کد خبر: 631769
تاریخ انتشار :

خرید آپارتمان در جنت‌ آباد، بهترین گزینه در منطقه ۵ تهران

خرید آپارتمان در جنت‌ آباد، بهترین گزینه در منطقه ۵ تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جنت آباد، نام محله‌ای پر طرفدار در غرب تهران و منطقه ۵ تهران است. این محله از شمال با حصارک، تز شرق به محله های پونک و چهار دیواری و بزرگراه اشرفی اصفهانی و از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی ‌می‌رسد. بلوار جنت آباد از جاده حصارک شروع و به خیابان آیت الله کاشانی ختم می ‌شود. این محله به ۳ بخش، جنت آباد شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده است.

تاریخچه جنت آباد

جنت آباد در گذشته منطقه‌ای بسیار سرسبز همراه با باغ‌های انار و گیلاس و پر از رودخانه‌های بزرگ بوده. به همین دلیل هم ساکنین این محله، نام جنت آباد را برای آن انتخاب کرده‌اند. بیشتر زمین و باغ های این محله متعلق به شخص معرفی به نام نظام مافی بوده که مساجد و مدارس نظام مافی از وی به جا مانده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش ساخت و ساز این منطقه بافت مسکونی به خود گرفت و آپارتمان های مسکونی چند طبقه جایگزین باغ های سرسبز شد. بعد از مدتی با گسترش این محله و ساخت و ساز های بیشتر، جنت آباد به دو بخش جنت آباد شمالی و جنت آباد جنوبی تقسیم شد.

این محله به نسبت سایر مناطق به علت موقعیت جغرافیایی از آب و هوای مناسبی برخوردار است. و همین موضوع هم باعث شده تا عده‌ی بسیار زیادی برای سکونت خرید آپارتمان در جنت آباد شمالی را انتخاب کنند.

بافت محلی

بافت شهری این محله نوساز است و ساختمان‌های قدیمی و خانه های ویلایی خیلی کم به چشم می‌خورد.

امکانات و دسترسی محلی

جنت آباد، دسترسی بسیار خوبی به اتوبان های همت، اشرفی اصفهانی و آبشناسان دارد و به راحتی می‌توان از این محله به سایر نقاط ایران رفت و آمد کرد. بافت این محله بیشتر مسکونی است و ساختمان‌های اداری بسیار کمی در این محله قرار دارد. و همین عامل هم باعث شده تا ترافیک در این محله بسیار کم باشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت این محله، خیابان و کوچه های دل‌باز آن است. در جنت آباد نگرانی برای جای پارک وجود ندارد و خبری هم از شلوغی های سنگین نیست. از نظر امکانات رفاهی هم این محله در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

مراکز خرید و آموزشی

در جنت آباد مراکز آموزشی خصوصی و دولتی بسیار زیادی وجود دارد. علاوه بر مراکز آموزشی، مراکز خرید و تفریحی متعددی هم در این محله وجود دارد که با توجه به قرارگیری آن در مرکز جنت آباد، یکی از بهترین پاتوق‌ها اهالی محله و منطقه‌های اطراف است.

قیمت خرید آپارتمان در جنت آباد

طبق گزارش های منتشر شده در وب سایت شابش میانگین قیمت خرید خانه در محله جنت آباد به این شرح است:

خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی (میانگین قیمت خرید یک متر مربع  ۴۶.۶۷۰.۰۰۰ تومان)

خرید آپارتمان در جنت آباد شمالی (میانگین قیمت خرید یک متر مربع  ۴۱.۱۴۰.۰۰۰ تومان)

خرید آپارتمان در جنت آباد مرکزی (میانگین قیمت خرید یک متر مربع ۴۴.۷۷۰.۰۰۰ تومان)

اگر در جست و جوی اجاره و یا خرید آپارتمان در جنت آباد هستید، پیشنهاد می کنیم به وب سایت شابش مراجعه کنید. شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است. با کمک شابش می‌توانید آگهی های باکیفیت ملکی را مشاهده کنید، از جدیدترین قیمت های خرید و یا اجاره آپارتمان در مناطق گوناگون مطلع شوید و مهم تر از همه با مشاورین املاک مورد اعتماد آشنا می‌شوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها