کد خبر: 637919
تاریخ انتشار :

،،

برترین کارخانه های تولید کننده میلگرد

در این مقاله به معرفی کارخانه های برتر تولیدی میلگرد در کشور که سابقه طولانی مدتی در تولید این محصول فولادی با ارزش دارند پرداخته ایم؛ برای آشنایی با بهترین کارخانه های تولید کننده میلگرد کلیک کنید.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میلگرد یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین محصولات فولادی در سازه های ساختمانی و واحدهای صنعتی است.

 

برترین کارخانه های تولید کننده میلگرد

میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت و سازه‌ها به شمار می‌رود. با توجه به نقش کلیدی آن، کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد در شمار مهم‌ترین واحدهای صنعتی تولیدی قرار می‌گیرند. ما در این بخش قصد داریم شما را با تولید کنندگان برتر میلگرد آشنا سازیم. مراکز تولیدی بیان شده، ضمن داشتن سابقه طولانی مدت در این عرصه، محصولات باکیفیتی را نیز روانه بازار های داخلی و خارجی کرده اند. کارخانه های تولید کننده میلگرد ایرانی، علاوه بر تامین نیاز داخلی، قادر به تولید محصولات باکیفیت برای بازار های خارجی هستند. بنابراین برای شناخت کافی از این مراکز، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برترین تولید کنندگان میلگرد

کارخانه‌های تولید کننده میلگرد زیادی در داخل کشور توسعه یافته‌اند، اما تنها چند نام در این عرصه می‌درخشد. مجهز بودن به تکنولوژی روز، آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و نیروی کار متخصص را می‌توان عوامل موفقیت دراین زمینه عنوان کرد. در ادامه به لیستی از تولید کنندگان خواهیم پرداخت، که توانسته‌اند عنوان"برتر" را به خود اختصاص دهند.

  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد زاگرس
  • کارخانه فولاد میانه
  • کارخانه ظفر بناب
  • کارخانه فولاد صنعت بناب
  • مجتمع فولاد خراسان
  • کارخانه فولاد راد همدان
  • کارخانه فولاد آناهیتا گیلان
  • کارخانه فولاد کوثر اهواز
  • مجتمع فولاد شاهرود
  • کارخانه کیان فولاد ابهر
  • کارخانه فولاد امیرکبیر
  • کارخانه فولاد بافق یزد
  • کارخانه فولاد البرز ایرانیان

کارخانه فولاد ذوب آهن اصفهان

این مجموعه در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد. شرکت ذوب‌آهن اصفهان، اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید کننده میلگرد و فولاد ساختمانی و ریل در ایران، همچنین بزرگ‌ترین مرکز تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است. تولیدات این شرکت، ظرفیتی بالغ بر 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد دارد و شامل انواع مقاطع فولاد ساختمانی و صنعتی می‌شود. واحد‌های تولیدی ذوب‌آهن اصفهان در سال 1346، فعالیت خود را شروع کردند. بخش فولاد و مهندسی این مرکز در دی ماه 1351، با ظرفیت بالغ بر 550 هزار تن درسال آغاز به کار نمود.

 با توسعه بخش‌های مختلف آگلومراسیون، کک سازی، فولاد‌سازی، نورد و... ظرفیت این مرکز به 1 میلیون و 900 هزار تن فولاد در سال رسید. پس از سال‌های جنگ تحمیلی این کارخانه توانست به ظرفیت 2 میلیون تن در سال دست پیدا کند. تالار افتخارات این واحد تولیدی پر از دستاورد‌های داخلی و بین المللی است.

  • دریافت گواهی‌نامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفیت
  • گواهی‌نامه مطابقت میلگرد‌های Grade B500B,BS 4449:200 از شرکت انگلیسی UK CARES
  • گواهی‌نامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001  در زمینه تولیدات شمش از جمله این دستاورد‌ها به شمار می‌روند.

 

= در این تصویر نمایی از کارخانه ذوب آهن اصفهان را مشاهده می‌کنید.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان، باوجود کیفیت بالا هم­سطح با دیگر مراکز تولید کننده است. محصول میلگرد این کارخانه در مدل‌های ساده و آج‌دار و در دو نوع دوکی و یکنواخت، طبق استاندارد ملی 3132 روانه بازار می‌شود.

کارخانه فولاد زاگرس

شرکت صبا فولاد زاگرس در شهرستان بروجن واقع در استان چهارمحال بختیاری در سال 1393 احداث شد که سالیانه 420 هزار تن محصولات فولادی تولید می‌کند. این کارخانه در فاز دوم به تولید شمش فولادی اقدام نموده که به موفقیت نیز رسیده است. این کارخانه تولید کننده میلگرد اکنون در مرحله عقد قرارداد برای خرید ماشین آلات خط ذوب و ریخته‌گری است. برای مشاهده قیمت میلگرد زاگرس به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

در این تصویر نمایی از کارخانه فولاد زاگرس را مشاهده می‌کنید.

کارخانه فولاد میانه

در بخش شمال غربی کشور، فولاد میانه (آذربایجان) یکی از مجهز‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد به شمار می‌رود. این مجموعه از سال 1379 آغاز به کار کرد و تا به اکنون توانسته‌ میلگرد میانه را در دسته محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات داخلی جای دهد. این مجموعه ظرفیتی بالغ بر 550 هزار تن در سال محصولات فولادی دارد.

از این حیث، مجتمع میانه سهم بزرگی از تولید فولاد را به خود اختصاص می‌دهد. میلگرد کارخانه فولاد میانه، تحت استاندار‌د‌های بین المللیISO18001­­– DIN 488– DIN 1013  تولید می‌شود. همچنین استفاده از مدل ارزیابی کیفیتINQA  را می‌توان یکی از ویژگی‌های شاخص این مجتمع دانست که به کمک آن از سایر‌ واحد‌های تولیدی پیشی گرفته است.

محصول میلگرد این کارخانه در دو مدل ساده و آج‌دار بوده که سایزهای مدل ساده، 14 الی 50 میلی‌متر و مدل آج‌دار، در سایز‌های 10 الی 32 تولید می‌گردد. اخذ گواهی‌نامه‌های ISO 45001 ،ISO 14001  وISO  9001  در زمینه‌های سلامت محیط زیست و رضایت‌مندی مشتریان بخش کوچکی از موفقیت‌های این واحد تولیدی است. برای مشاهده قیمت میلگرد میانه به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

در این تصویر نمایی از کارخانه فولاد آذربایجان را مشاهده می‌کنید.

کارخانه ظفر بناب

فاز اول مجتمع فولاد بناب در سال 1389 و شهرک صنعتی سهند استان آذربایجان شرقی احداث گردید. این مرکز ابتدا به ظرفیت تولیدی سالانه 200 هزارتن مقاطع فولادی رسید. پس از آن با تلاش شبانه‌روزی مدیران و پرسنل متخصص، فاز دوم در سال 1390 تاسیس شد. با بهره‌برداری از این فاز، ظرفیت کارخانه ظفر بناب مرز 300 هزار تن در سال را رد نمود. مجموعه صنعتی فولاد ظفر بناب سهم قابل توجهی از تولیدات فولاد شمال‌غرب کشور را به خود اختصاص داده است. عناوین و افتخارت این مرکز تولید فولاد عبارت‌اند از:

  • واحد نمونه استاندارد (تنها شرکت فولادی کشور)
  • دریافت و اخذ پنج گواهینامه بین المللی ایزو (ISO)
  • واحد نمونه صنعتی استان آذربایجان شرقی در سال۹۳
  • واحد نمونه صادرات استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸

میلگرد کارخانه ظفر بناب در دو مدل ساده و آج‌دار که در اند‌ازه‌های 8 الی 32 بر اساس استاندارد ملی 3132 وارد بازار می‌شود. همچنین استفاد از برترین تجهیزات در تولید میلگرد این مرکز، موجب شده است که محصول خروجی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای مشاهده قیمت میلگرد ظفر بناب امروز به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

در این تصویر نمایی از کارخانه ظفربناب را مشاهده می‌کنید.

کارخانه فولاد صنعت بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب با نام تجاری شاهین بناب در سال 1383 و در شهرستان بناب واقع در استان آذربایجان شرقی احداث گردید. این کارخانه با هدف تولید انواع میلگرد و گسترش رونق اقتصاد صنعتی در سال 1386 به بهره‌برداری رسید. ظرفیت اسمی این کارخانه در بخش نورد گرم مقاطع فولادی به 1900.000 تن و در بخش ریخته‌گری به 500.000 تن در سال می‌رسد. برای مشاهده قیمت میلگرد شاهین بناب امروز به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

مجتمع فولاد خراسان

این مجتمع در 15 کیلومتری شمال غربی نیشابور واقع شده است. مجموعه فولاد خراسان را می‌توان جزء بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد داخلی برشمرد. محصول میلگرد آن با نام میلگرد نیشابور معروف بوده است که تحت استاندارد ملی 3132 و در سه مدل ساده، آج‌دار-جناقی و آج‌دار-مارپیچ تولید می‌شود. استفاده از روش‌های نوین در تولید میلگرد نیشابور، باعث شده که خواص مکانیکی آن به صورت قابل توجهی بهبود یابد. با وجود کیفیت بالا، قیمت میلگرد نیشابور در تراز با دیگر مراکز شاخص تولید کننده میلگرد قرار دارد.

 در این تصویر نمایی از کارخانه فولاد خراسان را مشاهده می‌کنید.

توفیقات و افتخارات مجتمع فولاد خراسان به قدری بوده که لیست کامل آن‌ در این مطلب نمی‌گنجد، اما به چند مورد مختصر برای آشنایی بیشتر با این مرکز اشاره می‌کنیم.

  • دریافت گواهی‌نامه استاندارد بین المللی Gost، از معتبرترین گواهی‌نامه‌ها جهت محصولات صادراتی، توسط این مجموعه در خرداد ماه 1394
  • کسب نشان شایستگی در ششمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در اسفند ماه 1397
  • اخذ تندیس برنزین سطح (C3) استاندارد 34000 جایزه ملی منابع انسانی در دی ماه 1398
  • کسب عنوان صادر کننده برتر استانی برای ششمین بار در میان تولیدکنندگان و صنایع استان خراسان رضوی با حضور وزیر صمت و استاندار خراسان رضوی

کارخانه فولاد راد همدان

یکی از کارخانه‌های تولید کننده میلگرد که در این حوزه موفق بوده است شرکت فولاد راد همدان است که در سال 1390 در شهرک صنعتی ویان همدان احداث گردید. این کارخانه در سال 1396 به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولیدی آن به سالانه 500 هزار تن مقاطع فولادی می‌رسد. محصولات تولیدی این مجموعه بر اساس استاندارد‌‌های ملی و اروپایی است؛ چرا که تجهیزات کارخانه خود را از شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی تأمین می‌کند. برای مشاهده قیمت میلگرد راد همدان به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

در این تصویر نمایی از کارخانه راد همدان را مشاهده می‌کنید.

فولاد آناهیتا گیلان

در رده پنجم از لیست‌ برترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد، مرکز فولاد آناهیتای گیلان قرار دارد. شروع فعالیت در حوزه تولید میلگرد این کارخانه را می‌توان از سال 1389 دانست. گستره تولید میلگرد مجتمع فولاد آناهیتا گیلان، شامل میلگرد‌های آج  340 و آج 400 ، تحت استاندارد روسی GOST 5781  و استاندارد ملی 3132 می‌شود.

مجتمع آناهیتا ظرفیت تولیدی بالغ بر 320 هزار تن میلگرد را در سال دارد. محصولات خروجی این کارخانه، قبل از عرضه، مهر تایید کیفیت واحد کنترل کیفی را دریافت کرده و سپس روانه بازار‌ می‌شوند. شرکت فولاد آناهیتا گیلان با برخورداری از نیروهای متخصص، جوان و کارآمد، موفق به دریافت نشان شایسته ملی و کسب لوح 5 ستاره از سوی وزارت صمت در سال 1396 گردید. همچنین این مجموعه در راستای تسریع حمل­و­نقل، اقدام به راه­اندازی ناوگان حمل­و­نقل اختصاصی خود کرده است. برای مشاهده قیمت میلگرد آناهیتا گیلان امروز به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

در این تصویر نمایی از کارخانه فولاد آناهیتا گیلان را مشاهده می‌کنید.

شرکت فولاد کوثر اهواز

از تولید کنندگان برتر میلگرد‌، می‌توان به کارخانه تولید کننده میلگرد فولاد کوثر اهواز اشاره کرد که در سال 1342 وارد عرصه تولید محصولات فولادی شد. مجتمع فولاد کوثر روزانه برای تعداد زیادی از جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. این مجتمع را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولیدی انواع میلگرد ساده، آج‌دار و نبشی فولادی دانست.

ظرفیت کارخانه در حال حاضر حدود 1 میلیون و 435 هزار تن در سال محصول فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی است. همانطور که بیان شد میلگرد تولیدی این کارخانه به صورت ساده و آج‌دار بوده و در سایز‌های 14 الی 40 میلی‌متر عرضه می‌شوند. از دیگر خروجی‌های مجموعه فولاد کوثر، می‌توان مفتول ساده و آج‌دار در سایز 5.5 الی 12.5 میلی‌متر را نام برد. معمولا قیمت میلگرد کوثر اهواز امروز، به عنوان مبنای اصلی قیمت‌گذاری در بازار‌ به شمار می‌رود چرا که محصولات این مرکز طرفداران فراوانی دارد.

در این تصویر نمایی از کارخانه کوثر اهواز را مشاهده می‌کنید.

برندهای معتبر تولید کننده این محصول فولادی همواره در تلاش هستند تا محصولی با کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی را در اختیار شما قرار دهند.

منبع خبر:

https://www.aftabir.com/reportages/view/2490/برترین-کارخانه-های-تولید-کننده-میلگرد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها