کد خبر: 629068
تاریخ انتشار :

رشد و تقویت مژه با روش های خانگی و آسان در سال 1400

برای رشد و تقویت مژه راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که کافی است این نکات را به خوبی و با دقت آموزش ببینید و به راحتی مژه های خود را زیبا کنید.

رشد و تقویت مژه با روش های خانگی و آسان در سال 1400
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چگونه مژه‌هایی فوق العاده جذاب و بلند زیبا داشته باشیم؟

داشتن مژه‌های بلند و پرپشت آرزوی هرکسی است. زیرا این گونه مژه‌ها در زیباتر کردن چهره بسیار تاثیرگذار هستند. پس باید به رشد و تقویت مژه خود اهمیت دهیم. برخی از افراد به صورت ژنتیکی دارای مژه‌هایی بلند و پرپشت و جذاب هستند. برخی دیگر از افراد به علت‌های متفاوتی نظیر اکستنشن مژه به روش‌های غلط، استرس، بالا رفتن سن، کمبود ویتامین و... دچار ریزش مژه شده‌اند. اما باز هم جای نگرانی وجود ندارد. زیرا با چندین روش درمانی ساده می‌توانید باز هم مژه‌های ضخیم و پرپشت داشته باشید و از دیدن مژه‌های خود لذت ببرید. همانطور که می‌دانید از هر راه حلی برای رشد و تقویت مژه‌ها نمی‌توان استفاده کرد. زیرا مژه در نزدیکی چشم قرار دارد و تنها از روش‌های ساده و بی خطر برای درمان آن می‌توان استفاده کرد. اگر به هر دلیلی هنگام تقویت مژه به چشمان خود آسیب وارد کنید، دچار دردسرهایی نظیر حساسیت و خارش و قرمزی و ... می‌شوید. پس هنگام استفاده از هر روش درمانی برای رشد و تقویت مژه خود باید حسابی حواستان جمع باشد تا به چشمان خود آسیبی وارد نکنید. در ادامه این مقاله شما را با برخی از راهکارهای رشد و تقویت مژه آشنا می‌کنیم.

رشد و تقویت مژه

رشد و تقویت مژه با روش‌های خانگی آسان

همانطور که همیشه به فکر زیبایی و سلامت موهای خود هستید، به همان اندازه هم باید به فکر تقویت مژه‌های خود باشید. برای اینکه زیباتر به نظر برسید، باید در کنار یک میکاپ اصولی و درست، مژه های زیبایی نیز داشته باشید. حال زمانی متوجه شرایط بد مژه‌های خود می‌شوید که با ریزش آنها مواجه شوید. مژه هم مانند مابقی موهای بدن دارای ریزش‌های طبیعی است که برای هر کسی پیش می‌آید. اما گاهی این ریزش‌ها بسیار زیاد هستند و یا زمانی که ریزش شروع می‌شود دیگر مژه جدیدی جای خالی آن را پر نمی‌کند. در این حالت مژه‌های شما خالی و کم پشت می‌شوند و شما متوجه ریزش مژه‌های خود می‌شوید. یکی از روش‌های سنتی و خوب برای پرپشت کردن، رشد و تقویت مژه‌، استفاده از روغن‌های گیاهی و سرم‌های ضد ریزش مو است. این روش‌ها کمک می‌کنند تا مژه‌های شما بلند و پرپشت شود.

رشد و تقویت مژه

رشد مژه با روغن‌های گیاهی طبیعی

اگر می‌خواهید در مدت زمان کمی مژه‌های تقویت شده خوب و زیبایی داشته باشید، به سراغ روغن‌هایی مانند روغن بادام، زیتون، کرچک، سیاه دانه و ... بروید که مانند یک معجزه عمل می‌کنند و حسابی مژه‌های شما را جذاب و پرپشت می‌کنند. اما سوال اینجاست که چرا از روغن‌های طبیعی استفاده می‌کنیم؟ زیرا این روغن‌ها دارای ویتامین‌ها و پروتئنی‌های مورد نیاز برای تغذیه مژه‌ها هستند. این روغن‌ها در واقع بر روی فولیکول‌های مژه تاثیر مثبت می‌گذارند و آنها را قوی و محکم می‌کنند.

                                

 

نحوه استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مژه‌ها

بهترین نحوه استفاده از روغن‌های طبیعی این است که ابتدا آنها را با یکدیگر ترکیب کنید و یا حتی اینکه یکی از آنها را به صورت خالص استفاده کنید. با استفاده از یک برس مژه مخصوص و یا با استفاده از انگشت خود روغن را بر روی مژه‌ها تا نوک آنها بمالید. بهترین زمان انجام این کار هم شب‌ها قبل از خواب است. اجازه دهید این روغن‌ها تا صبح بر روی مژه‌های شما باقی بمانند تا کاملا تاثیرگذاری خوبی داشته باشند. صبح زود هم می‌توانید مژه‌های خود را با آب شستشو دهید.

رشد و تقویت مژه

رشد و تقویت مژه با وازلین

وازلین هم روشی دیگر برای پرپشت کردن و رشد و تقویت مژه‌ است. وازلین باعث افزایش جریان خون و در نتیجه رشد مژه می‌شود. مواد طبیعی درون وازلین باعث می‌شوند تا مژه‌های شما حسابی پرپشت و بلند شوند. در نتیجه راحت ترین و در دسترس‌ترین ماده برای تقویت مزه‌ها همین وازلین است که معمولا در هر خانه‌ای وجود دارد. زمانی که وازلین را با برس مژه و یا انگشت خود به مژه‌ها می‌زنید، حدود دو دقیقه مژه‌های خود را با آرامش و صبر و حوصله مالش دهید. وازلین را هم مانند روغن‌های دیگر هنگام خواب به مژه‌ها بزنید و صبح زود شستشو دهید. برای رشد  و تقویت مژه از ماسک‌های طبیعی و خانگی هم می‌توان استفاده کرد که در ادامه این مقاله به شما توضیح خواهیم داد.

 

تقویت مژه با ماسک‌های طبیعی و خانگی

شیر و تخم مرغ دارای ویتامین B هستند که برای ضخیم کردن مژه‌ها بسیار موثر هستند. پس این دو می‌توانند بهترین مواد برای تقویت مژه‌ها باشند. آلوئه ورای تازه و ژل آلوئه ورا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تقویت و رشد مژه‌ها باشند. حتما شما هم از چای سبز به دلیل خواصی که دارد در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنید، چای سبز به دلیل داشتن فلانوئید در افزایش رشد مژه‌ها موثر است. چای سبز خنک شده را به مدت یک ماه روزانه بر مژه‌های خود بزنید و بعد از 15 دقیقه شستشو دهید.

سرم‌های ضد ریزش مژه هم می‌توانند یکی از عوامل موثر برای رشد بهتر مژه در کمترین زمان باشند.

رشد و تقویت مژه

البته روش‌ها و ماسک‌های طبیعی خیلی زیادی برای رشد و تقویت مژه‌ها وجود دارند که اگر بخواهیم در مورد همه این موارد صحبت کنیم، اندازه یک تاب حرف برای گفتن وجود دارد. مسئله این است که شما باید همانگونه که به پوست و موهای خود توجه می‌کنید، به مژه‌های خود هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

معرفی یک روش عالی برای داشتن مژه های جذاب!

افرادی هم وجود دارند که با وجود انجام دادن تمامی این کارها و ماسک‌های خانگی باز هم مژه‌هایی کم پشت و کوتاه دارند. برخی از افراد هم به دلیل‌های متفاوتی نظیر بیماری، ژنتیک و ... نمی‌توانند مژه‌هایی بلند و پرپشت داشته باشند، در این مواقع بهترین راهکار کاشت مژه موقت است. حتی خود شما هم می‌توانید در منزل بدون رفتن به هیچ نوع کلاس حضوری کاشت مژه موقت را آموزش ببینید. آکادمی کاما یک سایت معتبر در زمینه آموزش هنر آرایشگری در شاخه‌های متفاوت به هنرجویان است. خیلی راحت می‌توانید وارد سایت آکادمی کاما شوید و نحوه کاشت مژه موقت را آموزش ببینید. آکادمی کاما دارای مربیان فوق حرفه‌ای و خبره است که با کمترین هزینه و راحت ترین راهکارها کاشت مژه موقت را به شما آموزش می‌دهند. تا یک ماه بعد از آموزش هم پشتیبانی رایگان از این مجموعه دریافت می‌کنید

همچنین در آکادمی کاما دوره های رایگانی مثل آموزش لیفت ابرو نیز وجود دارد!

برای کسب هر نوع اطلاعاتی وارد سایت آکادمی کاما شوید و با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

آدرس وبسایت آکادمی کاما: https://academycama.i

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها