کد خبر: 637259
تاریخ انتشار :

هر آنچه که باید درباره کسب و کار b2bدر عمده فروشی بدانید؟

​هدف اصلی از کسب و کار B2B این است که شرکت های بزرگ بتوانند خرید و فروش کالا بدون واسطه داشته باشند. در واقع در کسب و کار B2B خبری از مصرف‌کننده نهایی نخواهد بود این تجارت در بین دو شرکت تولید کننده و یا سایر سازمان‌ها اتفاق می‌افتد.

هر آنچه که باید درباره کسب و کار b2bدر عمده فروشی بدانید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شرایط معامله پیچیده نخواهد بود به طور کلی در کسب و کار B2B نیاز است که نوع روابط و سطح مذاکرات و خدمات پس از فروش و تعاملات برنامه‌ریزی شود.

در کسب و کار B2B بازار هدف کوچکتر بوده و و سمت معامله شرکت های مختلف وجود دارند.کسب و کار B2B به طور کلی به فروش مستقیم از یک شرکت به یک شرکت دیگر اشاره دارد و در این راستا مشتریان متنوع و خرده فروشان مطرح نبوده و مبادلات به صورت مستقیم بین شرکت‌های مختلف صورت می‌گیرد. در نرم افزار B2B سرعت بخشی فروش و اعتمادسازی بیشتر خواهد بود.

 کسب و کار B2B چیست؟

همانطور که در مقدمه اشاره شد، در بازاریابی B2B یک شرکت محصولات خود را به صورت مستقیم به سایر شرکتها می فروشد و به طور کلی طرف معامله تامین کنندگان مختلف هستند. حال می خواهیم یک سری مزایای تجارت B2B را با هم بررسی کنیم.

اولین و مهمترین وضعیتی که این بازاریابی دارد اینکه به طور کلی پای شرکت‌ها در میان بوده و تعداد زیادی از مشتریان وجود ندارد و این موضوع سبب می‌شود تا پیچیدگی کار کاهش یابد و سیل عظیمی از مصرف کننده ها وجود نخواهد داشت و از سوی دیگر ارزش فروش در این بازار ها بالاتر بوده و تراکنش ها در سطح بالاتری صورت گرفته و در نهایت سود بیشتری فراهم خواهد شد.

اگر محصولات ارائه شده به شرکت ها با رضایت بالایی همراه باشد و کیفیت مناسبی داشته باشد، وفاداری شرکت‌ها به شرکت اصلی بیشتر شده و در نهایت راندمان اصلی کار نیز افزایش می‌یابد.

یک سری محدودیت ها نیز در مورد کسب و کار B2B وجود دارد، مثلاً اینکه بازار هدف محدود است و به طور کلی تعداد شرکت‌های طرف مقابل بسیار کمتر از تعداد مصرف کننده بوده و این موضوع سبب کوچک شدن بازار هدف می شود.

مورد مهم دیگر اینکه شرکتی که به عنوان تامین کننده فعالیت می کند، برای سفارشات زیاد باید تخفیف در نظر بگیرد و قدرت مانور تخفیف در روش B2B بیشتر بوده و از سوی دیگر شاید مدت زمان خرید کمی طول بکشد. البته به طور کلی کسب و کار B2B فرآیند پیچیده ای نبوده و زمان زیادی در بر نمی گیرد، اما یک سری مزایا و معایب دارد.

"سندبادسل ، بازاربزرگ عمده فروشی کالا با تنوعی بالا از محصولات به قیمت عمده ، مرجع خرید تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی و مرجع محصولات عمده ایرانی"

کسب و کار B2B مبتنی بر بازاریابی آنلاین

شرایط کاری کسب و کار B2B به صورتی است که با سرمایه‌گذاری کم می توان بازگشت سرمایه بیشتری داشت. به طور کلی بسیاری از پرتال های معاملاتی می توانند با هزینه کم کسب و کار خود را توسعه ‌دهند.

موضوع مهم دیگر این است که این روش  سبب صرفه جویی در هزینه های اضافه شده شده و در بازار هدف درگیری با مشتریان وجود نخواهد داشت و در نهایت سبب رشد فعالیتهای سازمان می شود.

ر کسب و کار B2B به طور کلی دسترسی به میلیون‌ها خریدار و فروشنده مطرح بوده و ارتباط مستقیم بین تأمین‌کنندگان ایجاد می‌شود.

به این ترتیب مجموعه گسترده ای شامل معامله‌گران، صنعتگران و سیستم‌های حمل و نقل و عمده فروشان در این راستا فعالیت می‌کنند و بسیاری از تامین کنندگان و خریداران می‌توانند با تاجران فعال نیز ارتباط بگیرند.

این موضوع به افزایش فرصت‌های تجاری کمک زیادی کرده و میزان پاسخ دهی را افزایش می دهد.

1454

 

از سوی دیگر کسب و کار B2B مبتنی بر بازاریابی یک روش هوشمند برای افزایش رتبه بندی موتور جستجو گوگل محسوب می شود. کسب و کارهایی که دارای وب سایت هستند و به واسطه وبسایت فعالیت می کنند نیاز به ترافیک موتور جستجوی بالایی خواهند داشت و پرتال های B2B آنلاین کمک می‌کنند تا ترافیک سایت افزایش یافته و در لیست پیشنهادی اول صفحه گوگل قرار بگیرد و به طور کلی در تبلیغات سئو کمپین‌های sem نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کسب و کار B2B پلتفرم تحقیقاتی قدرتمند است به طوری که شرایطی فراهم می شود تا رقابت شدید تر شده و از مولفه های کلیدی در بازاریابی استفاده می شود و این فرصت بسیار عالی برای بررسی محصولات و خدمات خواهد بود.

همینطور کسب و کارهای موجود در صنایع مختلف قیمت گذاری های مخصوص به خود را داشته و ویژگی های محصول نیز تجزیه و تحلیل خواهد شد و این موضوع سبب شده تا استراتژی‌های مهمی وارد کار شوند. این روش ابزار موثری برای گسترش نام تجاری خواهد بود و بهترین گزینه برای تجارت های کوچکی است که با محدودیت های مالی مواجه هستند.

1455

پرتال های B2B  گزینه ای ایده آل برای گسترش شبکه‌های کسب و کار بوده و هیچ هزینه اضافه ای در بر ندارند و به طور کلی سبب می‌شوند تا شرکت‌های تاثیرگذار بتوانند همدیگر را پیدا کنند و با هم ارتباط مستقیم برقرار نمایند.

مدل کسب و کار B2B

با مدل کسب و کار B2B می توانید محصولات نوآورانه ایجاد کنید و آن را به شرکت‌های مختلف بفروشید. به طور کلی وب‌سایت‌های B2B آنلاین سبب می شوند تا فرصت های تجاری جدیدی ایجاد شود و محصولات مختلفی در اختیار افراد قرار بگیرد.

البته که محتوای قوی در تجارت B2B اهمیت زیادی داشته و باید آگاهی بخشی به شکل کاملا حرفه ای صورت بگیرد. این روزها همه کسب و کارها برای موفقیت باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و فروشنده و خریدار با هم روبه‌رو شوند تا کسب و کار رونق بیشتری پیدا کند و شرکت های جدید نیز وارد میدان سودآوری شوند.

 بنابراین همکاری و تحلیل و پاسخگویی از موارد بسیار مهم در کسب و کار خواهد بود.

از سوی دیگر فرایند فروش و خرید در این تجارت معمولا کمی طولانی بوده و نیاز است که اعتمادسازی به صورت دقیق فراهم شود. پس اگر محصولات و خدمات کیفیت بالاتری داشته باشند در نهایت میزان فروش بهبود یافته و همکاری طولانی تر خواهد شد.

در کسب و کار B2B حمایت و امنیت برای خریدار اهمیت بسیار زیادی دارد راه های مختلفی وجود دارد تا سایت های B2B بتوانند پاسخگوی سوالات شرکت‌های خریدار باشند، به طور کلی بسیار مهم است سطح امنیتی به شکل کاملا دقیق انجام شود.

تنها کسانی می‌توانند از کسب و کار B2B تاثیر بهتری بگیرند که در این زمینه آگاهی بالایی داشته باشند و به طور کلی بدانند که کسب و کار B2B چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند.

مدل کسب و کار B2B به نسبت B2C متفاوت بوده و باید سطح تفاوت‌ها مشخص شود، البته که سایت‌هایی که به واسطه این مدل کسب و کار طراحی می شوند سودآوری بهتری خواهند داشت.

سندباد سل

سندباد سل عنوان یک وب‌سایت فروشگاهی و یا یک پلتفرم است که به منظور تجارت الکترونیک عمده و آنلاین طراحی شده‌ است. طراحان و توسعه دهندگان این مجموعه آنلاین، قصد دارند به تجارت الکترونیکی و اینترنتی در سراسر جهان اقدام نمایند. لازم است بدانید که این وب‌سایت می‌تواند تولید کنندگان مختلف ایرانی را به خریداران عمده محصولات و صنایع مختلف در سراسر نقاط جهان مرتبط سازد و از این طریق به رشد کسب و کار آن‌ها کمک کند.

از جمله اهداف تاسیس و راه‌اندازی این پلتفرم می‌توان به رونق‌ بخشی به تولید داخل، رشد تولید کنندگان ایرانی، تسهیل تجارت بین‌المللی به‌ ویژه خرید عمده محصولات و فروش عمده آن‌ها و… اشاره کرد.

عضویت رایگان، امکان مقایسه قیمت‌های محصولات به‌ صورت عمده، خرید دست‌ اول و بدون هیچ‌ گونه واسطه از تولیدکننده به مصرف‌کننده، خرید بدون محدودیت زمانی و مکانی، صرف زمانی بسیار کم برای خرید، آموزش موضوعات مختلف در حیطه کسب‌ وکارهای آنلاین و… از جمله خدمات این وب‌سایت به شمار می‌رود.

با استفاده از این پلتفرم فروشگاهی و آنلاین، تولیدکنندگان داخلی می‌توانند فرصت‌های فروش بیشتری را در سطوح بین‌المللی و ملی به دست آورند و خریداران محصولات مختلف نیز قادر خواهند بود به‌ راحتی به محصولات مورد نظر خود با قیمت‌هایی مناسب و  بدون واسطه دست پیدا کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها