کد خبر: 630224
تاریخ انتشار :

کاظم هژیرآزاد / سریال زخم کاری

بازیگر سریال زخم کاری عزادار پسرش شد | کاظم هژیرآزاد کیست؟

کاظم هژیرآزاد در غم از دست دادن پسرش آرمان هژیرآزاد به سوگ نشست.

بازیگر سریال زخم کاری عزادار پسرش شد | کاظم هژیرآزاد کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش شمانیوز: کاظم هژیرآزاد در غم از دست دادن پسرش آرمان هژیرآزاد به سوگ نشست.آرمان هژیرآزاد، فرزند کاظم هژیرآزاد در اثر ابتلاء به بیماری کرونا درگذشت. 

کاظم هژیرآزاد، بازیگر شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون این روزها با نقش حاج‌مظفر در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی بازی می‌کند. 

شمانیوز درگذشت آرمان هژیرآزاد را به کاظم هژیرازاد و زویا امامی تسلیت می گوید..

 

زادروز: ۱ فروردین ۱۳۲۹

محل تولد: تهران، ایران

 

پیشه: بازیگر

سال های فعالیت: ۱۳۴۹ تا کنون

همسر: زویا امامی

فرزندان: آرمان، آرش

بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد ( متولد ۱ فروردین ماه ۱۳۲۹ در تهران) هنرپیشه تئاتر و سینمای ایران است.

کاظم هژیرآزاد در سال آخر دبیرستان یعنی تابستان سال ۱۳۴۸ برای فراگرفتن هنر بازیگری، به هنرکده آزاد هنرپیشگی" آناهیتا" رفت و شیوه" استانیسلافسکی" را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی تعلیم دید و در چند نمایش صحنه ای و تله ویزیونی با گروه آناهیتا بازی کرد. کاظم هژیر آزاد سال ۱۳۶۱ از گروه جدا گردید و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاری کرد. این همکاری هنوز ادامه دارد.

بعد از خدمت سربازی، 23 سال کارمند وزارت راه در قسمت فنی شد، ولی چون نمی توانست از بازیگری دست بکشد، بازی در تئاتر، تلویزیون و سینما را در برنامه ی زندگی اش قرار داد.

کاظم+هژیرآزاد

فعالیت کاظم هژیر آزاد در زمینه نویسندگی

کاظم هژیرآزاد در زمینهٔ نوشتن یک تک پرده ای به اسم" سوسنگرد"- مربوط به جنگ تحمیلی و یک تک پرده ای در خصوص پشت صحنه تئاتر، و همچنین یک مجموعه داستان به اسم" کیف" به چاپ رسانده است. وی در خصوص نقد تئاتر و مسائل مربوط به صنف تئاتر، نوشته های پراکنده ای در روزنامه ها به چاپ رسانده است. کاظم هژیرآزاد هم اینک عضوهیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و همچنین عضو هیئت مدیر ه خانه تئاتر می باشد. 

آغاز فعالیت کاظم هژیرآزاد در تلویزیون

کاظم هژیرآزاد در سال 1350 هنگامی که 21 ساله بود با حضور سه قسمتی در مجموعه تلویزیونی رستم و سهراب نخستین و آخرین تجربه بازیگری اش را در تلویزیون پیش از انقلاب را به دست آورد. کاظم هژیرآزاد  بعد انقلاب در سال 1364 با مجموعه تلویزیونی هوای تازه به بازیگری برگشت و از سال 1367 در 38 سالگی با فیلم تحفه ها به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بازی کرد.

همسر کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد سالها قبل با خانم زویا امامی که یکی دیگر از بازیگران کشور است ازدواج کرده است. ثمره این زندگی دو پسر به نام های آرش و آرمان میباشد ، پسر بزرگش آرش موزیسین و مدرس پیانو است، آرمان پسر دیگرش هم دانش آموخته تار و سه تار می باشد.

کاظم+هژیرآزاد (1)

نظر کاظم هژیر آزاد در مورد ورود بازیگران سینما به تئاتر

شاید اتفاق مثبتی رخ داده که بازیگران مطرح سینمایی به بازی در تئاتر روی می آورند. در واقع این میتواند ارزش تئاتر را نشان دهد. میتوان این اتفاق را یک تجربه دو سر برد تلقی کرد، هم آن ها تجربه تئاتری پیدا می کنند و هم آن تهیه کننده نمایش چند تماشاچی دیگر را به تماشاچیان تئاتری اضافه می کند. عده ای وجود دارند که می خواهند دیگر بازیگران را پائین بکشند و خودشان مطرح شوند که این غرور و خودخواهی های هنری است.

کاظم هژیرآزاد، بازیگر شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون این روزها با نقش حاج‌مظفر در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی بازی می‌کند. 

علاقه به نقش کمدی

از همان ابتدا که وارد بازیگری شدم، نقش های سنگین و جدی به من دادند؛ اما نقش های کمدی را خیلی دوست دارم و باید در این مسیر خودم را آزموده کنم.

نویسندگی

هژیر آزاد در زمینه نوشتن یک تک پرده ای بنام سوسنگرد مربوط به جنگ تحمیلی و نیز یک تک پرده ای در مورد پشت صحنه تئاتر و همچنین یک مجموعه داستان به نام کیف چاپ کرده است.

هنوز در میانه راه هستم

احساس می کنم هنوز در میانه راه هستم

هنر پیشه هم مثل نقاش، نویسنده، شاعر باید همیشه در حال جستجو باشد تا به کمال های مقطعی خودش دست پیدا بکند در غیر این صورت خواهد مرد.

فراگیری بازیگری

بصورت جدی در سال 1349 وقتی 20 ساله بود برای فراگیری هنر بازیگری به هنرکده آزاد هنرپیشگی آناهیتا رفت و زیر نظر مصطفی اسکویی سیستم استانیسلافسکی در پرورش بازیگری را آموزش شد.

او سپس به گفته خود در چندین نمایش شاگردی و بازی کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها