کد خبر: 621127
تاریخ انتشار :

لو رفت: افشای اسرار عقب نشینی آمریکا از پیگیری در مورد منشا کرونا

شبکه فاکس نیوز افشا کرد که مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی پیام های هشدار آمیز دریافت کرده اند که دیگر پیگیر تحقیقات منشا ویروس کرونا و ارتباط آن با آزمایشگاه ووهان در چین نباشید.

لو رفت: افشای اسرار عقب نشینی آمریکا از پیگیری در مورد منشا کرونا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فاکس نیوز به نقل از مقامات سابق وزارت خارجه امریکا گزارش داد که ترس از این است که تحقیقات پیگیری منشا ویروس کرونا می تواند منجر به توجه ناخواسته به بودجه دولت آمریکا برای تحقیق درباره افزایش عملکرد در آزمایشگاهی در ووهان چین شود.

“توماس دینانو” معاون سابق دبیر دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت که کارکنان دفتر امنیت بین المللی آمریکا و منع گسترش سلاح های هسته ای نیز به مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داده اند که دیگر پیگیر تحقیقات منشا ویروس کرونا نباشید زیرا اگر این تحقیقات ادامه یابد ممکن است یک قوطی حامل از کرم باز شود.

اصطلاح باز شدن یک قوطی از کرم بیانگر افشای اطلاعات محرمانه است که ممکن است برای امنیت ملی خود آمریکا نیز ضرر داشته باشد.

گزارش فاکس نیوز در حالی منتشر می شود که به دستور جو بایدن جامعه اطلاعاتی آمریکا بشدت تلاش می کند درباره منشا ویروس کرونا تحقیق کند و قرار است ظرف ۹۰ روز نتیجه تحقیقات خود را به دولت بایدن ارائه دهد.

پیشتر آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن گفته بود کشورش اقدامی تنبیهی علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نخواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اتهام آمریکا مبنی بر ابتلای کارکنان آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به نوع جدید ویروس کرونا در پاییز سال ۲۰۱۹ را تکذیب کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها