرد: یکی می‌گوید من با خارج بهتر مذاکره می‌کنم، خیلی هم خوب است، بگویید چه کاری است که می‌توانی انجام بدهی و الان پیش خودت پنهان کرده‌ای، این را برای مردم بیان کند و بگوید برنامه من این است و می‌خواهم اینطور عمل کنم. بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم و مردم را برای یک مشارکت و یک انتخابات خوب امیدوار کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دولت برای برگزاری انتخابات سالم و امن همراه با سلامت رای دهندگان و کارگزاران انتخابات برنامه ریزی کرده است و این سیاست قطعی دولت است.

وی با بیان اینکه دولت نه نامزد دارد و نه از کسی حمایت و نه با کسی مخالفت می‌کند، گفت: آقای همتی تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند. ایشان همکار ما بودند و هستند. اما اینکه نامزدی را به دولت منتسب کنند یا اینکه بگویند دولت از یک نامزد حمایت می‌کند این چنین نیست.

 رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت برگزار کننده انتخابات است و نمی‌خواهد جای خودش کسی را انتخاب کند و به مردم بگوید به این شخص رای دهید در عین حال انتخابات پرشور و مشارکت خوب آرزوی این دولت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها