کد خبر: 634198
تاریخ انتشار :

سفر به شمال ایران در پاییز

سفر به شمال ایران در پاییز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شمال ایران یکی بهترین مقاصد گردشگری در بهار و تابستان است. جنگل‌های سرسبز، آسمان آبی و هوای پاک، دریای آرام و شن‌های گرم ساحل می‌توانند تجربه بی‌نظیری از سفر را برای‌مان رقم بزند، اما مشکل اینجاست که در این دو فصل ترافیک و شلوغی جاده‌ها و جاهای دیدنی به بالاترین حد خود می‌رسد به طوری که در ایام تعطیل ممکن است ساعت‌ها در ترافیک جاده‌ای بمانیم، حتی پیدا‌‌کردن یک جای آرام و بدور از شلوغی هم کمی غیر ممکن به نظر می‎رسد. شرجی بودن هوا و هزینه‌های زیاد رزرو اقامتگاه هم مشکلات دیگری هستند که ممکن است در سفر به شمال در این دو فصل، با آن‌ها مواجه شویم. اما پاییز شمال حس‌و‌حال دیگری دارد. اگر برای سفر به شمال در فصل پاییز کمی دودل هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

زیبایی‌های شمال در پاییز

تصور کنید جاده‌ها و جنگل‌های زیبا و سرسبز شمال در فصل پاییز چطور به نظر می‌رسند؟ تا چشم کار می‌کند درختانی با رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز در دو طرف جاده خودنمایی می‌کنند. نه خبری از گرمای شدید است و نه سرما و سوز برف. گاه اشعه‌های گرم و لذتبخش آفتاب از لابه‌لای شاخه‌های درختان می‌تابند و گاه آسمان ابری و نم‌نم باران، فضا را شاعرانه‌تر می‌کند. طبیعت گردی از جاده چالوس تا ساحل خزر در فصل پاییز تجربه منحصر به فردی است که فقط نسیب کسانی می‌شود که اهل تجربه‌کردن اتفاقات و چیزهای جدید باشند. کافی است ساعت‌ها در جاده‌های جنگلی یا کنار ساحل قدم بزنید و از سکوت و آرامش حاکم لذت ببرید. تنها صدایی که خواهید شنید صدای طبیعت خواهد بود.

علاوه بر این شهرهای شمالی در فصل پاییز برخلاف بهار و تابستان خلوت هستند. در هر ساعتی می‌توانید به جاهای دیدنی، رستوران‌ها، کافه‌ها و جاهای تفریحی و... سر بزنید بدون اینکه نگران ترافیک یا سرو‌صدای بیش از حد باشید. رستوران متل قو سلمانشهر، بلوط اربه کله رامسر، حاج حسن ساری، فرزین و دانانو متل قو، حوریا بابل، اکبرجوجه آمل‌، میزبان بابلسر و چاشت محمود آباد جزو بهترین رستوران‌های شمال هستند که می‌توانید در سفر به مازندران سری هم به آن‌ها بزنید. تعدا کسانی که در پاییز برای صرف ناهار یا شام راهی این رستوران‌ها می‌شوند کمتر بوده به همین دلیل هم سرعت و هم کیفیت خدمات در این ایام بالاتر است.

بهترین نقطه شمال برای سفر در فصل پاییز

سفر

یکی از بهترین مناطق شمال برای سفر در پاییز، غرب مازندران است. شهرهایی چون رامسر، تنکابن، سلمان‌شهر، کلاردشت و چالوس جزو شهرهای غربی مازندران بوده و لوکس‌ترین مناطق ویلایی مازندران نیز در همین شهرها واقع شده‌اند. رامسر به دلیل قرارگیری بین کوه و ساحل، محبوب‌ترین منطقه ویلایی مازندران به حساب می‌آید. این شهر به تنهایی یکی از سه منطقه بسیار مهم در جذب گردشگر در استان مازندران محسوب می‌شود. وجود شهرک چهارصد دستگاه با آن ویلاهای زیبای خود در این شهر بهترین فرصت برای سفر به غرب مازندران در پاییز است.

در سفر پاییزی به غرب مازندان کجا برویم؟

اگر راهی رامسر شدید پیشنهاد می‌کنیم از دهستان جواهرده، قله مارکوه، جنگل دالخانی و کاخ سلطنتی رامسر (کاخ موزه) حتما دیدن کنید. شهرستان تنکابن نیز با وجود قله سیالان، اثر طبیعی خشکه‌داران، آبگرم فلک ده، منطقه ییلاقی سه هزار، آبشار فرهاد جوی و بوستان جنگلی چالدره می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای سفر به غرب مازندران در پاییز باشد. کاخ چایخوران، کاخ اجابیت، بوستان جنگلی فین، تله‌کابین نمک‌آبرود و دریاچه ولشت نیز از دیگر جاذبه‌های غرب مازندران محسوب می‌شوند.

پس اگر در هفته‌های پیش رو فرصتی برای سفر دارید، تعلل نکنید و مطمئن باشید سفر به شمال در فصل پاییز می‌تواند به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگیتان تبدیل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها