کد خبر: 632336
تاریخ انتشار :

بهترین خوانندگان ایرانی کدام‌ اند ؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در تاریخ موسیقی کشور ما، خوانندگان بسیاری درخشیده و ماندگار شده‌اند مانند همایون شجریان، علی زند وکیلی، آرمین زارعی، احسان خواجه‌ امیری، بهنام بانی، حجت اشرف زاده، سیروان خسروی، محسن چاوشی از بهترین خوانندگان ایرانی در سبک‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و شمار آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. در این مطلب با چند تن از بهترین خوانندگان معاصر کشور که در سبک‌های سنتی، پاپ و راک ایرانی فعالیت دارند، آشنا می‌شویم.

همایون شجریان

35

همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران، یکی از بهترین خوانندگان موسیقی سنتی و تلفیقی ایران است. این هنرمند نامی کشورمان در 31 اردبیهشت 1354 به دنیا آمد. شجریان از همان کودکی تحت تعلیم پدر و دیگر اساتید بنام کشور قرار گرفت و با ورود به هنرستان موسیقی، به یادگیری سازهای کمانچه، تار و سنتور پرداخت. وی در بسیاری از کنسرت‌های خارجی و داخلی استاد شجریان، ایشان را همراهی می‌کرد و نخستین آلبوم مستقل خود را با نام «نسیم وصل» در سال 1382 منتشر ساخت. آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» شجریان در سال 94 در جشنواره موسیقی فجر به عنوان بهترین آلبوم سال انتخاب شد. آرایش غلیظ، خداوندان اسرار، رگ خواب و افسانه چشم‌هایت از آثار ارزشمند این خواننده محبوب است.

آرمین زارعی

36

آرمین زارعی با نام Armin 2afm معروف است یکی از بهترین و پرطرفدارترین خواننده در سبک رپ و پاپ میباشد که از سال 82 و 83 فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده است. آرمین زارعی فعالیت خود را با یک آهنگ رپ شروع کرد و از همان سال های اولیه خود با توجه به اینکه در زمینه موسیقی خواننده های بسیار کمی بودند، آهنگ های مختلف آن ترند شد و در کمتر از چند سال به عنوان یکی از پرمخاطب ترین خواننده های کشورمان شد. اگر به یاد داشته باشید آهنگ نارگل که یکی از موزیک های اولیه این خواننده بود باعث محبوبیت بیشتر ایشان شده است. آرمین زارعی یا Armin 2afm در چند سال گذشته فعالیت بسیار کمی داشته که به دلیل دریافت مجوز از ارشاد بوده است. اما در یک سال اخیر فعالیت و آهنگ های خوب این خواننده کشورمان شروع شده است و امیدواریم هرچه زودتر کنسرت آرمین زارعی را در ایران داشته باشیم.

بهنام بانی

37

بهنام بانی را با آهنگ های شاد میشناسیم، این خواننده پرطرفدار از سن 8 سالگی علاقه زیادی به موسیقی و خوانندگی داشته است و باتوجه به اینکه پدر ایشان نوازنده آکاردئون بوده است چند سالی توسط پدرش آموزش دیده است. آهنگ من یه دیونم بهنام بانی از آهنگ هایی بود که در چند سال گذشته اگر به یاد داشته باشید باعث بیشتر دیده شدن این خواننده شده است. اما جالبه که بدونید ظاهر و سیبل بهنام بانی به قول خودش باعث ترند شدن آن شده است. صدای بی نظیر بهنام بانی را به جرئت میتوان گفت اکثرا دهه 60 و 70 ها شنیده شده و از کار های آن قطعا لذت برده اند. اولین کنسرت بهنام بانی در سال 96 بوده و به طرز عجیبی رکورد فروش بلیط کنسرت در برج میلاد را در کمتر از 15 دقیقه شکسته است.

علی زند وکیلی

علی زند وکیلی متولد 25 بهمن 1365 در شیراز است. زند وکیلی یکی از بهترین خوانندگان سبک تلفیقی است و علاوه بر آواز به عنوان نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی نیز فعالیت دارد. او سابقه همکاری با گروه‌های معروفی همچون دنگ شو، خموش، گلبانگ و ... را در کارنامه دارد. زند وکیلی تاکنون چندین بار موفق به کسب تندیس طلایی جشن سالانه «موسیقی ما» در بخش بهترین قطعه برگزیده موسیقی تلفیقی شده است. لالایی، باورم کن، شهر حسود، فصل پریشانی و رفتی، تعدادی از ترانه‌های ماندگار این خواننده ارزنده است.

محسن چاوشی

38

مگر میشود نام پر آوازه محسن چاوشی را از خاطر برد ؟ قطعا محسن چاوشی از بهترین خواننده های خوب ایران است و با آهنگ های مختلف آن مانند خوزستان، سال بی بهار، شهرزاد، نفرین به جنگ و دیگر کار های محسن چاوشی آشنا هستیم. محسن چاوشی اصالتا کرد تبار میباشد و تا مقطع دیپلم حسابداری بیشتر ادامه نداده است. ایشان از زمان راهنمایی علاقه زیادی به موسیقی داشت و فعالیت خود را از همان دوران آغاز کرد. جالب است بدانید محسن چاوشی سال 88 با خانم اسپاکو یوسفی ازدواج کرده است و صاحب یک فرزند پسر نیز هستند. اگر به یاد داشته باشید آهنگ محسن چاوشی در فیلم سنتوری در سال 86 سروصدای بسیار زیادی را ایجاد کرد و از همین سال محبوبیت این خواننده چندین برابر شد. اگر پیج اینستاگرام این خواننده را دنبال کنید متوجه میشوید که به صورت هفتگی و ماهانه با کمک های مردمی، زندانیان زیادی را آزاد کرده است که قطعا همین موضوع باعث شده است که نام محسن چاوشی در یاد ما همیشه به یادگار بماند و از کار ای قدیمی و جدید آن نیز لذت ببریم.

فرهاد مهراد

فرهاد مهراد، متولد 29 دی 1322 در تهران، خواننده، نوازنده و آهنگساز معروف ایرانی در سبک راک بود. فرهاد موسیقی را نه به شکل اصولی، بلکه از راه گوش آموخت و بعدها با پیوستن به گروه بلک کتس، فعالیت حرفه‌ای خود را به صورت جدی آغاز کرد. فرهاد بر اجرای ترانه‌های غنی و ادای صحیح کلمات در آواز تأکید داشت. او با شیوه خاص خود در خوانش کلمات، رنگ تازه‌ای به موسیقی راک و پاپ ایرانی افزوده است. فرهاد اجرای ترانه‌های خاطره‌انگیز و ماندگار بسیاری را در کارنامه دارد. گنجشکک اشی مشی، جمعه، بوی عیدی، خواب در بیداری و ... از ترانه‌های محبوب این خواننده ارزنده کشورمان است.

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی زاده 15 بهمن 1350 در تهران است. این هنرمند ارزنده به دلیل بهره‌مندی از موهبت صدای خوش، از همان کودکی به آموزش قرائت قرآن روی آورد. قربانی از سال 1363 شروع به یادگیری ردیف آوازی و تلفیق شعر و موسیقی کرد. وی از سال 78 به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران برنامه‌های متعددی در داخل و خارج کشور اجرا کرده است. علیرضا قربانی را می‌توان خواننده خاطره‌انگیزترین تیتراژهای سینما و تلویزیون دانست. او خوانندگی تیتراژ فیلم‌های شب دهم، مدار صفر درجه، وضعیت سفید، پرده‌نشین، تنهایی لیلا و ... را در کارنامه دارد. حریق خزان، رسوای زمانه، من عاشق چشمت شدم، شروع ناگهان و عشق آسان ندارد، از آثار ماندگار این هنرمند برجسته کشورمان است.

حامی

حمید حامی در 14 خرداد 1355 در تهران به دنیا آمد. اگرچه حامی را نمی‌توان به اندازه بسیاری از خوانندگان پاپ معاصر فعال دانست، اما ذکر نام او در این لیست به واسطه اجراهای باشکوه، تکنیک خوانندگی و صدای بسیار زیبایش، ضروری است. این خواننده در سال 94 در بخش بهترین آلبوم، نامزد دریافت جایزه جشنواره موسیقی فجر شده است. حامی اجرای تیتراژ فیلم خاطره‌انگیز سام و نرگس به نام «دلم گرفت» را در کارنامه دارد. لیلای من کو، تماشایی، بی تو نمی‌تونم و ... از ترانه‌های این هنرمند خوش‌صدای ایرانی است.

نیما مسیحا

نیما مسیحا در 13 دی 1353 در شهر تهران به دنیا آمد. والدین مسیحا از همان کودکی به علاقه او در زمینه موسیقی و آواز پی بردند و به تشویق او پرداختند. نیما مسیحا در سن 16 سالگی در پی یک فراخوان در روزنامه، همکاری خود را با گروه کر تالار وحدت آغاز کرد. شهرت او در میان مردم به اجرای تیتراژ فیلم دست‌های آلوده سیروس الوند، به نام پروانگی برمی‌گردد. مسیحا همکاری با آهنگسازان مطرحی همچون مجید انتظامی، بابک بیات و ... را در کارنامه دارد. بارون دلتنگی، رگبار، شب سربی، عاشقانه و ... از ترانه‌های ماندگار این هنرمند خوش‌صدای کشورمان است.

رضا یزدانی

رضا یزدانی در 24 مهر سال 52 در شهر تهران به دنیا آمد. او از نوجوانی آموختن موسیقی را آغاز کرد و اکنون به عنوان یکی از خوانندگان مطرح ایران در سبک راک شناخته می‌شود. رضا یزدانی همچنین یکی از نوازندگان و آهنگسازان بنام ایرانی به شمار می‌آید. اولین آلبوم او به نام شهر دل در سال 80 منتشر شد. رضا یزدانی تیتراژ بسیاری از فیلم‌های سینما و تلویزیون را اجرا کرده است. در این میان می‌توان به مرگ تدریجی یک رویا، کیفر، خلیج فارس و یادآوری اشاره نمود. پونزده سالگی، یخبندونای قطبی چشمات، سیگار پشت سیگار، سایه نشو هرگز و ... از ترانه‌های ماندگار این هنرمند است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها