کد خبر: 629992
تاریخ انتشار :

قیمت خودرو

قیمت خودرو شنبه 6 شهریور | جدول قیمت خودرو

آخرین قیمت خودرو در بازار امروز شنبه 6 شهریور را در جدول زیر مشاهده می کنید...

قیمت خودرو شنبه 6 شهریور | جدول قیمت خودرو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

شمانیوز: آخرین قیمت خودرو در بازار امروز شنبه 6 شهریور را در جدول زیر مشاهده می کنید...قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته با ثبات نسبی همراه است. قیمت خودرو در بازار داخلی امروز نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار تغییراتی به شرح زیر داشته است: در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل 1400 از قیمت 272 تا 385 میلیون تومان خرید و فروش شد، سمند EF7 مدل 1400 معادل 277 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو 206 تیپ 2 (مدل 1400) معادل 252 میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالیست که قیمت این خودرو در نمایندگی 127 میلیون تومان است. قیمت دنا پلاس ( تیپ 1 مدل 1400 ) با موتور EF7 نیز 375 میلیون تومان در بازار تعیین شد.

 

قیمت+خودرو

خودروها داخلی در چند روز گذشته همچون روزای پایانی مرداد همچنان با افازیش قیمت همراه بودند. تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت پنج میلیون تومانی را در کم‌تر از یک هفته ثبت کردند.

قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۶ میلیون و پراید ۱۳۱ به ۱۴۰ میلیون تومان رسید. تیبا هاچ بک در بازار خودرو با قیمت ۱۶۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۵۲ میلیون تومان و تیپ پنج با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان ثبت شده است.

قیمت+خودرو

چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟

قیمت خودرو صفر هم برای خریداران و هم فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه برای مشتریان خودروی صفر و چه برای خریداران و فروشندگان خودروی کارکرده.

قیمت جدید و به روز خودرو می تواند در تعیین قیمت خرید و فروش بسیار مهم باشد. در واقع قیمت خودروی صفر در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. مخصوصا در زمینه قیمت خودرو خارجی این امر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد.

اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم. در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگی های رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است(قیمت روز خودرو).

بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای و بروز خودرو خودرو بسیار مهم است. در جداول بالا قیمت خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند.

قیمت خودرو در سال های اخیر با توجه به رویدادهای مختلف روند صعودی داشته است.

از حوادث دی ماه ۹۶ تا وقایع پس از سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸؛ همگی موجب افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ایران شدند.

در کنار این عوامل بیرونی، یک دلیل عمده برای این افزایش قیمت نیز وجود دارد؛ عرضه نامتوازن خودرو از سوی تولیدکنندگان.

عرضه ای که به مراتب پایین تر از سطح تقاضای موجود در بازار بوده است.

قیمت خودرو داخلی در بازار امروز 6 شهریور

همه انواع خودروها در بازار ایران افزایش قیمت را تجربه کردند؛ با این حال مسئولان صنعتی کشور سهمیه بندی دوباره بنزین را بر بازار خودرو بی تاثیر خوانده و بازهم بر وجود دلالان تاکید داشتند.

این در حالی است که رضا رحمانی وزیر صنعت وقت، در گفتگویی به نقش قیمت بنزین در بازار خودرو اشاره داشت.

رضا رحمانی گفت: قیمت سازی در فضای مجازی یکی از دلایل افزایش قیمت پراید و پژو ۲۰۶ در بازار است.

افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر قیمت هر کالاهایی اثر گذاشته و نمی توان تاثیر آن بر بازار خودرو را نادیده گرفت.

تصویری که بازار خودرو در ایران به دست می دهد، نمایانگر این موضوع است که تغییرات قیمتی محصولات سایپا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده؛ مگر در مقاطعی خاص.

مثلا طرح های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی در خرداد ماه ۹۹ و اعمال نظارت شدید از سوی سازمان بازرسی کل کشور در همین مقطع زمانی به گفته کارشناسان موجب کاهش قیمت خودرو در بازار شده است.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران نظارت شدید و طرح های جدید فروش در حوزه خودرو موجب کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۹ شده است.

هرچند طرح های فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا و ایران خودرو در تیر ۹۹ روند افزایش قیمت خودرو را متوقف کرد اما بنا بر ادعای کارشناسان هر وقفه ای در عرضه، تعادل بازار را به هم می ریزد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها