کد خبر: 629527
تاریخ انتشار :

روحانی معروف درگذشت/سیدموسی ابراهیمی که بود

ابوالشهید حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدموسی ابراهیمی، مدیر اسبق حوزه علمیه استان قزوین دارفانی را وداع گفت.

روحانی معروف درگذشت/سیدموسی ابراهیمی که بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری خوندنی: ابوالشهید حجت الاسلام والمسلمین حاج سید موسی ابراهیمی، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی و تربیت طلاب، دارفانی را وداع گفت.

آن مرحوم از اساتید و محققین و پژوهشگران برجسته حوزه علمیه قزوین بود و یک دوره، مدیریت حوزه علمیه استان را عهده دار بود.

جزئیات تشییع و تدفین استاد پیشکسوت حوزه علمیه قزوین متعاقبا اعلام خواهد شد.

زندگی نامه:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی سال ۱۳۲۴ در یک خانواده مذهبی در قزوین دیده به جهان گشود و پس از دوران کودکی و اتمام دروس ابتدایی، سال ۱۳۴۵ وارد حوزه علمیه قزوین شد و نزد اساتید این حوزه تلمذ نمود.

او در جریان مبارزات سیاسی مردم ایران بضد حکومت پهلوی، حضوری فعال داشت و به همین دلیل تحت تعقیب قرار گرفت و بر اثر فشار حکومت پهلوی به شهر قم هجرت کرد و علوم دینی را در این خطه دنبال کرد.

دروس مقدماتی را از محضر شیخ ابراهیم امیری، آیت‌الله سید جلیل زرآبادی و آیت‌الله شیخ حسن شالی فراگرفت. سپس دروس مکاسب، رسائل و کفایه را نزد آیت‌الله شیخ محمد مظفری، آیت‌الله حاج شیخ هادی باریک‌بین و حاج شیخ محمد اویسی گذراند.

وی مقداری دروس خارج عروه را در قزوین از محضر آیت‌الله مظفری و دروس خارج خمس و ولایت‌فقیه را نزد آیت‌الله منتظری و بعضاً از روی نوارهای این استاد فراگرفت.

سید موسی از سال ۱۳۵۴ سرپرست مدرسه علمیه صالحیه و بعد سرپرستی مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام را عهده‌دار بود و در سال ۱۳۵۶ شروع به تدریس نهج‌البلاغه برای جوانان و نوجوانان، بانوان و طلاب علوم دینی کرد و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲ در سپاه پاسداران قزوین به‌عنوان مسئول روابط عمومی و مسئول آموزش انجام‌وظیفه کرد و پس از آن سال ۱۳۶۶ در مدارس علمیه صالحیه، شیخ‌الاسلام، امام صادق (ع) و حوزه علمیه کوثر ویژه خواهران در سطوح مختلف برای طلاب جوان تدریس و مدیریت داشته است.

وی زمانی که مدیر حوزه علمیه استان قزوین بود خدمات شایسته‌ای به طلاب و اساتید ارائه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی در مباحث دینی فعالیت‌های ارزشمندی داشته که تحقیقات و پژوهش‌های او به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، از جمله آن می‌توان به «موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)» شامل ۱۵ هزار حدیث از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و  همین مهم سبب شد به‌عنوان یک چهره علمی در کشور و استان محسوب شوند.

یکی از افتخارات حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی تقدیم فرزند خود به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که این شهید بزرگوار با اینکه دانش‌آموز بود با رضایت پدر عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد تا از این خاک مقدس دفاع کند و در نهایت شربت شهادت را نوشید

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها