کد خبر: 631515
تاریخ انتشار :

بیت‌کوین در مقابل بیت‌کوین کش

بیت‌کوین در مقابل بیت‌کوین کش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از ابتدای تأسیس ، سوالاتی پیرامون توانایی مقیاس‌گذاری مؤثر بیت‌ کوین وجود دارد. معاملات مربوط به ارز دیجیتال بیت‌کوین پردازش ، تأیید و ذخیره می‌شوند در دفتر کل دیجیتال که به‌عنوان بلاک چین شناخته می‌شود. Blockchain یک فناوری انقلابی برای ضبط دفتر کل است. دست‌کاری دفاتر حسابداری بسیار دشوارتر می‌شود زیرا واقعیت آنچه رخ‌داده است با اکثریت قانون تأیید می‌شود نه توسط یک بازیگر فردی. علاوه بر این ، این شبکه غیرمتمرکز است. در رایانه‌های سراسر جهان وجود دارد. در ادامه در وبسایت ژوپیتر با ما همراه باشید.

مشکل فناوری بلاک چین در شبکه بیت‌کوین کند بودن آن است ، به‌ویژه در مقایسه با بانک‌هایی که با تراکنش‌های کارت اعتباری سروکار دارند. به‌عنوان‌مثال ، شرکت معروف کارت اعتباری Visa، Inc. (V) ، نزدیک به 150 میلیون تراکنش در روز را پردازش می‌کند ، به‌طور متوسط ​​حدود 1700 تراکنش در ثانیه. توانایی شرکت درواقع بسیار بیشتر از آن است و 65000 پیام تراکنش در ثانیه است

شبکه بیت‌کوین در هر ثانیه چند تراکنش می‌تواند انجام دهد؟ Seven.2 پردازش تراکنش‌ها چند دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. با افزایش شبکه کاربران بیت‌کوین ، زمان انتظار طولانی‌تر شده است زیرا تراکنش‌های بیشتری برای پردازش بدون تغییر در فناوری اصلی پردازنده آن‌ها وجود دارد.

بحث‌های مستمر پیرامون فناوری بیت‌کوین مربوط به این مشکل اصلی مقیاس بندی و افزایش سرعت فرآیند تأیید تراکنش است. توسعه‌دهندگان و استخراج‌کنندگان ارزهای رمزنگاری‌شده دو راه‌حل عمده برای این مشکل ارائه کرده‌اند. اولین مورد شامل کوچک کردن حجم داده‌هایی است که باید در هر بلوک تأیید شود ، بنابراین تراکنش‌هایی سریع‌تر و ارزان‌تر ایجاد می‌شود ، درحالی‌که دومی نیاز به بزرگ‌تر کردن بلوک داده‌ها دارد ، به‌طوری‌که اطلاعات بیشتری را می‌توان در یک‌زمان پردازش کرد. Bitcoin Cash (BCH) با استفاده از این راه‌حل‌ها توسعه‌یافته است. در زیر ، ما تفاوت دقیق بیت‌کوین و BCH را از یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

غذاهای کلیدی

زمان پردازش معاملات بیت‌کوین محدود است ، موضوعی که باعث شکاف بین جناح‌های درون استخراج بیت‌کوین و جوامع درحال‌توسعه شده است.

بیت‌کوین کش توسط استخراج‌کنندگان و توسعه‌دهندگان بیت‌کوین که نگران آینده ارز دیجیتال بیت‌کوین و قابلیت مقیاس‌گذاری مؤثر آن هستند ، راه‌اندازی شد.

درحالی‌که بلوک‌های بیت‌کوین محدود به 1 مگابایت هستند ، بلوک‌های BCH تا 32 مگابایت هستند.

بیت‌کوین

در ژوئیه 2017 ، استخرهای استخراج و شرکت‌هایی که تقریباً 80 تا 90 درصد از قدرت محاسبات بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند ، به استفاده از فناوری معروف به‌عنوان شاهد جداگانه رأی دادند ، یا Segwit3. با حذف داده‌های امضا از بلوک داده‌هایی که باید در هر تراکنش پردازش شوند و در یک بلوک گسترده متصل شوند. تخمین زده می‌شود که داده‌های امضا تا 65 درصد از داده‌های پردازش‌شده در هر بلوک را شامل می‌شود ، بنابراین این‌یک تغییر تکنولوژیکی بی‌اهمیت نیست.

در مورد دو برابر شدن حجم بلوک‌ها از 1 مگابایت به 2 مگابایت در 2017 و 2018 افزایش یافت و تا فوریه 2019 ، متوسط ​​اندازه بلوک بیت‌کوین به 1.305 مگابایت افزایش یافت و از رکوردهای قبلی فراتر رفت. بااین‌حال ، تا ژانویه 2020 ، اندازه بلوک به‌طور متوسط ​​به 1 مگابایت کاهش‌یافته است. 4 اندازه بلوک بزرگ‌تر به بهبود مقیاس‌پذیری بیت‌کوین کمک می‌کند. در سپتامبر 2017 ، تحقیقات منتشرشده توسط مبادله ارزهای رمزپایه BitMex نشان داد که پیاده‌سازی SegWit به افزایش اندازه بلوک کمک کرده است ، درحالی‌که نرخ استفاده از این فناوری ثابت است.

بیت‌کوین کش

بیت‌کوین کش داستان متفاوتی دارد. بیت‌کوین کش توسط استخراج‌کنندگان بیت‌کوین و توسعه‌دهندگان به همان اندازه نگران آینده ارز رمزنگاری‌شده و قابلیت مقیاس‌گذاری مؤثر آن است. بااین‌حال ، این افراد نسبت به اتخاذ فناوری شاهد جداگانه اعتراض داشتند. آن‌ها تصور می‌کردند SegWit2x مشکل اساسی مقیاس‌پذیری را به‌طور معناداری موردبررسی قرار نمی‌دهد و از نقشه راهی که در ابتدا توسط ساتوشی ناکاموتو ، طرف ناشناس که برای اولین بار فناوری بلاک چین را در پشت رمز ارز ارائه داد ، پیروی نمی‌کرد.

علاوه بر این ، فرایند معرفی SegWit2x به‌عنوان راه پیش رو هر چیزی جز شفافیت نبود و این نگرانی وجود داشت که معرفی آن تمرکززدایی و دموکراتیزه شدن ارز را تضعیف می‌کند.

در آگوست 2017 ، برخی از ماینرها و توسعه‌دهندگان آنچه را که به‌عنوان هارد فورک شناخته می‌شود ، راه‌اندازی کردند و عملاً یک ارز جدید ایجاد کردند: BCH. BCH دارای بلاک چین و مشخصات خاص خود است ، ازجمله یک تمایز بسیار مهم با بیت‌کوین. BCH برای افزایش سرعت تأیید ، حجم بلوک 8 مگابایتی را افزایش داده است ، با دشواری قابل تنظیم برای اطمینان از بقاء  زنجیره‌ای و سرعت تأیید تراکنش ، صرف‌نظر از تعداد ماینرهای که از آن پشتیبانی می‌کنند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها