کد خبر: 631165
تاریخ انتشار :

در انتخاب کلاس زبان انگلیسی، به چه مواردی باید توجه کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در چند سال اخیر، شرکت در کلاس زبان انگلیسی در بین بیشتر مردم رواج پیدا کرده است. امروزه بسیاری از مردم در زندگی خود به یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارند. در واقع تسلط به زبان انگلیسی در بسیاری از کارها مورد نیاز می‌باشد و با گذشت زمان این نیاز بیشتر نیز خواهد شد. افراد زیادی با توجه به موقعیت شغلی یا تحصیلی خود به ارتقای دانش زبان انگلیسی خود نیاز پیدا می‌کنند. اما مسئله مهم انتخاب راهی مناسب برای کسب این دانش است. شرکت در کلاس زبان انگلیسی بهترین و مناسب‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی و کسب مهارت‌های مختلف است. با توجه به نیاز خود و ویژگی‌هایی که برای یک دوره آموزشی زبان انگلیسی خوب می‌توان در نظر گرفت، می‌توانیم کلاس مناسبی را برای کسب آموزش انتخاب کنیم.

79

دلایل شرکت در کلاس زبان انگلیسی

مردم در موقعیت‌های مختلف و به دلایل متنوع به یادگیری زبان و شرکت در کلاس زبان انگلیسی روی می‌آورند. یادگیری زبان دوم و یا یادگیری هر زبان خارجی مزایای خاصی برای افراد دارد که این مزایا مشمول یادگیری زبان انگلیسی نیز می‌شود. اما شرکت در کلاس زبان انگلیسی برای کسب دانش زبان انگلیسی می‌تواند دلایل مهم‌تری نیز داشته باشد. در ادامه به تعدادی از این دلایل می‌پردازیم؛

نیاز تحصیلی دانشجویان: دانشجویان در مقاطع مختلف و به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، نیاز دارند که تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشند. استفاده از منابع بین المللی و یا انجام پروژه‌ها و مقالاتی در سطح بین الملل از دلایل دانشجویان برای شرکت در کلاس زبان انگلیسی هستند.

موقعیت شغلی بهتر: امروزه شرکت‌ها و موسساتی که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، برای پیشرفت و ارتقای شرکت خود نیاز به مطرح شدن در عرصه‌های بزرگتر دارند. بنابراین افرادی که به دنبال راه‌اندازی و ثبت شرکت هستند با شرکت در کلاس زبان انگلیسی، مهارت خود را در مکالمه زبان انگلیسی، ترجمه، نگارش و غیره تقویت می‌کنند؛ از طرف دیگر برخورداری از دانش مهارت انگلیسی، رزومه افراد را برای استخدام در بخش‌های مختلف، قابل توجه می‌کند. بنابراین دوره‌های مختلف زبان انگلیسی و کلاس مکالمه زبان انگلیسی برای این افراد کاربردی خواهد بود.

تقویت سلامت ذهن: شرکت در کلاس زبان انگلیسی مانند هر زبان دوم دیگری باعث تقویت ذهن افراد می‌شود. از آنجایی که زبان انگلیسی به عنوان اولین زبان بین المللی بسیار کاربردی است، انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم پیشنهاد می‌شود.

مهاجرت به خارج از کشور: یکی از دلایل مهم شرکت در کلاس زبان انگلیسی، کسب مهارت مکالمه زبان انگلیسی برای سفر به کشورهای خارجی و یا حتی مهاجرت دائمی است. معمولا کلاس مکالمه زبان انگلیسی برای این دسته از زبان‌آموزان پیشنهاد می‌شود.

انواع کلاس‌های زبان انگلیسی

بسته به نیاز افراد و اینکه به چه دلیلی تمایل به ثبت نام در کلاس زبان انگلیسی دارند، کلاس مناسب با نیازشان پیشنهاد می‌شود. کلاس‌های زبان انگلیسی می‌توانند با در نظر گرفتن رده سنی زبان‌آموزان طبقه‌بندی شوند. به این ترتیب سطح دوره با توجه به رده سنی آن مشخص می‌شود. می‌توان به دوره‌ی یادگیری زبان انگلیسی کودکان، دوره نوجوانان و دوره بزرگسالان در این طبقه‌بندی اشاره کرد. واضح است که کتاب‌های این دوره‌ها و برنامه آموزشی آنها متناسب با روحیات رده سنی هر دوره است تا بهترین نتیجه برای زبان‌آموزان حاصل شود.

یک موسسه زبان انگلیسی استاندارد باید در ابتدای ثبت نام زبان‌آموزان، آزمون تعیین سطح از آنها بگیرد. کلاس‌های زبان انگلیسی متناسب با سطح آموزشی نیز طبقه‌بندی می‌شوند. این دوره‌ها می‌توانند شامل دوره‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته باشند که نتیجه آزمون تعیین سطح، حضور زبان‌آموز در هر یک از این کلاس‌ها را مشخص می‌کند.

معمولا موسسه زبان انگلیسی دوره‌های آموزشی را برای آمادگی شرکت در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی ارائه می‌کند. برای مثال ممکن است افراد برای شرکت در آزمون‌های تافل، آیلتس و یا آزمون‌های مشابه به دنبال شرکت در کلاس زبان انگلیسی باشند.

معمولا کلاس‌‌های زبان انگلیسی عمومی بیشتر از سایر دوره‌ها شناخته شده هستند. اما نوع دیگری از طبقه‌بندی برای کلاس زبان انگلیسی وجود دارد که بسته به نوع مهارتی است که زبان‌آموزان به دنبال یادگیری و یا تقویت آن هستند. به عنوان مثال برای مسافران و مهاجران به کشورهای خارجی، کسب مهارت در مکالمه زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت است. از این رو کلاس مکالمه زبان انگلیسی برای این نوع افراد وجود دارد که به طور ویژه به آموزش مکالمه زبان انگلیسی می‌پردازد.

80

ویژگی‌های یک کلاس زبان انگلیسی استاندارد

برای آنکه نتیجه مطلوب را از دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی دریافت کنید، باید در انتخاب آن دقت کنید. یک کلاس زبان انگلیسی استاندارد باید نیاز شما را از شرکت در این کلاس برطرف کرده و علاوه بر ارتقای دانش و مهارت زبان انگلیسی، انگیزه ادامه دادن این دوره‌های آموزشی را به شما بدهد. در ادامه به تعدادی از خصوصیاتی که یک کلاس زبان انگلیسی خوب می‌تواند داشته باشد، اشاره می‌کنیم؛

برنامه آموزشی مناسب: یک کلاس زبان انگلیسی استاندارد، زمانی می‌تواند زبان‌آموز را به اهداف خود برساند که از یک برنامه کاربردی و اصولی برخوردار باشد. این برنامه آموزشی باید به تناسب به بخش‌های مختلف بپردازد و به این ترتیب آموزش‌ها و تمارین لازم در کلاس ارائه شوند.

زمان‌بندی مناسب کلاس‌ها: از آنجایی که افراد در موقعیت‌های مختلف و رده‌های سنی متنوع به دنبال یادگیری زبان هستند، باید بسته به شرایط و سن آنها، دوره‌های مناسب در زمان‌های مناسب برای آنها ارائه شوند تا همه افرادی که در پی کسب دانش زبان انگلیسی هستند بتوانند از کلاس‌های خوب زبان انگلیسی بهره ببرند.

مدرس زبان انگلیسی: معلم نقش بسیار زیادی در میزان انگیزه و یادگیری زبان‌آموزان دارد. یک کلاس زبان انگلیسی استاندارد نیاز به مدرسی مجرب و دارای دانش بالای زبان انگلیسی است. همچنین وی باید از مهارت‌های لازم برای معلمی نیز برخوردار باشد. نحوه فعالیت مدرس زبان می‌تواند اشتیاق زبان‌آموز را برای یادگیری و انجام تمارین لازم بالا ببرد.

محیط کلاس: اگر مایل به شرکت در دوره‌های حضوری یادگیری زبان انگلیسی هستید، بهتر است که محل آموزشگاه و محیط کلاس‌های آموزشی را نیز در نظر بگیرید.

منابع درسی: استفاده از کتاب‌های معتبر زبان انگلیسی در کلاس زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه هر موسسه زبان انگلیسی برای دوره‌های مختلف آموزشی خود چه کتاب‌هایی را پیشنهاد می‌دهد، می‌توانید مناسب‌ترین کلاس زبان انگلیسی را برای خود انتخاب کنید.

مدرک معتبر: اغلب زبان‌آموزان در پی کسب مدرک زبان انگلیسی برای موقعیت‌های مختلف هستند. برای مثال مدرک معتبر زبان می‌تواند ضمیمه رزومه افراد برای کسب شغل‌های بهتر شود. بنابراین موسسه زبان انگلیسی موظف است که در انتهای دوره‌های زبان انگلیسی، مدرک معتبری را به زبان آ‌موزان موفق اعطا کند.

موسسه زبان انگلیسی سفیر، یکی از معتبرترین موسسات یادگیری زبان انگلیسی

موسسه زبان انگلیسی سفیر گفتمان، دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که متناسب با نیاز افراد مختلف، دوره‌های متنوع آموزش زبان انگلیسی را در اختیار زبان‌آموزان و دوستداران زبان انگلیسی گذاشته است. این موسسه زبان اقدام به برگزاری کلاس زبان انگلیسی در سطوح مختلف کرده است. دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی نیز از برنامه‌های این موسسه می‌باشد. کلاس‌های زبان انگلیسی در این موسسه از امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی بهره‌مند هستند؛ برای مثال استفاده از تجهیزات مدرن و فعالیت‌های خلاقانه در آموزش زبان انگلیسی از خصوصیات این کلاس‌ها هستند. همچنین خدمات آنلاین نیز برای استفاده زبان‌آموزان ارائه می‌شوند که با مراجعه به سایت موسسه زبان انگلیسی سفیر، می‌توانید نسبت به جزئیات آنها آگاه شوید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها