کد خبر: 632034
تاریخ انتشار :

شیشه بالکن و کاربردهای آن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تا به حال پیش آمده که به  این موضوع فکر کنید که با اجرا و نصب شیشه بالکن تغییری جذاب در نما و ظاهر ساختمان خود ایجاد کنید؟

شیشه بالکن علاوه بر زیباسازی نمای ساختمان شما، باعث می شود تا بالکن به محیطی امن و پوشیده تبدیل شده و به نوعی متراژ خانه شما را به سادگی افزایش دهد. 

امروزه به دلیل رواج پیدا کردن سبک آپارتمان نشینی و در نتیجه عدم وجود حیاطی مستقل برای هر خانه، می توان بالکن را به عنوان فضایی باز و در عین حال خصوصی در نظر گرفت. استفاده از بالکن ها دارای نوعی محدودیت به سبب قرار گرفتن آن در ارتفاع می باشد. اما استفاده از شیشه برای بالکن ها، سبب کاهش این محدودیت ها تا حدود زیادی شده است.

به عنوان مثال در فصول سرد سال، به دلیل قرار گرفتن بالکن ها در ارتفاع، امکان استفاده بهینه از آن وجود ندارد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی و تولید انواع شیشه های بالکن، این امکان فراهم شده است که بالکن ها به محیطی کاملا امن در عین حال گرم در فصول سرد سال تبدیل شوند. به عبارتی دیگر این شیشه ها فضایی آرامش بخش و در عین حال کاربردی را در تمامی فصول سال  برای شما ایجاد می کنند. در واقع وجود این شیشه ها تراس شما را به مکانی جذاب جهت لذت بردن از مناظر تبدیل می نماید.

در گذشته از لوله جهت باز و بسته کردن این شیشه استفاده می شود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از ریل ها به این منظور استفاده می شود و همین موضوع سبب چشمگیرتر شدن فضای بالکن شما می شود. همچنین استفاده از ریل برای باز و بسته کردن شیشه ها باعث می شود تا  در هنگام باز کردن شیشه ها فضای کمتری اشغال شود و از این رو کاملا مناسب برای بالکن های کوچک باشد.

15

مزایای شیشه بالکن

همان گونه که قبلا اشاره نمودیم شیشه بالکن در نمای ساختمان بسیار تاثیر داشته و جلوه زیبایی به آن می دهد و از طرفی سبب افزایش کاربری این فضا در تمامی فصول می شود. اما این ها تنها مزایای شیشه بالکن نمی باشند. از شیشه هایی کاملا عایق صدا و حرارت به این منظور استفاده می شود و از این رو شما را از آلودگی های صوتی شهرها می رهاند و مانع از هدر رفت انرژی خواهد شد.

با گرم شدن هوا، تعداد حشرات موجود در هوا که سبب آزار و اذیت ما می شوند، افزایش می یابد. وجود این شیشه ها در تراس مانع از ورود هر گونه حشره و یا پرنده به داخل خانه می شود. همچنین با قرار گرفتن این شیشه ها در تراس، دیگر گرد و غبار و آلودگی با داخل نفوذ نکرده و در نتیجه نظافت را برای شما تسهیل می کند.

امنیت! امروزه با وجود خطر ابتلا به ویروس کرونا، افراد سعی می کنند تا حدالامکان فرزندان خود را از خانه خارج نکنند.  از طرفی با توجه به وضعیت آپارتمان نشینی و نبودن حیاطی مستقل، تنها محیط آزاد برای بازی کودکان بالکن ها می باشند. اما بالکن ها به سبب قرار گرفتن در ارتفاع برای کودکان خطرناک می باشند. استفاده از شیشه برای بالکن باعث می شود تا با پوشاندن محیط و ایمن سازی آن، محیطی عالی برای بازی کودکان فراهم شود.

این شیشه ها که دارای مقاومت بالایی بوده و نشکن هستند، برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب بوده و دارای محدودیت نیستند.

افراد در هنگام نصب این شیشه ها ترجیح می دهند تا شیشه ها به گونه ای انتخاب شوند که با نمای ساختمان هماهنگی داشته و سبب زیباسازی آن شوند. این شیشه ها با طرح ها و رنگ های مختلف خود این امکان را برای شما فراهم ساخته اند.

16

انواع شیشه بالکن

شیشه بالکن بدون قاب

این گونه شیشه ها که نام دیگر آن شیشه بالکن فریم لس می باشد، تنها از پانل های شیشه ای تشکیل شده و از هیچ گونه پروفیل و اتصالاتی در آن استفاده نمی شود. این شیشه ها دیدی کامل و بدون هیچ محدودیتی برای شما فراهم می سازد. فضای آرامش بخش و دنج این محیط شما را از وجود هر گونه حشره، آلودگی صوتی، گرد و غبار، باد و باران و... جدا می سازد. جهت منعطف ساختن کاربری می توان از پنجره هایی نیز استفاده نمود.

این پانل های شیشه ای بدون هیچ خرابی ای به دیواره و سقف متصل می شوند. همچنین در فصل های طولانی می توان از دو پروفیل جهت نگه داشتن پانل ها استفاده نمود.

17

شیشه بالکن ریلی

در این مدل شیشه ها بدون هیچ نوع نگهدارنده ای به صورت عمودی نصب می شوند و پنل ها بر روی ریل قرار می گیرند. ریل ها در فاصله های کمی و حدود یک الی دو متر از هم قرار می گیرند. از این رو فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. اما با این حال باید مطمئن شوید که فضای مورد نیاز برای اجرای چنین کاری را داشته باشید. شیشه ها در حالت باز شدن بر روی هم و در گوشه ی دیوار به صورت L قرار می گیرند. به همین دلیل شما قادر هستید تا هر نوع تغییری را در بالکن خود اجرا نمایید.

حرکت این شیشه ها به این صورت می باشد که پانل شیشه ای اول در کنار دیوار به صورت تاشو باز شده و به صورت عمود بر سطح قرار می گیرند. سپس شیشه های بعدی بر روی ریل حرکت کرده و همانند پانل اول به صورت تاشو باز می شوند و در مجاورت با شیشه قبلی قرار می گیرند. به این ترتیب تمامی شیشه ها جمع شده و در کنار دیوار قرار می گیرند.

  • استفاده از این شیشه ها فضایی با چشم انداز عالی را برای شما فراهم می سازد.
  • شیشه بالکن ریلی سبب ایجاد امنیت در فضا می شود.
  • این شیشه ها مانع از ورود گرد و غبار و همچنین سرما و گرما به فضای داخلی می شود.
  • این شیشه ها به نوعی عایق صدا و حرارت محسوب می شوند.
  • باز و بسته شدن آسان
  • این شیشه ها به سبب باز شدن آسان، سبب تسهیل نظافت بالکن و همچنین پاک کردن شیشه ها می شود.

شما جهت سفارش و آگاهی از قیمت شیشه بالکن، شیشه حمام، آلاچیق شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، درب اتوماتیک و... می توانید با کارشناسان شرکت ایمن در مشورت نمایید تا بهترین محصولات را با توجه به شرایط و موقعیت شما، پیشنهاد دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها