کد خبر: 630861
تاریخ انتشار :

اهمیت ظرفیت پاوربانک‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و پیشرفت فناوری تولید و پردازش لوازم جانبی نیز همگام با دیگر محصولات رونق چشمگیری داشته است. پاوربانک‌ها از جمله وسایل جانبی همراهی هستند که در مواقعی که شارژ باتری دستگاه تمام می‌‌شود به کار می‌‌آیند. این وسایل جانبی الکترونیکی با استفاده از فناوری‌‌‌های پیشرفته ازجمله: باتری‌هایی با حجم بیشتر، الگوهای بصرفه مصرف انرژی و فناوری شارژ سریع به بازار نیازهای روز عرضه شدند. این باتری یدکی در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌‌شود. قبل از خرید باید به ظرفیت پاور بانک که با واحد میلی آمپر ساعت یا mAh محاسبه می‌‌شود توجه کرد. و همچنین  باید موارد مصرف را درنظر گرفت تا ظرفیت پاوربانک متناسب با نیاز خریداری گردد. اگر می‌‌خواهید از پاوربانک فقط برای شارژ گوشی استفاده کنید نیاز شما با کسی که تمایل دارد همزمان از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و تبلت استفاده کند متفاوت است.

بهتر است قبل از خرید ظرفیت باتری دستگاه هایی را که می‌خواهید با پاور بانک شارژ کنید را باهم جمع کرده و متناسب با این ظرفیت‌‌ها پاوربانک را خریداری کنید.

البته باید توجه داشته باشید که ظرفیت واقعی و مجازی (اسمی) پاوربانک باهم فرق دارد.

43

چرا ظرفیت پاوربانک‌‌ها به همان اندازه ای که روی محصول درج شده نمی‌‌باشد؟

پاوربانک‌ها دارای ظرفیت مجازی(اسمی) و واقعی هستند. مثلا وقتی پاوربانکی با ظرفیت 10000

میلی آمپر ساعت خریداری کرده‌اید و باتری گوشی شما نیز 2000 میلی آمپر ساعت است، انتظار دارید 5 بار بتوانید شارژ کنید اما در عمل فقط 3 بار این کار ممکن می‌گردد. درحالیکه میلی آمپر ساعت واحد اندازه گیری ظرفیت باتری در ولتاژ 3.5 ولت است  اما گوشی‌‌های هوشمند در حالت عادی با ولتاژ 5 ولت شارژ می‌‌شوند. البته در طول شارژ شدن نیز به علت مقاومت کابل‌‌ها و اتصالات، انرژی هدر می‌‌رود. درحین شارژ اغلب گوشی‌‌های هوشمند اندکی گرم می‌شوند پس بخشی از انرژی به صورت گرما هدر می‌رود؛ حداقل 10 درصد حین شارژ هدر می‌رود و در بهترین حالت 90 درصد شارژ به خورد دستگاه می‌رود.

در محاسبه ظرفیت پاوربانک توجه به شدت جریان خروجی پاوربانک حائز اهمیت است. برخی پاوربانک‌‌ها دارای پورت‌‌های متعددی هستند که از هر پورت می‌‌توانید خروجی با شدت جریان متفاوت بگیرید. شدت جریان خروجی پاوربانک می‌‌تواند بسیار متنوع باشد و فرد باید متناسب با نیاز خود پاوربانک مورد نظر را خریداری کند.

سرعت شارژ پاوربانک

سرعت شارژ پاوربانک به شدت جریان خروجی آن بستگی دارد. شدت جریان خروجی یعنی آهنگ جریان انرژی از پاور بانک به باتری دستگاه های موردنظر. برخی از پاوربانک‌‌‌‌ها تنها خروجی با شدت جریان یک آمپر را شامل می‌‌شوند ولی پاوربانک‌‌های پیشرفته می‌‌توانند شدت جریان 2 آمپر یا بیشتر را در اختیار کاربر قرار دهند. فناوری پاوربانک نیز بر سرعت شارژ شدن باتری تاثیردارد. برخی پاوربانک‌‌ها ازنظر فناوری2.0  یا 3.0 کوالکام بهره می‌‌گیرند البته درصورتیکه باتری دستگاه شما با این فناوری سازگار باشد. پاوربانک با فناوری شارژ سریع 1.0 معمولا دارای ولتاژ خروجی 5 ولت و حداکثر توان باتری 10 وات است. درحالیکه در فناوری شارژ سریع 2.0 ولتاژ خروجی 5 ولت، 9 ولت یا 12 ولت  با توان باتری 18 وات باشد.

اکثر پاوربانک‌‌ها دارای پورت USB هستند که رابط بین پاوربانک و گوشی‌های هوشمند، تبلت و... می‌‌باشد. اگر بخواهیم به صورت همزمان چند دستگاه را با بیش از یک درگاه خروجی شارژ کنیم به پورت USB_C نیاز است. در کنار درگاه‌‌های خروجی پاوربانک، یک پورت معمولا میکرو USB یا USB_C برای شارژ ورودی دستگاه نیاز است البته نمی‌توان گوشی یا دستگاه‌‌های دیگر را از این پورت شارژ کرد. درحین خرید پاوربانک به ولتاژ ورودی و ولت آن توجه کنید تا از سرعت احتمالی شارژ دستگاه آگاه گردید.

44

اهمیت ایمنی پاوربانک

یک پاوربانک باید دربرابر ولتاژ، بیش از حد شارژشدن، جریان، گرما و اتصال ایمن باشد. به این موارد باید توجه کرد:

.ولتاژ بیش‌از حد نرمال(over voltage protection)

.بیش‌از حد شارژ شدن(over change protection)

.شدت جریان بیش‌از حد(over current protection)

.گرما(over heat protection)

.اتصال کوتاه(short_circuit)

درحین خرید پاوربانک به فناوری آن با نام‌‌های مختلفی ازجمله: Fit charge  یا Al power و برنده سازنده آن توجه کرد.

 

ابعاد پاوربانک

پاوربانک‌ها در ابعاد و اندازه های مختلف و در کلاس‌‌های وزنی متفاوت به فروش می‌‌‌رسند. پاوربانک‌‌های بیش از 400 گرم در کلاس وزنی سنگین جای می‌‌گیرند. پاوربانک‌های معمولی بین 200 تا 400 گرم وزن دارند البته پاوربانک‌‌هایی به اندازه کارت ویزیت نیز موجود می‌‌باشد که نمی‌‌‌توان توقع چندانی از کارایی بلند مدت آن‌ها داشت.

 

جنس باتری

در حین خرید پاور بانک باید به جنس باتری آن توجه کرد. باتری‌‌ها معمولا در طول زمان فرسوده می‌‌شوند و ممکن است در کنار کاهش ظرفیت، امکان خرابی و حتا نشتی و انفجار نیز رخ دهد پس در خرید پاوربانک باید به کیفیت باتری و طول عمر آن توجه کرد البته باید در نظر داشت که پاوربانک‌ها به ضربه حساس هستند و در صورت سقوط از ارتفاع زیاد امکان نشتی مواد شیمیایی و حتا انفجار نیز وجود دارد.

 

خرید آنلاین پاوربانک

فروشگاه اینترنتی تلکام از جمله فروشگاه‌‌هایی است که در حوزه فروش آنلاین کالای دیجیتال فعالیت می‌‌‌کند. این فروشگاه لوازم جانبی دیجیتال از جمله: پاوربانک هوشمند، ساعت هوشمند، می‌‌‌بند هوشمند و... را در لیست فروش خود دارد.

پاوربانک شیائومی

یکی از شرکت‌‌هایی که به تولید و عرضه لوازم جانبی باکیفیت می‌‌پردازد شرکت شیائومی است که محصولاتش را باکیفیتی مناسب و مقرون بصرفه روانه بازار می‌‌کند. قیمت پاوربانک شیائومی همچون گوشی‌‌های این شرکت به نسبت فناوری و کیفیتی که دارد بسیار مناسب‌تر و بصرفه تر از محصولات دیگر شرکت‌‌های تولیدکننده لوازم جانبی است.

پاوربانک PLM09ZM با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت از محصولات شرکت محبوب شیائومی است با سرعت شارژ بالای دستگاه الکترونیکی از بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار است که امکان شارژ گوشی با شدت جریان 2.0 آمپر ساعت و بالاتر را نیز در تکنولوژی خود دارد.

این پاوربانک دارای دو درگاه خروجی شارژ است که امکان شارژ دو دستگاه به صورت همزمان را دارد (امکان شارژ تبلت با شدت جریان 2.0 آمپر و بالاتر). و همچنین از فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌‌شود. این دستگاه دارای قدرت شارژ ایمن می‌‌باشد (multi protect)، جنس بدنه این پاوربانک از فلز می‌‌باشد.کلاس وزنی آن 200 تا 400 گرم است با محدوده ظرفیت 5 تا 10 هزار میلی آمپر ساعت که شدت جریان خروجی آن  1.2 آمپر، 2.4 آمپر، 1.6 آمپر است.

45

راو پاور (RAV power)

راو پاور برندی است که در زمینه تولید لوازم جانبی الکترونیکی فعالیت می‌‌کند و درکنار دیگر محصولاتش اختصاصا فناوری و تکنولوژی پاوربانک‌‌‌هارا ارتقا داده است. گارانتی رسمی این برند توسط شرکت آواژنگ ارائه می‌شود.

Rov power با گذراندن 90 آزمون ایمنی و 10 قابلیت حفاظتی توانسته محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کند همچنین پاوربانک راوپاور از تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به دیگر پاوربانک‌‌ها برخوردار است که می‌‌‌توان به ismart (جهت تطبیق جریان مناسب شارژ دستگاه) و Hyper air (تشخیص و تطبیق نوع سیستم فست شارژ) اشاره کرد.

پاوربانک 32000 میلی آمپر ساعتی راوپاور مدل RP_PB064 در کلاس وزنی سنگین؛ بیشتر از 400 گرم با محدوده ظرفیت 15 تا 30 هزار میلی آمپر ساعت و شدت جریان خروجی 2.4 آمپر یکی از نمونه پاوربانک‌‌های پیشرفته برند Rov power است که سه درگاه خروجی برای شارژ دستگاه‌‌‌ها دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها